Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag är på ÄL+5 idag, jag känner något lovande i tuttarna men vågar inte ta ut nåt i förskott! Det som känns bra är att det har varit mitt tecken alla tidigare gånger jag varit gravid, men jag blir lite skeptisk pga att jag tycker mig ha känt det ända sen dagen efter ägglossning. Jag vet att jag inte inbillar mig men är ändå rädd för att det ska vara nåt annat, alternativt att psyket gör en skendräktig eller nåt haha. Nåja, om nån vecka så vet man förhoppningsvis om det tog sig eller ej!

• Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-06-16 23:07:20 följande:

Vi är också lite skeptiska till ÄL-test och jag har lovat mig själv (och mannen) att inte börja använda mig av dem förrän vi har försökt i åtminstone sex månader. 

De allra flesta blir ju faktiskt gravida utan ÄL-tester  

Jag har provat lite grann för att det kändes kul, men har man sex ofta runt ägglossningen så är ju ändå chansen att bli gravid densamma med eller utan ägglossningstest. Jag tänkte att det skulle vara roligt att veta exakt när, men istället så blev det bara oroligt när man inte fick den önskade stegringen och så. Men jag förstår att det kan fylla en funktion för vissa, särskilt om man är osäker på sin cykel och inte vet när man har ägglossning.
  • Tussilago6

Tråkigt med mensar som dykt upp, lycka till med nästa cykel tjejer! Här är jag ovetande ännu, har bim på fredag och tycker mig ha ganska ömma bröst vilket känns lovande. Men kroppen spelade mig sånt spratt förra månaden så nu tar jag verkligen inte ut nåt i förskott...

• Tussilago6
    Lilla.p skrev 2016-06-21 11:32:41 följande:

Hihi vi håller alla tummar och tår.

Tack! Imorgonbitti ska jag testa på bim -2, äl +11, jag är sjuuuukt nervös! Men brösten ömmar än så vem vet...
  • Tussilago6
    Lilla.p skrev 2016-06-21 22:26:29 följande:

Oh då får du skriva hur det gick i morgon. Spännande

Negativt idag med ett testa tidigt test, antar att kroppen spelade mig ett spratt igen...
  • Tussilago6

Hej alla! Fick mens på midsommardagen och idag är den slut. Två dagars sparsam mens, använde binda i några timmar bara. Samma som förra månaden, börjar tro att det är nåt fel på kroppen... Jag ska inte heller testa med äl-test denna månad, ska försöka hålla mig från graviditetstest också men det lär inte gå. Får väl bara se till att ligga järnet under semestern!

• Tussilago6

Hej alla! Här är det inga stora nyheter heller, borde ha ägglossning i övermorgon om beräkningarna stämmer. Men inga flytningar eller andra tecken på det. Vi ligger iaf på typ varannan dag som vi alltid gör så vi får väl se. Jag har en väldigt avslappnad känsla denna månad, fick precis ett nytt jobb som jag länge velat haft och det kändes nästan som tur att det inte hunnit bli någon graviditet ännu, och det skadar inte om det dröjer ett par månader till heller så att jag hinner jobba lite innan jag går hem liksom. Men vi kör på ändå, jobbet har jag ju redan fått så!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-07-07 21:57:56 följande:

Alltså jag älskar appen Period tracker! Det blir så mycket enklare att hålla redan på allt... När jag har haft flytningar, hur många dagar mensen faktiskt var osv. Annars hinner jag alltid glömma vissa saker mellan cyklerna! Blir inte alls lika stressad av den som när jag tog äl tester... Rekommenderas!!

Jag har någon liknande, tycker också att det funkar förvånansvärt bra! Den räknar ut hur lång cykel man har i snitt och sånt, mycket bra!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-07-09 15:29:19 följande:

Går fick jag en ljus strimma blod när vi mös, precis lika som förra månaden så kan vara niddis eller sköra hinnor igen, hugger lite lätt i livmodern och humöret är superkast till och från. Håller tummarna för att det sitter nått där IOM att jag hade lika förra månaden och då troligtvis fick ett tidigt missfall. Hoppas det är nått som vill stanna om det är så ???? Är på ÄL +8 eller +6 tror jag

Åh låter ju lovande! Hoppas det går bättre denna månad!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-07-10 09:07:37 följande:

Hur går det för alla? Var i cykeln är ni? Själv är jag på BIM-3 men ett tidigt test visade negativt så vi går nog vidare mot ett tredje försök och BIM i augusti

Jag är på ÄL+1 idag, denna månad funderade jag nästan på om vi skulle ta en månads paus för att det vart förändringar i jobbsituation och så, men vi bestämde att ödet får ha sin gång och istället har vi sexat som aldrig förr. Sen får vi se hur "ödet" vill ha det, haha.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?