Inlägg från: Insider |Visa alla inlägg
  • Insider

Detta är faran med att sprida rasistiska lögner

Nerfherder skrev 2015-09-17 15:41:21 följande:
    Har du en seriös källa? Typ Aftonladet?
    Vänta lite nu - seriös källa och Aftonbladet? Nej, det går inte ihop.
  • Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 22:26:52 följande:
    Läs vad jag skriver. "typ". Aftonbladet.
    Jo, men ingen av kvällstidningarna är sådär jättebra på att vara objektiva och sakliga. Det blir lätt vinklat, vilket gör att andra alternativa media växer fram eller så väljer man att istället läsa utländska media, testa gärna The Guardian eller The Daily mail.
  • Insider
    VemÄrJagVemVet skrev 2015-09-18 22:33:50 följande:

Intressant att vi ska upplysa resten av EU hur Sverige jobbar med integration och vilka fördelar vi får pga den gigantiska invandringen. Varför inte börja med att upplysa de svenska medborgarna först? Eftersom resultaten talar inte precis för sig själva.

Precis, vad är egentligen resultaten? Det finns många åsikter men var finns korrekta fakta - en OECD-rapport påstod att det var väldigt lönsamt. Jag vill ha alla fakta på bordet - både de som påstår att det är lönsamt och de fakta som påstår motsatsen. Därefter vill jag själv läsa och bilda mig en uppfattning.
  • Insider
    Nerfherder skrev 2015-09-18 22:38:10 följande:
    Ingen tidning är objektiv eller saklig.
    Det är korrekt - det finns alltid en vinkel på det och vi vet hur Aftonblandet vinklar det. Det gäller bara att känna till detta, det är inte alla som gör det. Aftonbladet tillhör dock inte de som jag skulle citera som tillförlitlig källa.

Men somliga tidningar skriver som det är, t ex de utländska tidningar jag nämnde.
Svar på tråden Detta är faran med att sprida rasistiska lögner