Majbebisar 2015
Malle - vad roligt att dopet blev lyckat!
Malle - vad roligt att dopet blev lyckat!
64 cm och 6010 g var hon idag. Längdmässigt ser det bra ut men hennes viktkurva typ planat ut. Mer ersättning eller mat, vilket vi vill, behöver hon. Ska koka lite pure av morötterna jag odlade i somras, får vi se vad hon tycker
Pco - bra tips med ngt under madrassen så det blir en liten grop o ta bort täcke/kudde om du är orolig. Mina små har sovit utan täcke första halvåret - året men i pyjamas som värmer lite. De har inte frusit. Rullfasen kan vara rätt tuff då de ofta inte kan ändra läget tillbaka på egen hand... Hoppas ni snart kan sova bättre.
Kissemiss - så fin mitt andra barn var nog i samma klass som din - denna tös några kilo lättare!
Fyramånaders besök på bvc idag, ska bli spännande med mätning och vägning! Imorse när jag tog upp lilla R ur sängen slog det mig hur stor hon blivit, hon är liksom ingen pytteliten bebis längre.. Känns nästan lite vemodigt ;)
Lilla R fick sina två första tänder på fyramånadersdagen, stora tjejen nu!
Idag har varit en jobbig dag :( Miniloppan fick sin första vaccination idag och hon har reagerat starkt, skrek och börja stortjuta när vi råka röra vid låren där de stack. Har fått mata henne sittandes i babysittern, hon bara skrek när vi hade henne i famnen. Har gett henne alvedon och hoppas på en någorlunda normal natt......
Vi ska ha dop först i slutet på oktober men jag ser verkligen fram emot det och blir så himla sugen nu när ni andra pratar om det.
Bor söder om Stockholm jag, men kommer från Västerbotten ursprungligen. 35 år. Fick första barnet -09, andra -13 o tredje -15. Blir fyra månader nu om ett par dagar.
Bor i norra Sthlm, 31 år gammal. Har en dotter på 9, en på 4 mån och en liten vovve. I maj gifter jag och min sambo oss :)
Nästan allt bakat till dopet på söndag! Lillan har skött sig fint o låtit mamma baka Imorgon ska jag handla, hämta nyckel till fikalokalen o prova dopklänningen på lillan.
Dop imorgon o sista baket nu. Sen ska vi ikväll ställa ordning i lokalen för fikat imorgon. Sambon ute o jagar älg o fick skjuta igår.