• Svar på tråden Detta är faran med att sprida rasistiska lögner
  • lamia
    Selfish Geene skrev 2015-09-17 15:44:08 följande:
    Även om det är sant innebär det inte att "sharialagar gäller i Sverige".

jag avgör de flesta dispyter i mitt hus, det betyder inte att något annat än svensk lag gäller innanför mina väggar

Hur menar du det inte är sant när vi har områden i Sverige där folket skapar samhälle inuti samhälle och bortser från svensk lagstiftning till förmån av egna regler?

Officiella sharia domstolar har vi inte än däremot kan man ju fråga sig vilket inflytande dom redan har i systemet.

www.gp.se/nyheter/debatt/1.876077-muslimska-domstolar-pa-frammarsch-i-vast

Sveriges regering konsulterar ofta Sveriges muslimska råd, där flera rådsmedlemmar tillhör eller sympatiserar med Muslimska brödraskapet. I praktiken innebär det att staten erkänner en islamistiskt präglad organisation som företrädare för landets alla muslimer.

• lamia
    ölburk2 skrev 2015-09-17 15:53:57 följande:

Men

Inte ovanligt, att samma sak görs även när det gäller religionsfrågor inom andra religioner, alla religoner har frågor som ofta behandlas inom församlingarna, men därifrån till att påstå att Sharialagar gäller i Sverige är det oerhört långt.

Med dumsvenskens glada godkännande verkar det som, släta över islamisering för den är "bara i starten" och inte kommit så långt än är inget annat än naivt.

Tror du verkligen dom kommer acceptera våra lagar när dom redan visar önskan att leva som dom har gjort?
    Jo fler dom blir ju värre blir det tyvärr.

I Tyskland läste jag precis att dom kräver att oktoberfestivalen ska ställas in för det serveras alkohol där, muslimer får inte dricka så det anses vara stötande...

• Selfish Geene
    lamia skrev 2015-09-17 15:55:33 följande:

Hur menar du det inte är sant när vi har områden i Sverige där folket skapar samhälle inuti samhälle och bortser från svensk lagstiftning till förmån av egna regler?

Officiella sharia domstolar har vi inte än däremot kan man ju fråga sig vilket inflytande dom redan har i systemet.

Sveriges regering konsulterar ofta Sveriges muslimska råd, där flera rådsmedlemmar tillhör eller sympatiserar med Muslimska brödraskapet. I praktiken innebär det att staten erkänner en islamistiskt präglad organisation som företrädare för landets alla muslimer.

Ja det kan man fråga sig.

Svaret är: inget.

Att det finns människor som inte följer svensk lag betyder inte att svensk lag inte gäller eller att någon annan lagstiftning gäller istället.
  • Nerfherder
    lamia skrev 2015-09-17 15:55:33 följande:

LOL du har länkat till en debattartikel!!!
  • Selfish Geene
    lamia skrev 2015-09-17 15:59:34 följande:

I Tyskland läste jag precis att dom kräver att oktoberfestivalen ska ställas in för det serveras alkohol där, muslimer får inte dricka så det anses vara stötande...

Och hur har det fungerat hittills?

Överväger Tyskland att ställa in Oktoberfest?
  • ölburk2
    lamia skrev 2015-09-17 15:59:34 följande:

Med dumsvenskens glada godkännande verkar det som, släta över islamisering för den är "bara i starten" och inte kommit så långt än är inget annat än naivt.

Tror du verkligen dom kommer acceptera våra lagar när dom redan visar önskan att leva som dom har gjort?
    Jo fler dom blir ju värre blir det tyvärr.

Nej jag tror inget, jag vet att Svensk lagstifning gäller, å kommer fortsatt att göra så.

Vem som helst i en fungerande demokrati får ställa krav, ha önskemål, så vad är problemet?

Att det sker lagbrott i det fördolda bland de religiösa är inget nytt, så har förekommit i Sverige sen lång tid tillbaka, långt innan det fanns en enda muslim i Sverige.
    Å det ska givetvis beivras, precis som vi gör med all annan kriminalitet.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • city cat

Apropå inlägg #9, här är citatet i sin helhet: 

?Mycket felaktig information och missuppfattningar lyfts tyvärr fram i debatten i Europa kring flyktingkrisen nu. Bland annat att invandringen har lett till en ökad kriminalitet i Sverige, att svenskar om några årtionden kommer att vara i minoritet i sitt eget land, att de flesta flytkingar saknar asylskäl och egentligen är ekonomiska migranter etc?, skriver Johan Tegel, presskommunikatör på UD. 

Intellektuell hederlighet är visst inte en paradgren hos somliga debattörer.

S som i kanelbulle
  • Gert
    Hägg varnar för sharialagar i förorten.

"Carina Hägg tvingades lämna sina politiska uppdrag för Socialdemokraterna förra året efter att ha kritiserat islamismen i Sverige. Nu har flera kvinnor med invandrarbakgrund klivit fram i debatten och vittnat om förtrycket av muslimska kvinnor i förorten."

www.vn.se/article/hagg-varnar-for-sharialagar-i-fororten/

Nalin Pekgul är en annan socialdemokratisk politiker som har varnat för islamister och sharialagar ute i förorten.

