• Blicka

Majbebisar 2015

Lillan hittade sina fötter nyss! Vilken lycka hos henne

• Blicka

Lillan har rullat eller mer tippar från mage till rygg, inte runt mage till rygg men är så nära.

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-24 03:09:22 följande:

Kan det vara sant? Lillan har bara vaknat en gång hittills inatt :O Senaste veckan har hon vaknat typ sex gånger/natt och gått upp halv fem. Jag var på riktigt en zombie igår men nu är jag jättepigg :/

För övrigt kom maken hem igår efter en längre jobbresa. Hade hoppats på lite avlastning men han hade hela halsen svullen och feber så vi håller oss lååångt borta

Ne jag ska kolla till henne igen och sen försöka sluta ögonen en synd till

Hoppas natten fortsatte bra! Min lilla sov lite oroligt o vaknade vid 03 o åt o sen vid 05 men då funkade nappen. Man blir verkligen en zombie när man blir väckt ofta...
  • Blicka

Vi har precis satt lillan i stol så hon får smaka pyttelite av vår mat så länge. Hon är nyfiken men verkar nöjd med slick på fingret just nu.

• Blicka
    Blicka skrev 2015-09-24 11:59:09 följande:

Vi har precis satt lillan i stol så hon får smaka pyttelite av vår mat så länge. Hon är nyfiken men verkar nöjd med slick på fingret just nu.

Kan tillägga att resten är amning!
  • Blicka

Har letat äldsta barnets "förstå året bok" nu i två dagar o har äntligen återfunnit den! Nu ska jag försöka slutföra mellanbarnets o sedan börja på lillans. Har ni böcker till era små? Kan tipsa om födelsedagsböcker där man fyller i en gång per år tills de är myndiga. Har det till mina o det är kul att titta tillbaka o inbillar mig att det blir en fin gåva till dom när de är större!

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-25 08:31:12 följande:

Gud vad det krånglar med amningen nu. Hon börjat med att ta ett-ett par sug på bröstet vid amning, släppa och börja om. Kan hålla på i över 10 min, gärna i kombination med att spänna hela kroppen och trycka ifrån med fötterna (så liggamma är ju omöjligt). Jag undrar om det beror på att hon tycker omvärlden är spännande eller att jag har för lite mjölk? Vill ju inte sluta helt, det är ju praktiskt att amma :)

Lite liknande här, mkt snutt, gärna tätt o titta runt. På det har lillan vaknat vid två-tre på natten hela veckan o det är ovanligt. Kanske ngn ökningsfas? Är lite trött iaf!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-09-26 12:36:29 följande:

Lillan har haft jätteont i magen inatt och bara skrikit. Nu har hon hög feber och magen har mer eller mindre klappat ihop. Maken har fortfarande sin mansförkylning (och tror sig vara döende ;)) Jag tvingade honom att ta henne på förmiddagen iallafall så jag fick sova, hon är dock lika pigg som vanligt, med väldigt långa armar ;)

Men stackars liten som inte mår bra hoppas hon kryar sig snabbt!
  • Blicka

Nu har lillan snurrat rygg till mage flera ggr i eftermiddag. Så roligt

• Blicka
    Serah skrev 2015-09-26 17:37:16 följande:

Var på loppis idag och fyndade lite kläder till barnen. Lyckades hitta en gåstol också under 100-lappen :) har inte haft nån åt de andra barnen, så det kommer bli kul att se hur det går :p han fick testa lite när vi kommit hem men han måste växa några cm innan han når golvet. Men lite bakåt lyckades han ta sig när han sparkade, haha

Roligt med fynd! Perfekt att kunna hitta lite även begagnat. Vi har inte haft gåstol till våra heller, och så länge inte lillan tydligt visar att hon vantrivs på golv/i babysitter/i matstol kör vi nog utan även denna gång.
Svar på tråden Majbebisar 2015