Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

FlikkanM skrev 2016-10-23 10:02:09 följande:

Ne vad tråkigt men kommer hålla min tummar och tår ända tills du en dag plussar :)

Troligen BIM idag, fortfarande molvärk men ingen mens. Testar kanske nån dag i veckan. Eftersom jag bara kan gå efter mitt positiva ÄL test så får vi se hur det blir :)

Lycka till!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-10-24 17:19:37 följande:

Jag känner med dig :(Låter ju hoppfullt i alla fall. Håller tummarna :)

Här går det inte särskilt bra. Jag tog någon veckas paus från Familjeliv då jag tänkte att det kanske skulle hjälpa att fokusera på annat än barn och graviditeter men det blev inget för oss denna månad heller. Vi får hoppas på sjunde försöket. 

Jag orkar inte vara på familjeliv hela tiden heller, det känns som att typ alla plussar (fast man ju vet att det inte är så) och att det aldrig kommer att hända för en annan. Men det gör det nog, försök nr.7 kanske blir en succé för oss! Heja oss som kvar!!
  • Tussilago6
    Jerreblomstra skrev 2016-10-24 21:41:33 följande:

Jag känner också likadant!! Inne på försök 10 snart, inget plus på dessa månader. Första barnet och längtan är enorm. Alls runtomkring plussar men inte en själv. Men är såklart glad för deras skull men blir desto jobbigare för en själv:/ Heja oss!!!! :)

Ja så är det, vi får försöka att kämpa vidare och hoppas att det snart är vår tur!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-10-25 06:06:43 följande:

Och där kom mensen några dagar senare, nu vet jag iaf att kroppen är helt åter sen MA så denna ÄL som kommer ska bli min och ALLA er andra som inte plussat :)

Kommer nog vara lite mer ifrån Google och familjeliv men en tråd jag kommer hålla ett öga på är denna! Tycker det är så go stämning här :)

Ja nu j-vlar ska vi äga november!!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-10-25 19:37:12 följande:

Ja absolut!!!!!!

Men min "mens" har slutat igen, mer som spottings. Får väl vänta lite till på den normala mensen att dra igång för första gången efter allt.

Min mens var inte heller som den brukar, den varade i tre dagar och sen slutade det. Två dagar senare fick jag mensvärk och började blöda igen, två dagar till. Men testade du dig så du vet att du inte är gravid?
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-10-26 19:57:24 följande:

Japp tokblankt idag, men konstiga var att jag provade ett ÄL test i söndags eftersom mensen inte kom och man lixom inte vet hur kroppen ska funka efter skrapningen och allt och det var positivt. Tog både grav och ÄL test idag och båda negativa.

Inte kan man väl ha 2 ÄL utan mens emellan?

Hur lång tid ska det ta efter en skrapning att komma igång igen?

Första ÄL för ca 2,5 v sen men starkt positivt och känningar så den tror jag verkligen skedde men nu?

Ja du, jag vet inte, man kan ha äl två gånger, alt så kan kroppen försöka ha äl och sen prova igen om inget ägg släppte första gången. Men kroppen kan leva sitt eget liv ibland. Jag blir inte klok på min heller, mensen har nyss slutat och nu har jag typ lätt mensvärk igen, konstigt...
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-11-23 16:34:30 följande:

Det gick tyvärr inte vägen denna månad heller så nu sätter vi i gång med åttonde försöket. Det är svårt att inte bli ledsen numera när mensen kommer men vi försöker ändå att se framåt. Någon dag, på något sätt, kommer det förhoppningsvis att bli vår tur. 

Hur går det för er andra? 

Samma här, är precis mitt uppe i ägglossningsfasen nu på försök nr.8. Men man törs inte riktigt hoppas på samma sätt längre, sista mensen tog jättehårt då jag verkligen hade inbillat mig att jag var gravid. Testade på farsdag och hoppades lite för mycket... Jag försöker tänka logiskt, och vet ju att det är helt normalt att det kan ta tid...
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 09:48:28 följande:

Hej tjejer!!

Väldigt länge sedan jag skrev i tråden nu.

Efter 7 månaders försök så fick jag idag ett plus!!

Helt otippat egentligen då vi nästan lagt ner försökandet. Sambon är ovetandes på jobbet just nu och jag har slagit in ett bebisplagg vi köpt och stickan och lagt det på sängen. (Tidig jilklapp) vilken lycka, men samtidigt livrädd.

Grattis!! Så roligt att höra!

