K Kalle skrev 2016-12-14 13:56:42 följande:
Hur skulle du lösa det, när det inte finns lägenheter?
Eftersom det är riksdagspolitikerna som tagit emot mängden asylskökande är det riksdagspolitikerna som i första hand ska ta emot dessa i sitt hem innan de klagar på att kommuner utan bostäder ska göra det.
Vem ska betala för Expandias boenden?
Men jag länkade till lägenheter som står nyckelfärdiga på 60 dagar!? Igen då:
https://www.expandia.se/boende/ Och som sagt, det finns massor av företag ute i EU som kan leverera liknande boende.
Och nu har det gått 60 dagar många ggr om sen beslutet om att fördela ut de som kommit hit, så det finns ö.h.t ingen ursäkt för att det skulle saknas boende.
Vem som ska betala? Pengar skjuts till från oss alla, och sen får kommunerna göra precis som vi alla andra, dra in på saker som är mindra värda än ett någorlunda gott liv, och sjuta allt annat på framtiden.
Det finns inget som kan vara viktigare än att ge alla ett vettigt boende och en dräglig tillvaro, så det måst få kosta och komma i 1:a hand.
Ta dig en titt på din egen kommuns ekonomi, och se vart pengarna tar vägen.
Jag lovar du kommer att hitta många miljoner som går till saker som kan skjutas på framtiden, eller helt enkelt låta bli att skjuta till pengar för.
Och glöm inte heller, att den som är en utgift för någon, är en inkomst för en annan.
Så att enögt se till direkta kostnader för kommunen och inte räkna på helheten, det går inte.
Skulle jag göra som när vissa kummunen gapar om pengar, som privatperson och med mitt företagande, då skulla jag givetvis alltid hamna på ett minus.
Visst det kommer att bli ett jävla liv på dom det drabbar, ingen vill se sina bidrag utebli.
Men så ska man och måsta man göra, då det handlar om att alla människor ska ha rätt till ett drägligt liv, och då får mindre angelägna saker stå tillbaka under en tid.
Kom ihåg att det här en investering för framtiden, och löser vi inte det, ja då kommer det att kosta oss/Sverige ett mångmiljardbelopp under många år framåt.
Misslyckas vi, så betyder det väldigt många desperata människor, och desperata människor gör dumma saker, oftast då kriminella handlingar, eftersom valmöjligheter saknas.