Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

FrauCasio skrev 2015-08-29 17:27:44 följande:

"Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ?När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ?sleeping cells? in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.?

Källa: www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

Kopierade ett litet stycke då jag inte tror att ni som blundar för detta enorma problem ens klickar in i länkar som talar mot ert vansinne.

Då ställer jag samma fråga till dig, som jag ställt tidigare i tråden: om det nu är så, var är alla blodiga terrordåd?
  • Nerfherder
    Smecker skrev 2015-08-29 17:44:19 följande:

Att det skall vara så svårt att svara på en enkel fråga. Rekryterare för vad?

Eftersom du vet vem du pratar med, borde du veta svaret på din fråga.
  • Nerfherder
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 18:02:29 följande:

Att folk flyr krig är inte det som diskuteras här, VARFÖR folk tar sig genom halva världen för att komma just hit däremot är en annan femma.

När man får hit "folk" som inte delar våra värderingar eller är ute att rakt av ta död på det vi har byggt upp är givetvis ett gigantiskt problem, dom ska inte bli insläppta från första början, det kallas för överlevnadsinstinkt.

Inte för att du kommer klicka på länken eller läsa om det som pågår men här du en länk som i alla fall skulle få dig att tänka efter om du ens hade klickat på den.

jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE7955069/Vor-tids-folkevandring/

Danskarna har i alla fall förståt även om det tog sin tid och dom vidtar åtgärder att stoppa invasionen, lagar och regler printas just nu i turkiska medier bland annat för att upplysa lyckosökare och annat oönskat vad som gäller i landet, samtidigt har socialbidraget halverats så dom ska inte falla i samma dvala som dom är i Sverige.

Kul, det enda du har att komma med är debattartiklar
  • Nerfherder
    Notetur Nomen skrev 2015-08-29 18:46:09 följande:

Istället för att upprepa det gång på gång kan du väl svara på mitt inlägg till dig; varför skulle jag tro på spöken?

Eftersom du är rädd för invandrare
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-08-29 23:04:32 följande:

Vilken logik....det som inte ännu har hänt kan inte hända.

Jaha, har du någon kommentar kring det jag skrev?
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-08-29 23:10:17 följande:

Finns inget att kommentera, du har inte lagt fram något sakligt överhuvudtaget, man kan nog helt bortse från dina inlägg.

Det är ju din åsikt.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.