• Zamira

IVF oktober 2015

reginaw skrev 2015-11-07 07:04:07 följande:
    Dom har pratat dom det innan men det har varit lugnt. Så igår sa dom att det risk för överstimulering om dom sätter in ett embryo plus stor risk för blodproppar mm.

I januari har vi försökt i tre år, så det känns som en evighet.

Alla runt omkring mig för barn, vänner är redan inne på sitt andra barn.

Blev moster för första gången i augusti och jag kunde knappt glädjas åt detta då alla känslor för längtan och frustrationen efter ett eget är så stort.

Tråkigt att utgången blev såhär!

Ja kan förstå det, är länge som vi försökt nu också..

Ja bli moster när man håller på med detta kan ju inte vara lätt att glädjas åt fullt ut när man håller på med detta, är glad att min syster är yngre än mig, och dessutom singel, så det inte blir några bebisar där innan oss!

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-08 08:24:05 följande:

Även fast de vart jobbigt har jag alltid glädjt mig för andra ! <3

Vilken vecka är ni i nu? Hur räknar ni? Sm? Äl? ET ?

Jag orolig i magen. Är så rädd för ma nu. Två veckor kvar. Vilken lång väntan ..........

www.yourduedate.com

Jag använder den för uträkning, tog från ÄP, då senaste mens hade blivit helt fel för mig :) Och är 5+4 idag! Jag har 11 dagar tills ul nu, men tror tiden kommer gå fort tills dess, det har gått fort hittills :) 

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-08 10:25:19 följande:

Kan inte välja i den

Vad konstigt! Du sitter möjligtvis inte med mobil/surfplatta? För jag gjorde via datorn och där funkade det, men provade med mobilen nu och jag fick inte till det där..
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-08 11:43:24 följande:

Jaa mobilen ;) får testa på datan

Då är det nog därför ja ;)

Gör så!

• Zamira
    TwinkyIVF skrev 2015-11-08 12:05:20 följande:
    Min klinik berättade att man räknad ÄP dagen som 2+0 :)

Det är samma som jag fick höra från min klinik också :)

Har använt det när jag testat sidor som inte räknar ut utifrån ÄP/ET, och fått samma datum som på andra sidor :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-12 19:38:22 följande:

Zamira hur går det?

Det går bra än så länge, men sjukskriven i en vecka pga ont eller snarare hugg i magen och stress på jobbet, så blev ordinerad att vila en vecka av läkaren nu. Hade sex igår och fick en brunaktig flytning efteråt, så nu tänker jag inte göra nåt sånt förrän i augusti/september nästa år haha :p
    Hur går det med dig?
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-12 20:19:27 följande:

Inte gjort vul ännu?
    Säkert bara skör slemhinna :/ jag vågar inte ! Hm.

Jag oroar mig för molvärk ? Vet intr varför , vet ju det är normalt, men ändå

Nej, men har ju min tid på torsdag så väntar tills dess :)
    Tror också på det, för har inte varit nåt mer efter det, och det känns ju bra iallafall!

Det kan jag förstå, man vet ju inte hur mycket man ska känna :/ har känt samma faktiskt, och nu har det ju blivit mer än vad jag kände va ok, men kan va på grund av stress kanske, så ska bli skönt att vila en vecka och se om det blir bättre av det.
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-13 15:20:21 följande:

Åh längtar som tusan till vårt vul på torsdag behöver se att det finns något där inne med ett tickande hjärta för att tro på det!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Säger samma, längtar också till vul på torsdag!! :D
    Det räcker inte med symtom, man vill ju faktiskt se att det är något där inne..
  • Zamira
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 21:26:45 följande:

Ultraljudsvecka nästa vecka alltså! Håller tummarna för oss alla <3

Ja har vi alla till veckan alltså? Ja lycka till nu till oss alla <3
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-14 08:32:17 följande:
    Fick ju en total chock förra gången då de inte kunde hitta ett tickande hjärta och kände samtidigt av flera gravsymtom. Vill verkligen inte skrämma upp er !

Men både jag och sambon vågar först tro på en bebis efter vulet då vi kan se att något finns där.

Fy vad hemskt, det är ju inte vad man vill upptäcka när man är där :(

Men jag har tänkt på det där, att om det skulle upptäckas att det inte finns nåt tickande hjärta så kommer jag nog inte reagera genom att bli ledsen, utan jag kommer nog bli arg, arg över att ännu en gång fått plus men ändå inte lyckats, men jag har haft tron på denna omgången från start, och den känslan har jag kvar :) 

Svar på tråden IVF oktober 2015