IVF oktober 2015
Kära medsystrar!
Jag är på ruvardag 13, typ bim +1, td är söndag. Minus på gtest.
Ni googlar säkert lika mycket som jag. Är det kört?
Kära medsystrar!
Jag är på ruvardag 13, typ bim +1, td är söndag. Minus på gtest.
Ni googlar säkert lika mycket som jag. Är det kört?
Tack !!!
Strax vul. Så nervöst !!! :(
Allt var bra :))
Hut många mm var Era små? :)
Nytt vul i december :)
Åh vad roligt, grattis!!
Den läkaren som jag hade nu vet jag inte om jag litar på, han är/var student, och när han mätte mina äggblåsor inför IVFen förra månaden fick till slut min ordinarie läkare ta över, efter att hon gång på gång instruerat honom hur han skulle göra med ul-staven ;)
Men på ul-bilden står det 10.7 mm, så jag får gå på det :)
Hej, har suttit och tokläst här inne. Fick tillbaka en 6 cellig (2 agars odlad) embryo 11/11 och börjar bli galen av att inte veta om vi har lyckats eller inte. Ni som har plussat, hur många dagar var era ägg odlade och hur många celler? tog g.test i onsdags alltså en vecka efter återföring men det visade negativ. tänkte att det var för tidigt. Har haft ömma bröst, "mensvärk", idag känner jag att brösten inte värker lika mycket som förut. Vad hade ni för symtom? Jag har fortfarande mensvärk-liknande smärtor.
Hejsan! :)
Mitt var ett 2-dagars, ett litet fyrcelligt med grad 1 av fragmentering. (vet inte om 0 är det bästa)
Hade/har ungefär de symtomen som du har, sen hade jag även känslan av att det kändes som det rann, så sprang många gånger på toan för att se om det var blod, men inget blod kom! Är ju fortfarande tidigt för dig, så jag hoppas att det negativa testet är ett plus nästa gång du testar :)
Går det alla ???
Det går ganska så bra, men molvärk som bara den, och som in emellanåt är som hugg, och illamående, så att få i sig mat är inte det lättaste.. Gått ner några kilon, men det kan man ju göra i början så, så jag är inte så orolig, den lilla tar ju det den behöver ändå!
Hur känner du dig?
Vid vårt förra försök så fick vi ju ma och märker på sambon att han inte riktigt vågar tro förrän vi passerat v 12 och at det ser bra ut på ul, han behöver nog se att något lever där inne. Vi har väl sagt till hans familj att vi har varit nere i Malmö på kliniken och tror att de flesta misstänker men inte vill fråga pga av ma och det är lite känsligt.
Men men det blir nog bra ändå :)
Det kan jag förstå då, är lite så jag känner också, även om jag aldrig behövt genomgå ma tack och lov..
Det är ju kul att faktiskt ha någon att berätta de bra nyheterna för, det kan jag känna att jag nog saknar lite, men har varit lättast att berätta så att alla vet varför man inte alltid är så pigg på att umgås t.ex, så de inte bara tror att man blivit otrevlig den sista tiden ;)
Ja det blir nog det, och nu är det ju inte så jättelänge kvar tills ni har ul :)
Är det nån här som provat både lutinus och crinone gel? Vilken av de är "bäst"? Känns som att välja mellan pest eller kolera. Har fått lutinus utskrivet men frågade om jag kunde byta till crinone och det verkade inte vara nå problem har inte bytt än kan inte bestämma mig.
Vilka tider tar ni lutinus? 8'tim emellan? Hur gör nimpå helgerna om ni vaknar senare?