• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Osmakligt

Vågar nog hoppa in här som nyplussad ???? bf 19 maj! Storebror har nyss fyllt två år. Ska bli roligt att följas åt!

• mintuu

Nu har jag kommit hem från ultraljudet :) dom kunde se de med vanligt UL är i 5+5 o hjärtat slog som bara den, vilken lycka ????

• EmPe
    mintuu skrev 2015-09-10 13:50:00 följande:

Nu har jag kommit hem från ultraljudet :) dom kunde se de med vanligt UL är i 5+5 o hjärtat slog som bara den, vilken lycka ????

Så härligt!!! Grattis:)
  • Jannii

Hej hoppar gärna in här.

Väntar barn nr 2, har en dotter på nyss fyllda 2 år.

Är i vecka 5+0. Känner motvärk till och från under dagen och är lite tröttare än vanligt.

• Sajocawa

Åh vad skönt att se! Jag ska på ul imorgon och är då i 6+0 så hoppas det går att se ett litet hjärta slå, det kan ju fortfarande vara för tidigt..
  • mintuu
    Sajocawa skrev 2015-09-10 19:18:36 följande:

Åh vad skönt att se! Jag ska på ul imorgon och är då i 6+0 så hoppas det går att se ett litet hjärta slå, det kan ju fortfarande vara för tidigt..

Ja va jätte skönt o roligt framförallt :) ja de ä ju väldigt tidigt så jag var inställd när vi åkte dit att vi inte skulle se nått hjärta men vi fick oss en chock:) läkaren sa också att det är tidigt så att vi inte skulle förvänta oss se ett hjärta slå:) men vi hade fel allihop !:) hoppas allt går bra!
  • mariafii

Grattis va härligt. Själv har jag bokat in inskrivning 1 okt. Vi ska då diskutera om jag också kan få ett tidigt ultraljud då vår dotter kom 1 månad förtidigt sist.
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • mintuu
    mariafii skrev 2015-09-10 20:02:48 följande:

Grattis va härligt. Själv har jag bokat in inskrivning 1 okt. Vi ska då diskutera om jag också kan få ett tidigt ultraljud då vår dotter kom 1 månad förtidigt sist.

Ja de var de absolut!:) ja håller tummarna att du får det! :)
  • Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-09 21:35:38 följande:
    BF 20 maj tror jag. Har du haft MF förut?

Mintuu: varför ska du göra vul? Vilken vecka är du i?

Jag vill också göra ett extra då min dotter kom en månad förtidigt pågrund av blödningar. Så man blir lite extra orolig för denna också
    Nä inte vad jag vet, verkar vanligt hemskt nog. Ska boka in ett tidigt ultraljud och kika men är ändå ca 1 månad kvar, otålig

Då är det lite tid kvar, lång väntan!
  • mariafii
    Sundaymorning skrev 2015-09-10 23:37:12 följande:
    Nä inte vad jag vet, verkar vanligt hemskt nog. Ska boka in ett tidigt ultraljud och kika men är ändå ca 1 månad kvar, otålig

Då är det lite tid kvar, lång väntan!
    Hehe ja lång väntan :D
Svar på tråden BF maj 2016