Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Beebii skrev 2016-03-25 07:55:58 följande:

Ja det är väl så kanske att det börjar närma sig start linjen nu och då blir man toknervös att det ska bli innan har varit rätt skönt att inte tänka, inte testa, inte planera men det ligger nog i bakhuvudet hela tiden ändå! Tycker det är rätt mysigt att leta tecken, att kissa plus, att känna hur kroppen ändras under graviditet! Puh bara 2 månader kvar innan vi kan köra igång! Är under en flyttperiod nu med där planen ligger på 1-2 år så det får ju gärna vänta lite till med knatten. ...men så börjar jag tänka på ålder å sånt! Jaja rullar på tills vidare!

Jag tycker också det, det är en jättespännande tid när man är i tillverkningsfasen liksom!

Jag borde inte skaffa fler barn alls ur det praktiska perspektivet, jag har redan fem barn mellan 6-15 som preciiiis börjar bli självgående. Och bilen och huset är fullt! Men jag vill så gärna få ett barn med min nya fästman. Men det är väl aldrig särskilt praktiskt att skaffa barn ändå va?
  • Tussilago6

Jag har funderat över hur min mammas reaktion kommer att bli, jag tror nog att det kommer att vara ganska väntat att vi skaffar barn trots att hon säkert tycker att det blir lite många. Men det är ju inte helt ovanligt att det blir fler när man har träffat någon ny... Också vet hon hur bebissjuk jag är!

Jag är mer nervös över vad barnen ska tycka, hoppas att dom tycker det är roligt. Dom stora kan ju redan tycka att det är lite rörigt här och att småsyskonen är dryga...

• Tussilago6

Jag kommer nog att ha äl i mitten av maj, jag ska ta ut spiralen den 27/4 och ska egentligen ha mensen en vecka senare. Men förut har alltid mensen brukat komma som en syndaflod ganska direkt efter att spiralen har åkt ut. Får se om det blir samma denna gång!

• Tussilago6

Woop Woop, nu är det april! Nästa månad kör vi!

Jag brukar aldrig köpa några bebisgrejer eller så förrän typ halva graviditeten gått, men igår fick jag ett ryck och stickade mig ett par babysockor! Sen satt jag och fantiserade om att dom faktiskt kan komma att sitta på ett par små fötter om nåt år... Det börjar kännas att det närmar sig!

• Tussilago6
    Emmask skrev 2016-04-01 07:53:02 följande:

Här har jag övertygats om att inte chansa på april utan börja i maj, så 3 maj blir första försöket. Det känns helt olidligt att behöva skjuta på det en hel månad nu när jag tänkt att vi skulle börja till veckan. Alla vi peppade här i tråden kommer vi bli tokigt om det tar lång tid för oss att bli preggo.

Vi får väl försöka peppa varandra i både med- och motgångar, men hoppas naturligtvis att alla plussar snabbt! Förstår att det känns drygt att vänta en extra månad när man har laddat så för att sätta igång!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-02 17:50:46 följande:

Okej stryk det där sista. Nu hittade jag en så söt filt och en mössa som jag bara var tvungen att köpa. Så ja nu har jag också köpt något till kommande bebis. då hoppas vi verkligen att det blir en bebis snabbt.

Åh vad roligt med lite shopping!! Jag är inne på matchande vantar nu också. Känns lite som att man tar ut nåt i förskott och gör nåt förbjudet, men förhoppningsvis kommer det ju en bebis n å n gång även om det inte blir på första försöket! Och nåt måste man ju få roa sig med medan man väntar...
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-04 09:52:48 följande:

Åh gud. Min längtan har verkligen slagit till med full kraft nu. Gick från noll till hundra och det är typ det enda jag kan tänka på nu.

Hur blev det så här? Jag som hade fått lite kalla fötter och nu detta.

Pratade med min man och frågade om han ville nu för att jag hade tjatat. Var lite orolig för det för det kändes för bra för att vara sant att han skulle vara redo och vilja ha en till nu. Men nej han ville verkligen ha en till nu så det känns jätte skönt.

Hur är era män inför detta nu?

Jag ville sätta igång för länge sedan, tjatade och höll på så att sambon höll på att bli tokig. Men jag kunde lixom inte hjälpa det, jag tyckte att ALLA andra fick barn och jag kunde inte sluta tänka på eller prata om det. Det hela resulterade i ett stort bråk och allt las på is, innan hade vi pratat om det flyktigt och jag hade tolkat våra samtal som att han ville. Men han ville "sen nån gång". Det var typ ett år sedan. Sedan vågade jag mig försiktigt på frågan igen för nåt halvår sen och då gick det lite bättre och jag sa att han fick välja när om han ens ville, och då ville han i maj av olika anledningar. Så därför är vi här nu, och det kommer att bli jättebra! Jag är mycket mer impulsiv och han vill planera, och ibland är det bra att saker är riktigt genomtänkta har jag märkt!

