• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2015-09-27 20:18:04 följande:
    Åh vad kul med gåstol. Hoppas han tycker om den. Jag tror verkligen lillan skulle älska att ha en, men vi har trappsteg mitt i huset så der går inte. Har iallafall en hoppgunga som väntar :)
    Hoppnings blir säkert en hit!
  • Blicka
    Blicka skrev 2015-09-28 09:15:51 följande:
    Hoppnings blir säkert en hit!
    Hoppgunga så klart... (Autokorrigering på mobilen...)
  • Blicka

Min lilla har sovit sämre nu en vecka till följd att mamma är lite trött... Grusig i ögon o huvudvärk. hoppad det vänder snart. Orkar inte riktigt ta för mig saker vilket inte känns som jag. Ska iaf på träning nu o hoppas det ger lite energi!

• Blicka
    malle88 skrev 2015-09-28 10:27:46 följande:
    Usch lider med dig. Man blir så slö i huvudet. Hoppas det ger sig och att du får energi av träningen. Den låter rolig, önskar vi hade nåt sånt.

Vi har haft ytterligare en jobbig natt. Skulle åkt till stan idag men kommer stanna hemma istället. Känns inte helt ok att ge sig ut på vägen när man är så trött, speciellt inte med bebis.
    Nä att köra bil trött är ingen hit... Hoppas dagen hemma blir mysig! Träningen var kul iaf - gav energi helt klart o huvudvärken släppte!
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-09-28 14:07:21 följande:

Jag, mannen och lillan hade en super mysig helg i Örebro. Var på resturang och lillan skrek inget va bara mysigt glad :) sen va på barnmässa....en besvikelse inga roliga utställare och inte så många. Vi gick igenom alla på typ 20 min! Tyckte inte heller det va några bra mässpriser. ..men köpte lite små saker ändå.

Vad härligt med "bortahelg" men tråkigt att mässan var en besvikelse. Vad blev inköpen?
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-09-28 18:11:50 följande:
    Två bodysar, napp hållare med lillans namn på, lite ballonger, en pippi bok till sonen som fyller två nu (han är helt inne i pippi nu) och en plast sköldpadda som är ekologisk. Så inget kul egentligen :P
    Säg inte det
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-09-29 08:38:46 följande:

Igår knäckte jag nog lillans problem. Gav henne ersättning och efter det fick hon utslag över hela kroppen. Kom på att jag bytt märke på ersättningen. Nu har hon inte fått på ett dygn och mår mycket bättre :)

Bokade även en resa till Spanien igår till mig o lillan och mormor i slutet av oktober. Längtar!

Skönt att få klarhet i det som ger utslag!

Min lilla har blivit snorig igen hoppas det inte blir värre, imorgon börjar nämligen föräldragrupp för oss. Vill gärna gå.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-01 06:13:34 följande:
    Vi ska till Bilbao i norra Spanien. Det ska jag göra :) jag brukar föredra italien så det ska bli spännande. Vi är ju mer för upplevelser än värme i vår familj :)

håller just nu på o kikar på resvagn men det verkar finnas få som är vända mot mig. Funderar på att köpa en begagnad brio sing eller beemoo istället. Aldrig att kronanvagnen åker med iaf ;)
    Hittade ett test på sulky - finns några vändbara.

http://www.bäst-i-test.se/Barnvagn/Resevagn

Kul med resa!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-01 06:17:33 följande:
    Usch hoppas hon bättrar p sig så ni kan gå. Kanske är storasyskonen som drar hem det. Då är hon iaf härdad småningom:)
    Blev iaf inte värre än lite snuva så vi gick på föräldragrupp o det var trevligt! Två ggr till innan vi får fortsätta ses på egen hand om vi vill.
  • Blicka
    pco skrev 2015-10-01 14:47:21 följande:
    Jag rekommenderar chicco liteway som resevagn den är lätt o smidig, har 5 olika ligg o sitt lägen. Kostar 1295kr dock vet jag inte om den går o vända den mot dig. Men den kan användas direkt från födseln o uppåt och den har vunnit bäst i test. Jag har flera vänner som haft den som resevagn som har varit i den åldern våra småttingar är i så den har visst funkat kanon :) bara ett litet tips.
    Okej.. Du måste säga sen om du rekommenderar det stället :) härligt med resa!
    Vi har en chicco, tycker den är smidig men jag har inte tyckt att barnen suttit så bra som små i den. Den är dessutom framåtvänd enbart. Tror inte jag skulle ha den åt lillan om vi skulle på semester nu... Vill gärna ha barnen mot mig när de är under året. Men det är jag det!
Svar på tråden Majbebisar 2015