• Zamira

IVF oktober 2015

Pluttan86 skrev 2015-10-20 08:23:03 följande:

Hej på er!

Va kul med en aktiv tråd. Jag är också en ruvare, dag 11 idag. Testdag på fredag. Denna väntan gör mig galen, ena dagen hoppfull nästa dag känns det hopplöst. Känslomässig bergodalbana. Jag har inte jättemkt symtom, hade spända bröst i början, men nu inget. Känns som att man känner efter så himla mkt hela tiden o inbillar sig. Hoppas på plus iaf!! :)

Oh, då är du snart vid TD ju :)
    Känner igen det där, växlar mellan positiv och mindre positiv jag också.. Men vi får hoppas på bra resultat när vi testar :)
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-10-20 18:59:10 följande:
    Ja snart testdag, men jag är såå sugen på att testa nån dag innan. Men känns ju jobbigt om det visar negativt och sen pos på fredag, då kanske man deppar i onödan. Kanske bäst att vänta ändå. :)
    Jag förstår det, jag kommer inte orka hålla mig tills min testdag, köpte på mig en del test mellan omgång 1 och 2 när det var erbjudande på någon hemsida, så har bl.a 4 digitala som jag hoppas att jag får användning för! :)
  • Zamira
    Lutetzia skrev 2015-10-20 20:07:09 följande:
    Är på rd 11 och kunde inte hålla mig längre från att testa. Det blev positivt! Två tydliga streck! :)
    ÅH vad roligt, stort stort grattis!! :D
  • Zamira
    Carolaj83 skrev 2015-10-21 08:00:06 följande:
    Får jag vara med er här! Började min behandling med hormon sprutor förra måndagen och skall strax iväg på mitt andra ul för att kolla när det är dags att plocka ut äggen
    Välkommen!
    Hur gick det? Fick du datum för ÄP? :)
  • Zamira
    Nmg skrev 2015-10-23 19:05:35 följande:
    Igår var jag på info, fick prova att ta sprutan på mig. Var livrädd innan men det gick bra kändes ingenting, kanske för att jag hade emla kräm. Däremot fick jag ett blåmärke smile4.gif igår kväll blev jag ledsen. Vet inte om jag kommer att klara ivf. Är grymt rädd för ÄP . Helst vill jag vara nedsövd. sen är jag super rädd för överstimulering... Men det allra värsta är nog vaginaöa tabletterna som man ska 3 ggr om dagen. Finns det verkligen inget annat man kan ta än det?? Jag kan inte ens stoppa in en tampong. Hur ska jag få in det där? Får nästan panik.
    Första ivfen tog sambon alla sprutor på mig, men nu vid andra så tog jag dem själv, och det var mycket lättare tyckte jag, så jag rekommenderar att du tar dem själv :)
    Och äp var jag också nervös över, för man hade ju läst om så många skräckhistorier, men jag tror att det var bra att va beredd på att det kunde göra ont och vara jobbigt, men det gick så himla mycket bättre än jag hade trott, visst, man kände när de satt bedövningen, men sen så kändes det inte, åtminstone inte för mig, så jag sa det till läkarna när jag låg där att det gick mycket bättre än jag hade föreställt mig, och de plockade ut 19 ägg, varav 15 som det var ägg i.
    Och i och med att det var så många så fanns risken för överstimulering, så fick rådet att dricka massa vatten, men klarade mig ifrån ö-stimeluringen tack och lov!
    Och vagitorierna är små och lätta att få in tyckte jag, man kan använda fingret om man inte vill använda appliktatorn. Jag var rädd för att den skulle riskera att ramla ur, men den håller sig kvar där inne :)
    Och de blir en del kladd av det, det tycker jag är det jobbigaste, och jag är inte van binda/trosskydd så det är det jobbiga med det, men det är för en kort stund brukar jag tänka, att jag kan göra det de 18 dagar som jag ska ta dem :)
  • Zamira
    ak15 skrev 2015-10-24 09:43:53 följande:

Men i fass och på ivf kliniken sa dom att den sitter i max upp till 10 dagar?! Är starkare än igår ???? testnarkoman

Fick också höra/läsa 10 dagar. Är också testnarkoman, och jag testade rd6 (10 dagar efter Ovitrelle) och då fick jag blankt test, bara för att va säker på att den hade gått ur. Testade sen dagen efter, också negativt, igår på rd8 så fick jag svagt plus, och idag svagt men något starkare plus! Men vet ju såklart att man inte ska testa såhär tidigt, för det kan ju gå åt skogen, men jag har test hemma, så då kan jag lika gärna använda upp dem anser jag ;)
  • Zamira
    lilsis skrev 2015-10-24 16:51:42 följande:
    2 blastocyster till frysen blev det :)
    Oh vad bra! :) 
  • Zamira
    ak15 skrev 2015-10-24 16:11:04 följande:
    Eftermiddagens test
    Tycker att det ser rosa ut det andra strecket, håller tummarna för att det stegrar de kommande dagarna :)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-10-25 16:00:02 följande:

Ej kissat sen 11.30 typ. Rd 8... Tror ni det går att testa ?

Jag testade på rd8, men jag hade inte hållit mig lika länge som du hade! :)

Om du testar så hoppas jag på ett bra resultat!!

• Zamira

Måste bara fråga, är det någon som haft jättevattniga flytningar runt rd9-10?
    Känns ibland som det forsar (lite överdrivet kanske) men är mycket mer än det vanliga vita tjocka lutinuskladdet som kommit innan.. 

Svar på tråden IVF oktober 2015