• Lioness13

Barn och hund lika värda!

Då är det bevisat att barn och hund är lika värda enligt föräldrar! Genom att studera oxytocin hormonet hur man bondar mellan sin hund och sina barn så är banden lika starka mellan hund-matte/husse och barn-förälder.

• Svar på tråden Barn och hund lika värda!
  • Ego Lovers
    Lioness13 skrev 2015-09-12 09:28:59 följande:

Då är det bevisat att barn och hund är lika värda enligt föräldrar! Genom att studera oxytocin hormonet hur man bondar mellan sin hund och sina barn så är banden lika starka mellan hund-matte/husse och barn-förälder.

Barn? Du menar människor och hundar då barn är människor och ingen egen art.
  • EveBabez

Tycker personligen att hundar är värda mer. Om jag kunde välja mellan att rädda min hund eller någons skitunge så skulle jag helt klart ta min hund.

• doge

En vetenskaplig undersökning kan inte avgöra vad du värderar högst. Det väljer du själv..

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
  • doge
    EveBabez skrev 2015-09-12 15:49:52 följande:

Tycker personligen att hundar är värda mer. Om jag kunde välja mellan att rädda min hund eller någons skitunge så skulle jag helt klart ta min hund.

Så hade nog jag också tänkt om det gällt min egna hund. Jag hade inte stått ut med att tänka på att det käraste jag har i livet har brunnit ihjäl i lågorna för att jag var upptagen med att rädda någon annans barn. Min hund är så viktig för mig. Men självklart hade jag försökt rädda barnet efter att jag burit ut hunden... 

• auster
    EveBabez skrev 2015-09-12 15:49:52 följande:

Personligen skulle jag välja att rädda din hund istället för dig. Sedan skulle jag sälja din hund till en kinesisk restaurang.
  • Ego Lovers
    auster skrev 2015-09-12 16:00:57 följande:
    Personligen skulle jag välja att rädda din hund istället för dig. Sedan skulle jag sälja din hund till en kinesisk restaurang.
    Så underbart
  • doge
    auster skrev 2015-09-12 16:00:57 följande:
    Varför då? Varför ska hon rädda någon annans käraste istället för sin egna käraste? 
  • Mael08
    doge skrev 2015-09-12 19:13:22 följande:

Varför då? Varför ska hon rädda någon annans käraste istället för sin egna käraste? 

För att alla vettiga människor skulle rädda ett barn före vilket djur som helst.
  • doge
    Mael08 skrev 2015-09-12 19:35:28 följande:
    För att alla vettiga människor skulle rädda ett barn före vilket djur som helst.
    Kan du motivera varför? Varför är en människa mer värd bara för att det är en människa? 

Jag kan tänka mig att mina modersinstinkter skulle sätta in och jag skulle rädda ett barn bara för det, men iom att det är så som TS säger att det här bandet och oxycontinhormoner mm gör att man binder sig lika starkt till en hund som man gör till ett barn så tror jag nog att jag hellre hade räddat mig egna hund i första hand och inte ett okänt barn. 

Hade det varit en okänd hund och ett okänt barn hade det varit en annan situation. 
  • Mael08
    doge skrev 2015-09-12 19:53:35 följande:

Kan du motivera varför? Varför är en människa mer värd bara för att det är en människa? 

Jag kan tänka mig att mina modersinstinkter skulle sätta in och jag skulle rädda ett barn bara för det, men iom att det är så som TS säger att det här bandet och oxycontinhormoner mm gör att man binder sig lika starkt till en hund som man gör till ett barn så tror jag nog att jag hellre hade räddat mig egna hund i första hand och inte ett okänt barn. 

Hade det varit en okänd hund och ett okänt barn hade det varit en annan situation. 

Behöver det verkligen motiveras? Har du träffat någon som har förlorat ett barn? Har du även träffat någon som har förlorat sin hund? Upplever du att dessa människors sorg är lika stor? Eller har du kanske själv varit med om båda dessa förluster så att du kan jämföra?
Svar på tråden Barn och hund lika värda!