Barn och hund lika värda!
Då är det bevisat att barn och hund är lika värda enligt föräldrar! Genom att studera oxytocin hormonet hur man bondar mellan sin hund och sina barn så är banden lika starka mellan hund-matte/husse och barn-förälder.
Då är det bevisat att barn och hund är lika värda enligt föräldrar! Genom att studera oxytocin hormonet hur man bondar mellan sin hund och sina barn så är banden lika starka mellan hund-matte/husse och barn-förälder.
Orsaken till att jag hatar tankeexperiment. Verkligheten existerar inte i dem......
Jag har älskat alla mina hundar, men det kommer inte ens i närheten av den kärlek jag har för mina barn.
Inget gör så ont som när ens barn mår dåligt.
Jag tror att dom flesta skulle rädda ett barn framför en hund om det verkligen kom till det, i en krissitaution där det måste gå snabbt så står man inte och överväger vilka alternativ man har och vad man ska välja, då agerar man.
Jag var på förstamajbrasa för en herrans massa år sen, mina hundar var med, och det var många barn där.
En av dom, en pojke i femårsåldern kom för nära elden och hans overall började brinna.
Inte stod jag då och tänkte, det handlade ju om sekunder.
Jag agerade och vräkte omkull pojken i snön och rullade honom och la mig uppepå för att kväva elden.
Jag hade inte en tanke på mina hundar i den sitautionen och så tror jag att vi faktiskt reagerar i skarpt läge.
Pojken klarade sig med lättare brännskador på ena benet och rena förskräckelsen.
Polisen kan bussa hunden på en människa. Och den kan bitas hårt. Lagligen. Är då hunden mer värd?
Polisen kan bussa hunden på en människa. Och den kan bitas hårt. Lagligen. Är då hunden mer värd?
Jag är helt enkelt en riktig djurvän. Och vill rädda alla djur i hela världen... Om jag bara kunde. Sen om jag är empatistörd för det... Ja, då vet jag inte.
Men självklart skulle jag vilja rädda både hunden och någon annans barn.
Varför fortsätter du? Helt otroligt.
Jag förstår inte vad du menar?
Vad jag menar är om tex en mamma som har arbete och barn i Sverige inte får bli svensk medborgare utan får besked om att hon och barnen ska skickas tillbaka till muslimlandet de kom ifrån och där blir hon dödad. För att åtminstone rädda sina barn gömmer hon dem hos bekanta och själv springer hon iväg i panik för att ordna vidare flykt. Polisen hittar henne och försöker stoppa henne men hon lyder inte så de skickar hunden efter henne. Vad jag vet kan en hund allvarligt skada en människa. Är då hunden mer värd eftersom även polisen vet att hon blir dödad och barnen föräldralösa om polisen och immigrationsverket tvingar dem tillbaka därifrån de kom.