• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej 78 - vad härligt med stolt storasyster! Mina två äldsta bråkar typ jämt men är jättefin med lillasyster.

Ego - rejäl träningsvärk i benen idag! Kändes när jag var ute på promenad. Idag fyller sambon 40 år så blir lite gott att äta ikväll. Ha en fin dag allihopa!

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-08 16:00:11 följande:

Hade besök av vänner med barn igår och lillan slocknade inte förrän de gick vid 23, och vaknade bara två gånger innan hon vaknade för dagen vid sju :D passande nog blev hunden dålig istället och skulle ut varannan timme, men det är en annan femma ;) känner mig ganska pigg ändå :) håller alla tummar och tår för att det håller i sig. Överlag tycker jag hon gnäller mindre vilket är jätteskönt!

Håller tummar att fasen är förbi för er del. Trist att hunden blev dålig Min lilla sov två timmar mitt på dagen - wow! Blev nästan rastlös
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-09-09 07:38:59 följande:

Vilken dröm! Förstår att du inte visste vad du skulle göra. Skulle nog bara sitta och vänta, haha ;) när börjar de sova middag mer på rutin? Hur har det varit tidigare med dina? :)

Igår kom maken hem tidigare och hjälpte med hunden :) så inatt sov vi gott allesammans.

Vid sex månaders ålder tyckte jag att tider med mat o sömn blev mer regelbundna med mina äldre barn. De orkar vara vakna längre o hoppar över lurar som de tidigare tagit o mat introduceras allt mer vilket också ger återkommande tider. Just nu äter lillan, vaken 1-1 1/2/2 timmar o sover en stund. Sen börjar vi om!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-09-10 21:22:00 följande:

Har fått in lite rutiner men långt ifrån så många som du pco.

Känner däremot igen det där med att det händer nått vid 4 månader. Med min första, kan inte komma ihåg vad det var men minns det så väl. Det verkade som om någon hade bytt ut mitt barn på natten och sen efter en vecka var hon tillbaka :)

Nu med nr 2 har vi haft lite sjukdom och varit inlagd på sjukhuset och efter det har hon liksom inte hittat tillbaka till så som hon var innan. Detta hände för 2 veckor sedan, innan dess var hon alltid glad och nöjd, grätt eller skrek nästan aldrig och sov klockrent. Nu efter njurbäcksinflamtion och penicillinkur är hon nästan aldrig glad, sällan nöjd, skriker och gråter mycket samt sover oroligt. Vi fick två bra nätter sen var det tillbaka på ruta ett :( Idag har varit näst intill omöjlig, gråtit hela dagen och nu har vi äntligen fått henne i säng men hur kommer denna natten bli?? Jag är mest orolig för att det inte är riktigt bra med hennes njurar och urinväg, det verkar nämligen som om hon har ont någonstans. Blir denna natten upp och ner blir det akuten imorgon bitti :(

Hoppas natten blir bra men om inte skulle jag precis som du själv skriver åka in igen imorgon. Inte kul när de små är sjuka...
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-09-11 10:01:07 följande:

Natten blev bra, precis så sim den brukar vara. Vakna vid 1 och 5 för mat, somna om utan problem vid 1 men efter maten kl 5 var hon vaken en timme men sen sov hon till 8.30 Inget sjukhus än så långe :) Håller tummarna för att det bara var en fis på tvären. Någon som har erfarenhet ang Sempers magdroppar, funkar dom?

Vad skönt med natten! Har haft sempers magdroppar till alla mina o jag tycker de har hjälpt bra i början. Värt att prova tycker jag!
  • Blicka

Nu har jag varit o klippt mig. Så skönt att slippa långa hårstrån som bara faller. Tappar enormt med hår nu efter graviditeten!

• Blicka

Vi klurar psalmer nu till dopet om en vecka. Psalm 901 (lilla liv) gillar vi men sen då... Ev 215 (barnpsalmboken). Har lyckats klura ut vad vi haft på de äldre syskonens dop o vill inte ha samma. Där har vi haft måne o sol + tryggare kan ingen vara, gud som haver + jag tänder ett ljus+ vinterpsalm. Så nu får vi bestämma oss till onsdag, då ska vi träffa prästen.

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-14 06:25:02 följande:
    Det gungar så fint (606)? Du vet väl om att du värdefull är ju ingen doppsalm men ganska fin :) "käre gud jag har det gott" är en norsk barnbön (som Carola sjungit) som är fin och enkel.

Haha gud vad psalmer jag kan då. Är verkligen inte särskilt religiös :P
    Vi har 606 som ett alternativ men vet inte... Du vet väl om att du är värdefull känns så väldigt vanlig... Fördelen är att alla kan den. Ja vi måste klura vidare. Inför ett dop blir man ganska psalmkunnig! Tackar för tips!
Svar på tråden Majbebisar 2015