Nu verkar han heltaggad, mycket roligare!

Vad roligt att din man också är med på banan!
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-04 09:52:48 följande:

Åh gud. Min längtan har verkligen slagit till med full kraft nu. Gick från noll till hundra och det är typ det enda jag kan tänka på nu.

Hur blev det så här? Jag som hade fått lite kalla fötter och nu detta.

Pratade med min man och frågade om han ville nu för att jag hade tjatat. Var lite orolig för det för det kändes för bra för att vara sant att han skulle vara redo och vilja ha en till nu. Men nej han ville verkligen ha en till nu så det känns jätte skönt.

Hur är era män inför detta nu?

Jag ville sätta igång för länge sedan, tjatade och höll på så att sambon höll på att bli tokig. Men jag kunde lixom inte hjälpa det, jag tyckte att ALLA andra fick barn och jag kunde inte sluta tänka på eller prata om det. Det hela resulterade i ett stort bråk och allt las på is, innan hade vi pratat om det flyktigt och jag hade tolkat våra samtal som att han ville. Men han ville "sen nån gång". Det var typ ett år sedan. Sedan vågade jag mig försiktigt på frågan igen för nåt halvår sen och då gick det lite bättre och jag sa att han fick välja när om han ens ville, och då ville han i maj av olika anledningar. Så därför är vi här nu, och det kommer att bli jättebra! Jag är mycket mer impulsiv och han vill planera, och ibland är det bra att saker är riktigt genomtänkta har jag märkt!

Nu verkar han heltaggad, mycket roligare!

Vad roligt att din man också är med på banan!
    hurtänktedunu skrev 2016-04-04 17:46:49 följande:

Ja då kan det ju liksom bli lite fel. Men skönt att ni är på samma spår nu i alla fall. Jag vet väl att jag egentligen inte har tjatat. Bara pratat mycket om det väääääldigt mycket. Haha. P

Men jag har egentligen inte vart redo än. Det är först nu det verkligen känns som att det är rätt. Förut har det mest vart praktisk planering för när det skulle passa bäst. Jag är nog som din sambo då. Måste ha allt planerat. En plan liksom. Och min man är sån att han kan planera typ 1 vecka framåt haha. Han är inte impulsiv men lever väldigt mycket i nuet.

Men nu längtar vi båda verkligen. Så mysigt att längta tillsammans. Var samma sak med dottern. Och roligt att längta med er också. Någon att prata med så inte maken blir trött på en. Haha

Ja tack och lov för fl, här kan man ju frossa i bebissnack! Jag tyckte inte heller att jag tjatade, men sambon tyckte jag körde marknadsföring 24/7 haha. Nåja, huvudsaken att han verkligen vill nu, annars skulle jag hellre låta bli!
  • Tussilago6

Kul med några nya i tråden! Ju mer det närmar sig desto aktivare lär den ju bli!

Det är nog klokt av er att hoppas på att det tar sig på typ tredje försöket, jag har nästan räknat med att det ska ta sig direkt, gjort graviditetsuträkningar utifrån beräknad mens haha. Måste hela tiden försöka påminna mig om att det kan ta några månader, kommer ju att bli sjukt besviken annars! Men jag vill ju att det ska hända typ NU!!

Nu håller jag på att räkna ner till att ta ut spiralen, precis som om det vore nåt kul. Men det är liksom det enda som ska hända denna månad...

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-06 08:26:56 följande:

Verkligen roligt och som du säger lär det ju bli mer aktivt nu så kanske ännu fler som kommer in.

Haha jag siktar in mig på att det till och med kan ta längre än så. Så att man inte blir besviken. Bara för att jag gör det så tar det sig säkert på första bara därför. Men hoppas verkligen inte det. Haha.

Men samtidigt vill man ju vara gravid typ nu. Det mysiga är ju att man skulle kunna berätta om det på svärmors födelsedag om det tar sig direkt. Men ja man får ju vänta och se helt enkelt.

Längtar redan till rutin ultraljudet. Det är ju så spännande. Funderar faktiskt på att göra 3D denna gången också då dom flyttar crocuskliniken till Stockholm. Skulle ju vara perfekt. Vi har bara en timme dit.

Jag längtar också till ultraljudet, jag funderar sååå mycket på hur stor chans det är för att jag ska få tvillingar igen, jag uppfyller typ alla riskfaktorer nu. Men det är med skräckblandad förtjusning, ibland känner jag mig livrädd och ibland hoppas jag på två!

Åhh vad roligt med 3D!! Vi har 55mil till Stockholm... Men det skulle vara kul att prova en gång!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?