Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Någon som sätter igång i maj 2016?

Just nu väntar jag in mensen som ska komma på onsdag. Har börjat få mensvärk så nu känner jag mig ännu mer säker på att det inte tog sig denna månad.

Nu vill jag bara att mensen ska komma och vara över så att vi kan börja med nytt hopp och nya krafter inför juli.

Lycka till alla andra

• stellanocte
    Lilla.p skrev 2016-06-14 12:04:26 följande:

Hur går det för alla??? Är de juni vi får satsa på?

Jag inväntar mensen, Bim+2 och mensmagen ömmar så den vankas nog snart.

Gjorde två tester förra veckan och inte ens tendens till streck el spökis.

Har BIM i morgon och har haft mensvärk i flera dagar nu så mensen kommer nog i morgon eller på torsdag. Den brukar vara ganska punktlig. 

Jag gjorde ett test i morse som var tvärblankt tyvärr. 

Nu siktar vi mot nästa ÄL som är sista veckan i juni  
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-06-16 22:19:24 följande:

Nu måste jag skriva av mig lite..

Idag på dag 6 efter att mensen slutat så kommer det yttepyttelite blod i kombination med lite mensvärk mitt på dagen.

Exakt på samma dag som förra månaden.. efter att vi haft sex på morgonen.

Fattar inte varför det är så här.. när jag googlar på blod efter samlag är första träffen "symtom på livmoderhalscancer" känns ju mindre bra....

Söker man på vilket symptom som helst är svaret alltid cancer enligt Google Menar absolut inte att förringa eller nonchalera dock, bara att det kan bero på hundra olika saker och inget behöver vara allvarligt.

Tycker dock att det kan vara värt att kolla upp det. 
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-06-16 19:48:54 följande:
    Men vad drygt!! Jag har inte nån stor erfarenhet av ägglossningstest och den lilla jag har är inte positiv. Det känns som att dom generellt är väldigt opålitliga och bara skapar oro. Man läser ju om många som aldrig får helt positivt utslag men som ändå blir gravida, kanske hormontoppen var väldigt kort eller nåt, vad vet man, hoppas i vilket fall att det blir så för dig också!
    Vi är också lite skeptiska till ÄL-test och jag har lovat mig själv (och mannen) att inte börja använda mig av dem förrän vi har försökt i åtminstone sex månader. 

De allra flesta blir ju faktiskt gravida utan ÄL-tester  
  • stellanocte
    MissJL skrev 2016-06-19 10:11:41 följande:

Min mens kom i morse.. Vilket betyder att min cykel har ändrats helt! Nu verkar jag ha en cykel på 28 dagar så det är bara att räkna om.. Enligt appen blir äl 2/7 :)

Då har vi BIM ungefär samtidigt då Har 27 dagar i min cykel och ÄL cirka 29:e juni.
  • stellanocte
    Svelin skrev 2016-06-27 06:12:02 följande:

Hur går det för alla? Vi är mitt uppe i äl-tider. Vet inte exakt när den inträffar, men vi sexar på ca varannan dag nu och håller tummarna att det funkar! :)

Vi är också mitt upp i den fertila perioden. Beräknad ÄL på onsdag. 

Vi kör också varannan dag och hoppas att det ska ta sig :)
  • stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-07-05 22:23:51 följande:

Stort jätte grattis till alla plus, så roligt att läsa!

Själv är jag på ÄL +2 el +4, molvärk har suttit i till och från ända sen min ev ÄL fyra dagar sen.

Men alltså har sån positiv känsla för denna månad :)

Härligt att höra!

Jag är nu på ÄL+7 eller +8 men har ingen positiv känsla i kroppen. Väntar in BIM som är den 13:e juli. 

När har ni andra BIM?
  • stellanocte
    MissJL skrev 2016-07-07 21:57:56 följande:

Alltså jag älskar appen Period tracker! Det blir så mycket enklare att hålla redan på allt... När jag har haft flytningar, hur många dagar mensen faktiskt var osv. Annars hinner jag alltid glömma vissa saker mellan cyklerna! Blir inte alls lika stressad av den som när jag tog äl tester... Rekommenderas!!

Jag skriver under på den rekommendationen. Använder den också och tycker att den är toppen.
  • stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-07-09 15:29:19 följande:

Går fick jag en ljus strimma blod när vi mös, precis lika som förra månaden så kan vara niddis eller sköra hinnor igen, hugger lite lätt i livmodern och humöret är superkast till och från. Håller tummarna för att det sitter nått där IOM att jag hade lika förra månaden och då troligtvis fick ett tidigt missfall. Hoppas det är nått som vill stanna om det är så ???? Är på ÄL +8 eller +6 tror jag

Håller tummarna för er
  • stellanocte
    Hur går det för alla? Var i cykeln är ni? 

Själv är jag på BIM-3 men ett tidigt test visade negativt så vi går nog vidare mot ett tredje försök och BIM i augusti
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?