• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sundaymorning

Hej Fick precis ett plus så nu väntar vi ett syskon till våran 3åring Bf 22 Maj tror jag.

Kan knappt tro det! Ska läsa ikapp allt ni har skrivit sen när lillan har lagt sig

• mariafii
    Sundaymorning skrev 2015-09-09 12:50:49 följande:

Hej Fick precis ett plus så nu väntar vi ett syskon till våran 3åring Bf 22 Maj tror jag.

Kan knappt tro det! Ska läsa ikapp allt ni har skrivit sen när lillan har lagt sig

Välkommen hit du också från andra tråden. Kul att vi båda plussade idag :)
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Fagelfri

Majorie: varning kring hårfärgning: min frisör hävdar att det inte ska vara farligt för fostret, att idag är färgerna så milda. MEN när Jag färgade håret förra gången jag var gravid påverkade mina gravidhormoner så färgen blev helt fel: och inte lite utan istället för kallt brunt hår med inga som helst varma/röda pigment (typ bara förstärka min naturliga färg) blev håret starkt rött/kopparfärgat! Mer rött än vad det blir när jag försöker färga det rött med flit! Jag vågar inte färga sv den anledningen haha. Så ett tips är att om du verkligen vill färga : prata med din frisör å testa på en slinga i underhållet hur färgen reagerar på dig! Lycka till :)

• mariafii
    Majorie skrev 2015-09-09 12:03:52 följande:

Hur gör ni andra med hårfärg? Min utväxt gör sig påmind och håret känns tråkigt. Samtidigt vet jag inte om jag vågar färga, det är ju så mkt kemikalier. I Danmark så avråder de tydligen gravida från att färga håret.

Tänker ni andra färga håret under graviditeten?

Man får nog vara försiktig men jag har färgat i v17 och gick bra ( till mitt bröllop) annars kanske jag inte gjort de
  • Sundaymorning
    mariafii skrev 2015-09-09 13:21:08 följande:
    Välkommen hit du också från andra tråden. Kul att vi båda plussade idag :)
    Ja jätteroligt Är orolig för MF nu istället, va tokig man är

När hade du bf?
  • Sajocawa

Grattis till alla nya som plussat! Vi börjar bli en hel del blivande majmammor! Jag är lite halvt off här just nu då Familjeliv-sidan har krånglat så himla mycket fram och tillbaka senaste dagarna, någon mer som upplevt det?

För att gå med i Facebook-gruppen, skicka vänförfrågan till "Caroline Wallbäck" på Facebook, då man måste vara vänner för att kunna läggas till, eftersom gruppen är hemlig.

Vidare till något helt annat, nu börjar liiiite illamående smyga sig på under kvällarna. Än så länge är det SÅ pass svagt att jag inte riktigt vet om det är på riktigt ens eller om jag bara inbillar mig(?). Mådde ju så fruktansvärt illa hela början av förra graviditeten, så jag vill nästan må illa nu också bara för att känna igen mig i graviditeten, som ett tecken på att allt löper på som det ska..vet ju att alla graviditeter är olika, men känns ju tryggare med symptom som man känner igen sig i :P knäppt, jag vet, och jag kommer garanterat ångra att jag har sagt såhär ifall det eskalerar och jag faktiskt mår svinilla senare.. haha!

• Sajocawa

Jaha, eftersom ALLT verkar krångla på den här sidan så kan jag tydligen inte citera folk heller..

TED19! Ja det stämmer att om du blir gravid innan ditt barn hinner bli 1 år och 9 månader behåller du samma föräldrapenning som med det tidigare barnet. Din SGI är dock inte skyddad på samma sätt, så den har sänkts i och med att du gått ner till 75% , ifall du skulle behöva sjukskrivas/ta graviditetspenning.

MAJORIE! Jag färgar som vanligt.. Det enda som kan hända är att alla hormoner påverkar färgen som kan bli helt fel, det har dock aldrig hänt mig.. Och i värsta fall får man väl bara färga om det.. :P

• Mahlin

Jag kände också av pyttelite illamående idag precis innan middagen. Hoppas verkligen att jag klarar mig även denna gång från det. Dock har jag haft mycket halsbränna idag/kväll vilket jag endast upplevde precis i slutet förra graviditeten. Har även konstant molvärk och ryggvärk. Men som du skriver alla graviditeter är olika. Längtar så galet mkt till vecka 13. Då ska jag gå med i gruppen :)

• mintuu

hej var ett tag sen jag skrev här. Imorgon väntar ett VUL kan inte låta bli o va nervös, men har inte haft ont eller blödningar så har egentligen ingen o va nervös för, men det är väl som dom säger nu får man va nervös hela livet ;)

Svar på tråden BF maj 2016