Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hej alla! Jag vill också gärna haka på! Jag och min sambo planerar för första gemensamma barnet, jag har fem sedan tidigare! Jag är 34 år och mina barn är mellan 5-15 och i maj åker spiralen ut för att förhoppningsvis få uppleva en sista graviditet!

Jag har precis börjat med folsyra och käkar lchf för att gå ner i vikt! Roligt om vi kan följas åt på denna resa!!

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-01-31 22:32:36 följande:

Välkommen till oss. Vad roligt med fler som planerar en start i maj. Känns som att det är så nära men ändå så långt borta. Hur känns det att detta är sista gången då?

Tack! Man ska väl aldrig säga aldrig, men det blir mitt fjärde kejsarsnitt så vi får se vad farbror doktorn säger om det! Det känns förstås lite vemodigt när det förmodligen är sista, men en får vara glad och tacksam för alla fina barn man fått! <3 Och det känns fint om jag och min sambo åtminstone kan få ett barn tillsammans! Men man vet aldrig, jag har tvåäggstvillingar sen tidigare så det finns ju en viss chans att "en sista" blir två!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-02-01 09:45:54 följande:

He! Här har ni en till bebissugen ???? Vi har tvillingar på 4 år o jag har varit redo för en tre i närmare 2 år men sambon har har inte varit med på noterna... Men nu har vi börjat prata om att få ett litet syskon 2017 ????

Jag måste bara lägga band på mig o inte tjata om bebis 24/7.. Lite svårt när det är det enda man tänker på!

Hej! Vad roligt med fler som har tvillingar, har du en eller tvåäggs? Jag har tvåäggstvillingar och håller också på att nöta ut sambon med tjat! Hur ser du på att kanske få tvillingar igen?
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-02-01 19:13:42 följande:

Jag har tvåäggsflickor :) Hur gamla är dina? Jag är helt ärligt skräckslagen över risken att få tvillingar igen... Hur känner du? Det var en väldigt jobbig tid för oss med två spädisar plus att ena har hjärtfel... Det är nog det som har satt spår i sambon! Han blev helt blek när jag började prata på en 3a ;) Men jag tror han förstår min längtan o jag vet att han skulle bli överlycklig när det lilla livet väl kommer till världen.

Mina är 9 och jag har fått en pojke efter det som är fem, när jag var gravid sist så gruvade jag mig inför ultraljudet och ville verkligen bara ha en! Men nu har jag börjat fantisera och drömma om tvillingar så nu känns det helt ok om det blir två, grand finale liksom! Men sambon vill INTE ha tvillingar, haha. Men risken finns, nu fyller jag 35 i år, har 6 graviditeter i bagaget och har fått tvillingar förut så... Blir spännande med första ultraljudet!

Jag har nog glömt bort att det var rätt jobbigt med två bebisar....haha.
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-02-01 20:31:48 följande:

Ja jag förstår att det känns lite så men äh 4 snitt är inte så farligt. så doktorn säger inte så mycket tror jag. det ska du nog klara av. Men jag förstår att det känns vemodigt då det blir sista barnet.

Kan tänka mig det. jag har ju bara börjat och ska i alla fall ha 2 till. min man säger att han vill ha tre så vi får väl se ;)

Haha jag är lite rädd att nästa ska bli två. vi har jättemycket tvillingar i släkten men känner att 1 skulle räcka ;)

Vill liksom ha två graviditeter till och inte bara 1 haha. Kanske låter lite knäppt

Hoppas att vi alla blir gravida ungefär samtidigt, skulle vara så kul att följas åt! Tänk när det är dags för allas ultraljud, kanske finns några tvillingpar bland oss! Jag förstår vad du menar, det ju ganska slitigt med tvillingar och man kan gå lite miste om den där mystiden som förvandlas till blöjochmatmaskineri. Men får man tvillingar så blir man ju naturligtvis överlycklig för de små liven!

Jaså? Jag har läst att det är ovanligt med mer än tre snitt? Det kanske finns hopp isf! Jag har ju redan många barn så det kanske blir sista iaf, men man vill ju gärna välja själv!
  • Tussilago6
    Teresiat skrev 2016-02-09 23:47:04 följande:

Kul att fler hakar på i tråden:) vad är främsta anledningen för er att ni vill vänta till våren/sommaren? :)

Vi vill helst att bebisen ska komma 2017 och alla mina barn är födda tidigt så jag behöver lite marginal. Anledningen till det är att mitt ex som är mina barns far väntar barn till våren med sin nya och jag tänker att det är bättre för barnen med ett syskon i taget. Dessutom skulle det kännas skumt om våra barn blev klasskompisar, haha. Fast vi har en bra relation så det är inte viktigt egentligen. Förutom det så vill min sambo inte ha barn på jul så...

Men nu börjar jag att längta sjukt mycket!! Att två av mina vänner har veckogamla små döttrar gör ju inte saken bättre. Jag googlar ideligen på bebisgrejer och kollar ultraljudsvideor på Youtube haha. Skadad man är...
  • Tussilago6

Jag är också 34, känner mig som en jättegammal mamma fast jag vet att jag inte är det. Men min äldsta dotter fyller 15 i år så jag har ju lixom axlat mammarollen ett tag, och om några år kan man ju vara mormor haha.

• Tussilago6
    makeeverydaycount skrev 2016-02-15 19:33:55 följande:

Vi är 27 och 33.. :) Planerar första barnet för oss båda. Vi börjar i april..helt plötsligt börjar det kännas nära och nästan så man känner att hjääälp hur gör man, haha!! Snart är mina vitamin kvinna-tabletter slut som jag käkat sen årsskiftet så jag funderar på om jag ska köpa rena folsyratabletter eller om jag ska köpa vitaminer för gravida. Stora beslut ni vet ;)

Är det någon mer här som börjar i april?

Jag kör också med rena folsyratabletter, men jag är lite extra angelägen för det sägs minska risken för hellp-syndrom som jag har hög återfallsrisk på. Men det känns i vilket fall som att det bara finns fördelar med att ta det! Jag var och köpte en burk idag, började äta i februari. Vi börjar i maj, men det känns att det börjar närma sig!!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-02-15 18:08:52 följande:

Haha ja det kan du ju. 15 år är länge det. ????

Japp, om jag väntar några år så kanske jag och dottern får barn samtidigt. Åtminstonde om hon går i sin mammas fotspår haha :-P
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-02-18 20:28:45 följande:

Sådär... Nu har jag köpt på mig en laddning med äl-test, grav-test o folsyra... Bara för att ;) Men nu när det kom mer snö känns maj så långt borta!

Snart är det mars, då är det "bara" två månader kvar!

Jag har också köpt hem lite grejer, känns mer verkligt då. Provade äl-stickorna förra månaden, varför vet jag inte haha.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?