Jag är på åttonde försöket nu, äl+8 idag och känner mig faktiskt lite gravid! Hoppas så på en tidig julklapp här också!
  • Tussilago6

Nu har jag också plussat, wohoo!! Det tog sig på åttonde försöket, bara hoppas liten vill stanna nu! Bf 20/8

• Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-12-18 09:00:52 följande:

Åh, vad roligt att höra att det blev ett plus för dig! Stort grattis :DStort grattis

Tack så jättemycket! Hur går det för dig?
  • Tussilago6
    nilan skrev 2016-12-18 09:12:32 följande:

Hej!

Är det några kvar i den här tråden?

Vi försöker få ett syskon. Vi började försöka i juli, plussade i slutet på augusti med bf i början på maj. Tyvärr upptäcktes på rul nu i december att bebisen inte levde. Det är en otroligt stor sorg och skit-jobbigt men nu kan jag inte tänka på något annat än att bli gravid igen. Vet ju inte alls när det blir eftersom jag inte vet när kroppen är helt återställd. Men jag hoppas på att mensen kommer tillbaka i januari, Läkarna har sagt att det är ok att köra på när jag haft en mens. Hoppas så på att ha en liten innan 2017 är slut.

Oj vad jobbigt! Beklagar sorgen! Hoppas det tar sig snabbt igen. Kram
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-12-30 23:15:19 följande:

Inte så bra. Mensen kommer som på beställning varje månad och även vårt åttonde försök misslyckades. Vi får hoppas att 2017 blir vårt år istället. 

Gott nytt år på er alla!

Åh vad jobbigt. Hoppas verkligen att det är din tur snart! Kram
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2017-01-02 20:10:24 följande:

Grattis!! så roligt. äntligen lite plus i tråden!!!

Tack så mycket, känns så roligt! Var på vul igår och allt såg bra ut! Hur går det för dig? Du måste ju ha kommit långt nu?
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2017-01-03 23:17:12 följande:

Åh men vad härligt. är ju så mysigt med alla ultraljud. <3

Ja gud jag går in i v36 här om någon dag. känner mig inte alls redo för en bebis och har så mycket annat i livet så jag vet inte hur jag ska känna haha.

Sitter mitt uppe i min D-uppsats. Men sen är det ju andra barnet så känns inte riktigt som det är samma hets då.

Ibland är det lite så att min man får påminna mig om att jag faktiskt är gravid. haha

Ja men det låter ju ganska avslappnat och härligt! Lycka till med allt nu då, både plugg och bebis!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2017-01-07 18:59:30 följande:

Jag tror fasiken jag plussade idag igen! Trodde det var kört IOM spottings dagen innan men såg att det skulle varit för tidigt för mens och höll på att börja gråta när jag sa till Sambon "att nu ger jag upp" ( och jag gråter väldigt sällan) men tog ett test imorse och se där, där var ett svagt svagt plus! Tar inte ut för mycket än men så jäkla skönt efter allt som varit med MA innan

Åhh, håller tummarna!!!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2017-01-17 16:56:37 följande:

Tänkte bara titta in o säga hej! Det var så längesen jag var in o läste men oj vad plus det trillar in :) Jag är nu i v 31 o börjar känna att jag är redo att träffades här lilla krabaten! Till er som fortfarande kämpar, hang in there! <3

Oj vad fort det har gått! Jag är bara i v.10 än, skulle gärna spola fram lite!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2017-01-18 15:21:56 följande:

Ja det går galet fort! Kan fortfarande inte förstå att jag faktiskt är gravid vissa dagar... Jag har precis gått hem på graviditetspenning så nu ska det pysslas o boas lite :) Den här veckan har bebis verkligen kvicknat till o börjat härja så hela magen spritter <3 Hur mår du? v.10 är ändå v.10 :)

Jag mår bra, har inte haft så mycket illamående att tala om! Nu räknar jag ner till kub-testet som är om tre veckor. Ja v.10 är iaf en liten bit på väg, jag är ju gravid(!) och snart har jag passerat dom magiska 12 veckorna också! Vad skönt för dig att få vara ledig nu, hoppas allt kommer gå bra med förlossningen och bebisen nu framöver!
  • Tussilago6

Jag är i v.23 nu, tycker allt går så långsamt men inser att det har hänt en del sen sist vi skrev i tråden! Det har säkert kommit ett par bebisar nu?

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2017-04-20 11:55:07 följande:

Jag fick en liten pojk den 4 februari så vi myser hela dagarna och jag får plugga medan han sover. världens snällaste och gladaste lilla solstråle.

Åh vad roligt, grattis!! Gick allt bra?
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?