Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Barn och hund lika värda!

Jag har älskat alla mina hundar, men det kommer inte ens i närheten av den kärlek jag har för mina barn. 
    Inget gör så ont som när ens barn mår dåligt. 
    Jag tror att dom flesta skulle rädda ett barn framför en hund om det verkligen kom till det, i en krissitaution där det måste gå snabbt så står man inte och överväger vilka alternativ man har och vad man ska välja, då agerar man. 
    Jag var på förstamajbrasa för en herrans massa år sen, mina hundar var med, och det var många barn där.
    En av dom, en pojke i femårsåldern kom för nära elden och hans overall började brinna.
    Inte stod jag då och tänkte, det handlade ju om sekunder.
    Jag agerade och vräkte omkull pojken i snön och rullade honom och la mig uppepå för att kväva elden.
    Jag hade inte en tanke på mina hundar i den sitautionen och så tror jag att vi faktiskt reagerar i skarpt läge.
    Pojken klarade sig med lättare brännskador på ena benet och rena förskräckelsen. 

• Speakers Corner
    Lioness13 skrev 2015-09-12 09:28:59 följande:

Då är det bevisat att barn och hund är lika värda enligt föräldrar! Genom att studera oxytocin hormonet hur man bondar mellan sin hund och sina barn så är banden lika starka mellan hund-matte/husse och barn-förälder.

Det skulle vara intressant att få ta del av den forskningen, har du någon länk?
  • Speakers Corner
    Aniiee skrev 2015-09-15 20:00:57 följande:
    Självklart har Ts inte någon länk till forskning som visar att barn och hundar är lika mycket värda. TS har gravt missuppfattat forskningen (om Ts över huvud taget tagit del av forskningen....)

Jag kan länka till en forskningsartikel från Azabu daigaku's anno 2012, om du vill. Det verkar vara den som tas upp igen.
    Det är det jag tror också, men jag ville läsa själv vad det är hen har missförstått. 
    Du får gärna länka så ska jag läsa nån dag när jag mår bra och inte har för ont. 
    När energin finns.
    Jag tror att du förstår hur jag menar. 
    Ta hand om dig. 
Svar på tråden Barn och hund lika värda!