Majbebisar 2015
Tjejer, hur tänker ni kring maten nu när våra små blir 4 månader? Någon som ska börja med gröt? Puréer osv?
Tjejer, hur tänker ni kring maten nu när våra små blir 4 månader? Någon som ska börja med gröt? Puréer osv?
Usch känner att depressionen börjar komma tillbaka nu när gubben börjat jobba igen (är så avundsjuk!). Hade två saker inplanerade i veckan, dopsamtal och föräldragrupp, och de har jag såklart dubbelbokat. Så kan inte gå på sista föräldragruppen. Ska försöka ringa och få de andras kontaktuppgifter på något sätt iallafall!
Idag ska jag hälsa på jobbet i eftermiddag. Ska bli roligt!
Ja, jag känner inte heller någon stress så, men ibland när hon sitter med vid bordet elr i babysittern nedanför så tittar hon jätte mkt o sist hon satt i mitt knä så spottade hon ut nappen o sprattlade o tittade hela vägen från tallriken till min mun o känner mig så taskig när hon inte får smaka. Dock har hon fått suga lite på en gurkbit som hon för övrigt totaldissade haha, men att smaka vatten i glas är kul.,tänkte snart smått isf börja liiiiite med gröt elr majs o potatis puré att få någongång då vi äter. Men är hon nöjd kandke på lekmattan sålänge så kanske inte behövs? Elr ska man alltid sätta med henne vid middagsbordet? Hur gör ni? O när kan man annars börja med lite majskrok? Hon lär ju inte annat än små slicka isf :/ hmm det är svårt.
Grattis till min bebis som blir fyra månader idag! :) Så coolt att jag känner mig som innan i kroppen! Jag har fortfarande tio kilo kvar att gå ner i vikt och jag har svårt att hålla mig om jag är kissnödig.. Har dock inte hänt någon olycka..än :P Men minns att jag veckorna efter förlossningen tänkte att jag aldrig kommet bli mig själv igen!! Brösten känns skumma också (ammar inte), kan inte riktigt förklara vad som är annorlunda men det känns väldigt skumt att tex ligga på mage!
Hur känns era kroppar?
Jag har börjat ge smakportioner.. Sött gillar han verkligen inte medan gröt och nån majspuré verkade helt ok... :D
Nu har jag anmält mig till mammaträning utomhus i sju veckor. Får se om det får fart på motivationen att träna... Men känner mig helt lost vad gäller träning ute... Hur klä sig i höstrusk?
Nån mer med problem att få bebis att koncentrera sig på amning? Lillan snurrar som en mask, vrider och spänner sig, sprattlar med armar och ben. Hade det inte varit för att hon väger för lite akylle jag inte bry mig men nu får jag lirka med henne, helst sitta i ett mörkt rum utan stimulans som tv/mobil med en filt lindad runt
Hur gör ni när bebisen sover väldigt länge på eftermiddagen? Min bebis har snart sovit i fyra timmar och jag börjar tänka att han kommer somna kl tolv inatt.. Väcka eller inte?