Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Detta är faran med att sprida rasistiska lögner

lamia skrev 2015-09-17 15:30:19 följande:

För det verklighet för alla förutom några svenskar i förnekelse.

Så ser det ut i alla islamiserade länder, kolla bland annat på Tyskland eller England.

Kan du ge ett exempel på en svensk sharialag?
  • Selfish Geene
    ölburk2 skrev 2015-09-17 15:35:36 följande:

Partiet Lag och Rätt i Polen är ett av SD:s samarbetspartier/partners, ett högerextremt parti, som de allra flesta partier SD samarbetar med ute i Europa

Oj jag nästan dog av chocken, det var oväntat ;)
  • Selfish Geene
    lamia skrev 2015-09-17 15:40:04 följande:

Han nämnde 50 områden, det är våra radikala islamiserade ghetton.

Där i dom flesta väger imamens ord mer än landets lagstiftning och dom själva vänder sig till imamer för att avgöra dispyter som annars skulle hamna i domstol.

Det är långt värre i Tyskland och England men man kan inte sticka under stol med att vi är på samma väg som dom andra två, nu kommer det även gå undan på den fronten när massinvandringen har totalt exploderat.

Även om det är sant innebär det inte att "sharialagar gäller i Sverige".

jag avgör de flesta dispyter i mitt hus, det betyder inte att något annat än svensk lag gäller innanför mina väggar
  • Selfish Geene
    lamia skrev 2015-09-17 15:55:33 följande:

Hur menar du det inte är sant när vi har områden i Sverige där folket skapar samhälle inuti samhälle och bortser från svensk lagstiftning till förmån av egna regler?

Officiella sharia domstolar har vi inte än däremot kan man ju fråga sig vilket inflytande dom redan har i systemet.

www.gp.se/nyheter/debatt/1.876077-muslimska-domstolar-pa-frammarsch-i-vast

Sveriges regering konsulterar ofta Sveriges muslimska råd, där flera rådsmedlemmar tillhör eller sympatiserar med Muslimska brödraskapet. I praktiken innebär det att staten erkänner en islamistiskt präglad organisation som företrädare för landets alla muslimer.

Ja det kan man fråga sig.

Svaret är: inget.

Att det finns människor som inte följer svensk lag betyder inte att svensk lag inte gäller eller att någon annan lagstiftning gäller istället.
  • Selfish Geene
    lamia skrev 2015-09-17 15:59:34 följande:

I Tyskland läste jag precis att dom kräver att oktoberfestivalen ska ställas in för det serveras alkohol där, muslimer får inte dricka så det anses vara stötande...

Och hur har det fungerat hittills?

Överväger Tyskland att ställa in Oktoberfest?
Svar på tråden Detta är faran med att sprida rasistiska lögner