• Zamira

IVF oktober 2015

fruseverin skrev 2015-11-19 15:01:35 följande:

Kära medsystrar!

Jag är på ruvardag 13, typ bim +1, td är söndag. Minus på gtest.

Ni googlar säkert lika mycket som jag. Är det kört?

Många plussar tidigt, men sen är det många som plussar sent också, så jag hade nog faktiskt hållit hoppet uppe tills td, för är många som plussar sent även utan IVF, så jag håller tummarna för att det kommer att visa sig ett plus! :)
  • Zamira
    Lutetzia skrev 2015-11-19 16:14:49 följande:
    Nope. Har inte vågat, är så rädd för mf så väntar med det. Det var bara väldigt lite så hoppas att det inte ska vara någon fara.
    Fullt förståeligt, jag ska inte göra något förrän efter sommaren nu har jag tänkt, lika bra att vara på den säkra sidan!
    Då är det nog ingen fara nej :)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-20 10:07:06 följande:

Tack !!!
    Strax vul. Så nervöst !!! :(

Hoppas allt ser bra ut idag!! Jag håller tummarna för det :)
  • Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-20 13:45:12 följande:

Allt var bra :))
    Hut många mm var Era små? :)
    Nytt vul i december :)

Åh vad roligt, grattis!! 

Den läkaren som jag hade nu vet jag inte om jag litar på, han är/var student, och när han mätte mina äggblåsor inför IVFen förra månaden fick till slut min ordinarie läkare ta över, efter att hon gång på gång instruerat honom hur han skulle göra med ul-staven ;) 

Men på ul-bilden står det 10.7 mm, så jag får gå på det :)

• Zamira
    jn06 skrev 2015-11-20 19:40:29 följande:

Hej, har suttit och tokläst här inne. Fick tillbaka en 6 cellig (2 agars odlad) embryo 11/11 och börjar bli galen av att inte veta om vi har lyckats eller inte. Ni som har plussat, hur många dagar var era ägg odlade och hur många celler? tog g.test i onsdags alltså en vecka efter återföring men det visade negativ. tänkte att det var för tidigt. Har haft ömma bröst, "mensvärk", idag känner jag att brösten inte värker lika mycket som förut. Vad hade ni för symtom? Jag har fortfarande mensvärk-liknande smärtor.

Hejsan! :)

Mitt var ett 2-dagars, ett litet fyrcelligt med grad 1 av fragmentering. (vet inte om 0 är det bästa)

Hade/har ungefär de symtomen som du har, sen hade jag även känslan av att det kändes som det rann, så sprang många gånger på toan för att se om det var blod, men inget blod kom! Är ju fortfarande tidigt för dig, så jag hoppas att det negativa testet är ett plus nästa gång du testar :)

• Zamira
    skatten12 skrev 2015-11-28 21:08:06 följande:

Går det alla ???

Det går ganska så bra, men molvärk som bara den, och som in emellanåt är som hugg, och illamående, så att få i sig mat är inte det lättaste.. Gått ner några kilon, men det kan man ju göra i början så, så jag är inte så orolig, den lilla tar ju det den behöver ändå!

Hur känner du dig?

MålaMittHjärta skrev 2015-11-28 21:55:15 följande:
    Jag mår ganska bra, har mindre illamående nu :) Är ofta jättehungrig och när jag äter lunch/middag så kan jag tycka maten är supergod sen kommer en gräns efter jag har ätit lite att jag helt plötsligt mår sjukt illa och tycker maten är vidrig.
    Äter en hel del frukt (apelsiner/ clementiner), yoghurt (pepparkaka är min favvorit just nu) och äter mindre av middagar/lunch än innan.

Har fortfarande spända/ känsliga bröst, illamående, lite molvärk, trött och dålig hy!!

Har ni gått ut med er graviditet till familjen/nära? Svärmor och sambons ena syster är de ända som vet, vi tänkte vänta att berätta till resten efter ul i v 12 som vi har den 18 dec så blir kanske en lite rolig julklapp som avslöjar det :)

Våra familjer/närmsta vänner har vetat om allt med behandlingen, när äp/et var, td och ul, så vi har ingen direkt att släppa bomben för ;) 
    Men har ändå sagt att vi väntar med att ta grattis och så tills vi gjort kub (23/12), för risken finns ju att man då får ett dåligt resultat, men det tror jag inte vi får, utan jag tror att allt kommer att vara bra :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-29 00:08:40 följande:

Vid vårt förra försök så fick vi ju ma och märker på sambon att han inte riktigt vågar tro förrän vi passerat v 12 och at det ser bra ut på ul, han behöver nog se att något lever där inne. Vi har väl sagt till hans familj att vi har varit nere i Malmö på kliniken och tror att de flesta misstänker men inte vill fråga pga av ma och det är lite känsligt.

Men men det blir nog bra ändå :)

Det kan jag förstå då, är lite så jag känner också, även om jag aldrig behövt genomgå ma tack och lov.. 

Det är ju kul att faktiskt ha någon att berätta de bra nyheterna för, det kan jag känna att jag nog saknar lite, men har varit lättast att berätta så att alla vet varför man inte alltid är så pigg på att umgås t.ex, så de inte bara tror att man blivit otrevlig den sista tiden ;)

Ja det blir nog det, och nu är det ju inte så jättelänge kvar tills ni har ul :)

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-11-29 17:29:54 följande:
    Vid vår första ivf var vi öppna likaså med andra men känner nu att vi behöver vara lite privata och suga på karamellen lite. 

På tisdag är det dags att träffa bm på mvc på hälsosamtal hoppas vi klickar :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Kul med hälsosamtal! Då får du tid för inskrivning efter det då? Jag hade min inskrivning i onsdags, gick snabbare än jag hade förväntat mig, va klara på 30 minuter, så inte så mycket prat mellan oss två haha! Men hon var lättvindig att ha att göra med, vilket kändes bra, sen sa hon att det var väldigt många som väntade barn just nu, på min lilla ort, så det ska bli spännande att se framöver om det är någon som man känner som ska ha barn!
  • Zamira
    Nmg skrev 2015-12-02 20:46:50 följande:

Är det nån här som provat både lutinus och crinone gel? Vilken av de är "bäst"? Känns som att välja mellan pest eller kolera. Har fått lutinus utskrivet men frågade om jag kunde byta till crinone och det verkade inte vara nå problem har inte bytt än kan inte bestämma mig.

Har tyvärr bara haft lutinus de två gånger jag ruvat :/
    Men har för mig att någon/några i tråden har provat båda, hoppas att någon av dem finns kvar här och kan svara!
  • Zamira
    Nmg skrev 2015-12-06 20:43:11 följande:

Vilka tider tar ni lutinus? 8'tim emellan? Hur gör nimpå helgerna om ni vaknar senare?

Jag tog med 8h mellanrum, och gjorde så även på helgerna, tog dem 3:30, 11:30 och 19:30, tror inte det hade gjort något att ta dem lite senare på helgen, men det gjorde inget för mig att ställa klockan, gå upp och ta dem, och sen lägga mig igen, det var bara för en kort tid jag tog lutinusen så, tänkte jag :)
Svar på tråden IVF oktober 2015