• Zamira

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-12-22 12:00:26 följande:

Gjorde ultraljud på magen med en vän häromdagen :) hon är läkare, så hon hjälpte meJ. Allt va fint, v 12+4 i lördags :) så söt så, buffa sparka vifta på fingrarna och snurra runt :) så underbart så !

Ja vakna i natt av mensvärk , men gick över fort, har de just nu med, men kan tänka mej de är växtvärk, händer väl gör mkt nu.....

Har fått en liten kula och mår bättre !!
    Hur mår ni? Har ni gått ner /upp mkt ? Ja minus 6 kg... Märks man inte äter bra ... Men börjar bli bättre nu. Ska denna grav iaf äta bra kost så ja håller mej i form och ger bästa näringen åt mig och bebisen

Oh, vad mysigt!
    Jag pendlar lite i vikt, men gått ner runt 3kg, mår dåligt och kräks emellanåt så är svårt att ha någon direkt aptit =/
    12+0 idag, hade hoppats på att illamåendet kunde ha gett med sig tills nu, men icke, hjälper inte med tabletterna eller att småäta hela tiden, så funkar inte alls på jobbet nu..
    Men, imorn är det kub, få se den lilla igen är min höjdpunkt denna veckan!! =)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-23 10:27:22 följande:

Vad skönt det löste sig.
    Jag känner med av växtvärk, vaknade tidigt idag och kunde inte somna ont hade så ont i magen.

Berättade igår för sambons familj, vi hade en ul bild på kylskåpet och det tog ett tag innan första personen såg det sen outade de vi :) Men vågar inte hoppas helt nu v 12+3 idag och har inte riktigt gått igenom den magiska 12 v gränsen än.

På julafton berättar vi för min familj :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Vad kul att ha sånt sparat, och få berätta för dem! vi har ju berättat om allt från dag 1 för våra nära, så vi har ingen stor bomb att släppa för dem imorgon, de har redan sett alla bilder också haha, även den från idag =)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-23 13:37:32 följande:
    Vi berättade från dag 1 med sonen men efter missfallet vid förra försöket har vi knappt vågat tro på det fören efter ul i v 12. 

Men ja en del har väl misstänkt det, de vet ju att vi skulle göra ett försök nu efter sommaren. 
    Det är ju förståeligt, man vill ju gärna vänta med att berätta tills man är i lite säkrare tider!
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-24 22:12:35 följande:
    Japp, fast mina föräldrar hade redan misstänkt detta så inget stort "avslöjande" idag heller haha.

Tror jag kommer slappna av mer efter rul, tycker det är lite jobbigt att jag är så nojjig denna gången. 

Fast känns så skönt att sluta med alla mediciner idag ingen mer lutinis hurra :)
    Jag är nog lite lugnare nu efter ultraljudet i onsdags, även om det är lång väntan tills 10/2 då vi har RUL, tycker vissa får så tidigt, vi kommer vara 19+1 när vårt görs!
    Åh vad skönt ja, slippa det kladdet är ju helt underbart =)

Jag väntar på att mitt illamående och kräkningar ska försvinna, igår blev en dag på toaletten, så mat var inte att tänka på, fick bli vätskeersättning och lite salta nötter, så fick jag åtminstone behålla det jag fick i mig på kvällen. Så jag hoppas på att jag slipper toan idag, och kan äta middag hos min pappa idag istället =)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-29 08:29:55 följande:

Jag är lika nojig.
    Jag tänker på bebisen hela tiden , känner o smeker på magen, allt för att visa att här är mamma och önskar så att tiden kan gå så jag får känna en liten rörelse.
    Min moderkaka är i framvägg så dröjer säkert :(

Men 3,5 v kvar till RUL !!!!! Räknar ner nu

Usch vad jobbigt med kräkningar :/ stackare :(

Ja mår illa ibland, men äter dåligt .

Frågade sköterskan när vi gjorde kub om hon kunde säga hur moderkakan låg, men det kunde hon inte, så får inte reda på det förrän på RUL :/
    Åh, inte så jättelänge kvar nu då!! 44 dagar här, känns som en evighet haha! Men om man tänker på att jag fick tiden redan den 27 november, så har det gått en bra bit i alla fall =)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-12-29 16:36:07 följande:

Hej igen Tjejer !
    Åh vi längtar sååå allihop :) Kommer gå snabbt det vet jag, tiden rusar ju.... Jag gått ner 7 kg nästan. Så här är de tvärt om ;) 

När kände ni sist? Zamira är de ditt andra barn med?

Jag har "bara" gått ner 4 kg hehe, men det vänder nog säkert.

Nä detta är mitt, och sambons första, så allt detta är ju helt nytt för mig :)
  • Zamira

Jag har funderat på det där med doppler, är fruktansvärt sugen, men så svårt att bestämma mig för vad jag vill..
    Hade en helt fantastiskt bra dag igår, kände inget illamående, var nästan som en vanlig människa igen, bortsett från att jag inte kan få i mig portioner större än bebisstorlek, men det var så skönt att orka vara uppe och göra normala saker :) 

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-01-20 09:07:30 följande:

Hur mår ni brudar ? Hänger ni i en annan tråd eller inte alls här mer ?

Jag är mest i grupper på Facebook, eller jag är väl inte så aktiv, läser mest vad andra skriver haha ;)

Var och träffade "min" läkare igår, då sjukskrivningen gick ut (varit hemma två månader nu!!) och hon var inte nöjd med hur jag mådde och inte heller min vikt, hade gått upp 400g på en vecka (så står på -3.8kg från startvikten) så hon vågade inte skicka mig på jobb än, så sjukskriven en hel månad till..
    Jag äter det jag kan och klarar, men jag är trött på att må illa, och trött på att spy, man blir ju så orkeslös, är en väldans tur att jag har sambon som gör saker här hemma, annars hade det varit kaos här.

En bra sak i allt är att jag trots liten viktuppgång så har jag börjat få en mage, så nåt händer ju :) Och fick tjuvlyssnat på hjärtat hos bm förra veckan, även om jag var medveten om att det var tidigt och det kunde hända att vi inte hittade det, men hoppa upp på britsen tyckte hon, och hittade hjärtat gjorde vi :) Men nu är det 21 långa dagar till rul, hade gärna tagit en tidigare tid om det vore möjligt känner jag hehe.

• Zamira
    skatten12 skrev 2016-01-20 11:39:36 följande:

Grattis till hjärtljuden.Är så mysigt att höra på :) 

Jag rul om några dar! mysigt ska de bli!!! massa minus här med, men de vänder snart :) 

Ja, och blev så glad att vi hittade det, hade det inte hittats hade jag ju inte blivit orolig egentligen, utan då hade det bara varit för tidigt! Åh vad skönt att snart få se den lilla igen :) Ska ni kolla vad det blir, om det är möjligt? 16+1 idag, men blir inte klok på dessa graviditetsappar som finns, ena säger 16+0 medan de andra säger 16+1, även bm räknar den senare, men bebisen kommer ju när den kommer, så är ju ingen stor grej egentligen. Den lilla mätte en dag större på kub, ska bli kul att se hur storleken är på nästa ultraljud :)
  • Zamira
    lilsis skrev 2016-01-20 13:45:24 följande:

FET1 igår från oktober-plocket.

Oh, spännande! Hoppas att du får ett bra resultat på TD :)
Svar på tråden IVF oktober 2015