Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Någon som sätter igång i maj 2016?

MissJL skrev 2016-08-02 22:21:08 följande:

Jag fick en stor blödning idag (V6+2) så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...

Nej, vad tråkigt att höra :( Blir så arg att du blev nekad att komma in också. Jag skulle begära att få prata med någon annan - så här ska det inte få gå till. 

Håller alla tummar och tår för dig. 
  • stellanocte
    MissJL skrev 2016-08-04 10:59:23 följande:

Efter många om och men fick jag komma in på gyn. Jag har fått se en liten krabat med fina hjärtslag <3 Men dom såg också att jag hade en blödning i livmodern så jag skulle inte bli rädd för fler blödningar. Kram!!

Härligt att höra
  • stellanocte
    Svelin skrev 2016-08-05 01:11:15 följande:

Miss JL-vad skönt att allt såg bra ut. Hoppas du slipper fler blödningar nu.

FlikkanM-jag håller väl inte det jag skrivit helt och hållet. Det är ju svårt att inte analysera. :/ Tror nog att mensen kommer om någon dag. Har väl typ samma symtom som förra månaden. Det är ju bara att vänta och se. :)

Är det någon mer som väntar på bim? Eller var i cykeln är ni andra som inte är gravida än?

Ja, jag väntar på BIM. Är på BIM-4 i dag och dagarna går så sakta. 
  • stellanocte

Det blev inget tredje gången gillet för oss. Mensen kom i dag, flera dagar för tidigt. Vi fortsätter med försök nummer 4

• stellanocte
    Svelin skrev 2016-08-16 14:23:09 följande:

Hur går det för alla här inne?

Jag väntar på äl. Lååång väntan, men vi kör varannan dag så får vi hoppas att det funkar denna gången. Jag har börjat äta en vitamintablett för kvinnor och så har jag beställt hem vitaminer till mannen. Denna cykeln har jag bestämt att jag sk både tempa och köra ältest. Bara för att verkligen kartlägga min cykel och när äl inträffar!

Jag hoppas att vi alla här inne snart plussar!!

Ungefär detsamma för mig. Väntar på ÄL som enligt min app ska vara på torsdag. Jag har också börjat använda mig av ÄL-tester denna månad, vilket fungerar sådär. I söndags fick jag ett väldigt svagt (men tydligt) streck men i går och i dag är de helt försvunna. Jag förstår ingenting? Jag kan inte ha haft ÄL innan söndag. 

Hur fungerar testerna för dig? 
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-08-17 06:35:55 följande:

Jag tror vi missade äl denna månad, vi hade sex fem dagar innan beräknad äl så det är nog kört. Det enda som skulle kunna inbringa en gnutta hopp är att jag fick äl-smärtor tre dagar innan beräknad äl, så har jag tur så kom den ett par dagar tidigt. Men det känns som ett långskott. Jag testade minus imorse på bim -4 (som borde vara bim -2 om ägglossningen kom tidigt), är nog bara att vänta in mensen...

Tråkigt att höra men så länge inte mensen har kommit finns det alltid hopp. Skulle den dock komma hoppas jag att turen blir er nästa månad
  • stellanocte
    Beebii skrev 2016-08-16 23:50:34 följande:

Jag tror vi kanske är gravida!! ska testa imorgon om jag hinner annars på torsdag! Gravid tecken har jag inte direkt, möjligen sötsug och (kommer mer och mer) kissnödigheten! Kanske sura uppstötningar ibland? Eller jag vet inte...Har iaf BIM imorgon och inte en droppe blod sen förra mensen! Känns himla positivt! Kör tempning med FF appen och den ska hålla sig över linjen om man är gravid. Vid mens sjunker den igen... stay positive!

Hoppas, hoppas :)
  • stellanocte
    Svelin skrev 2016-08-17 06:15:58 följande:

Stellanocte- ältesten hsr funkat hyfsat bra innan, men sen pausade jag från dem lite. Blev för mycket fokus på dem kände jag, men nu vill jag att min app ska få riktigt bra data att gå efter så tempning varje dag och ältest from nästa vecka. :)

Beebii- Lycka till! :)

Jag förstår. Jag testade precis nu innan jobbet och fick bara ett väldigt svagt utslag, som i söndags, trots att min ÄL borde vara i dag. Känns lite jobbigt. 

Jag får dock försöka igen nästa månad. ÄL kan ju faktiskt hoppa över en månad utan att det behöver vara något problem. Funderar på att kosta på mig digitala ÄL-tester till nästa gång. 
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-08-18 21:23:50 följande:

Här kom mensen idag bara att försöka bita ihop och komma igen... Kanske nästa månad!

Hoppas det går bättre för er andra som är kvar!

Vad tråkigt :( Den där känslan när man märker att mensen har kommit är så jobbig. Det känns som all energi bara försvinner bort.
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-08-19 13:48:17 följande:
    Ingen vinnande strategi här.. fick bruna flytningar nu och förmodligen mens på g. Mensvärk också nu.

Jag ger nog upp nu..
    Tråkigt att höra  
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?