Nerf, menar du att socialdemokratiska politiker sprider rasistiska lögner?
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-17 20:41:23 följande:

"Carina Hägg tvingades lämna sina politiska uppdrag för Socialdemokraterna förra året efter att ha kritiserat islamismen i Sverige. Nu har flera kvinnor med invandrarbakgrund klivit fram i debatten och vittnat om förtrycket av muslimska kvinnor i förorten."

Nalin Pekgul är en annan socialdemokratisk politiker som har varnat för islamister och sharialagar ute i förorten.

Så du menar att du är bekymrad över kvinnors rättigheter i sammhället Gert? Det var otippat att det var en av dina hjärtefrågor faktiskt. Det behövs fler män som jobbar mot ett mer jämnställt samhälle, kul att du tycker vi ska ha ett "lika värde" tänk.

För du tycker väl det är lika illa med svenska män som förtrycker kvinnor?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-17 20:41:23 följande:

Fast det är ju fortfarande så att det inte finns Sharialagar i förorterna...
  • Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-17 15:41:21 följande:
    Har du en seriös källa? Typ Aftonladet?
    Vänta lite nu - seriös källa och Aftonbladet? Nej, det går inte ihop.
  • Nerfherder
    Insider skrev 2015-09-18 22:21:57 följande:

Vänta lite nu - seriös källa och Aftonbladet? Nej, det går inte ihop.

Läs vad jag skriver. "typ". Aftonbladet.
  • VemÄrJagVemVet

Intressant att vi ska upplysa resten av EU hur Sverige jobbar med integration och vilka fördelar vi får pga den gigantiska invandringen. Varför inte börja med att upplysa de svenska medborgarna först? Eftersom resultaten talar inte precis för sig själva.

• Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 22:26:52 följande:
    Läs vad jag skriver. "typ". Aftonbladet.
    Jo, men ingen av kvällstidningarna är sådär jättebra på att vara objektiva och sakliga. Det blir lätt vinklat, vilket gör att andra alternativa media växer fram eller så väljer man att istället läsa utländska media, testa gärna The Guardian eller The Daily mail.
  • Insider
    VemÄrJagVemVet skrev 2015-09-18 22:33:50 följande:

Intressant att vi ska upplysa resten av EU hur Sverige jobbar med integration och vilka fördelar vi får pga den gigantiska invandringen. Varför inte börja med att upplysa de svenska medborgarna först? Eftersom resultaten talar inte precis för sig själva.

Precis, vad är egentligen resultaten? Det finns många åsikter men var finns korrekta fakta - en OECD-rapport påstod att det var väldigt lönsamt. Jag vill ha alla fakta på bordet - både de som påstår att det är lönsamt och de fakta som påstår motsatsen. Därefter vill jag själv läsa och bilda mig en uppfattning.
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-09-17 15:41:21 följande:
    Har du en seriös källa? Typ Aftonladet?
    *asg*asg*asg*

Detta var fanimig det roligaste jag läst på länge.

"Seriös källla" som aftonslasken??????????

Hahhahahhaahahahaaaa!!!!!!!! 

Ajajaj, får ont i magen!!! *asg*asg*asg*
  • Nerfherder
    Insider skrev 2015-09-18 22:35:00 följande:

Jo, men ingen av kvällstidningarna är sådär jättebra på att vara objektiva och sakliga. Det blir lätt vinklat, vilket gör att andra alternativa media växer fram eller så väljer man att istället läsa utländska media, testa gärna The Guardian eller The Daily mail.

Ingen tidning är objektiv eller saklig.
  • VemÄrJagVemVet
    Insider skrev 2015-09-18 22:36:33 följande:
    Precis, vad är egentligen resultaten? Det finns många åsikter men var finns korrekta fakta - en OECD-rapport påstod att det var väldigt lönsamt. Jag vill ha alla fakta på bordet - både de som påstår att det är lönsamt och de fakta som påstår motsatsen. Därefter vill jag själv läsa och bilda mig en uppfattning.
    Håller helt med. Som jag skrivit i en annan tråd, där finns massor med olika kostnader utspridda till höger och vänster (migrationsverket, stat, kommun, FP) för att täcka upp för den massiva invandringen. Men ingenstans går det att få en översikt där den totala kostnaden uppges. Det är staten och regeringen mycket angelägna om att mörka. Så länge de gör det är jag övertygad om att där finns en dold agenda. Och propaganda BS-et de kör med är just bara propaganda.  Det mest märkliga i sammanhanget är att för allt annat kan det tas fram en totalkostnad. Men inte för just det här området. De flesta tänkande människor med sunt förnuft hade ifrågasatt det vid det här laget. Sedan finns ju alltid de där andra som sväljer allt med hull och hår eller själva sprider lögnerna.
  • Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 22:38:10 följande:
    Ingen tidning är objektiv eller saklig.
    Det är korrekt - det finns alltid en vinkel på det och vi vet hur Aftonblandet vinklar det. Det gäller bara att känna till detta, det är inte alla som gör det. Aftonbladet tillhör dock inte de som jag skulle citera som tillförlitlig källa.

Men somliga tidningar skriver som det är, t ex de utländska tidningar jag nämnde.
Svar på tråden Detta är faran med att sprida rasistiska lögner