• Anonym (Osexig)

Hängtuttar och degmage..

Hej där!

Jag är lite nyfiken på hur ni ser på er själva efter er graviditet. Hur har ni förändrats kroppsligt? Hur tänker ni när ni ser er själva??

Som rubriken lyder så har jag fått hängbröst, degmage, celluliter och bristningar. Mår piss över detta!

• Svar på tråden Hängtuttar och degmage..
  • Mee

Jag ser likadan ut med degmage, hängigare bröst och bristningar. Men lite har jag mig själv att skylla. Har helt enkelt inte orkat komma iform. Har tänkt göra det flera gånger men det har helt enkelt inte blivit av. Mår också dåligt av det, att jag "låtit" mig förfalla så pass mycket som jag har gjort.

Men nu när semestern är slut så ska vi börja tänka på hur ocg vad vi äter. Ser det som en början iaf. Kommer få lite gratis träning genom att promenera och hämta sonen på dagis, bara uppförs dit :)

Hur ser det ut för dig? Nybliven mamma eller har det blivit som för mig, lite lathet? ^^

• Anonym (Osexig)
    Mee skrev 2015-08-09 11:41:08 följande:

Jag ser likadan ut med degmage, hängigare bröst och bristningar. Men lite har jag mig själv att skylla. Har helt enkelt inte orkat komma iform. Har tänkt göra det flera gånger men det har helt enkelt inte blivit av. Mår också dåligt av det, att jag "låtit" mig förfalla så pass mycket som jag har gjort.

Men nu när semestern är slut så ska vi börja tänka på hur ocg vad vi äter. Ser det som en början iaf. Kommer få lite gratis träning genom att promenera och hämta sonen på dagis, bara uppförs dit :)

Hur ser det ut för dig? Nybliven mamma eller har det blivit som för mig, lite lathet? ^^

Ja men det blir ju ganska lätt så kan jag tänka mig, man latar till det pga vakna nätter eller rentav bekvämlighet bara ;) Men vi började faktiskt här hemma igår med att äta bättre och fler mål om dagen, samt promenader till en början.

Jag fick min son för tre år sedan, och till en början var jag väldigt hurtig tycker jag, promenader varje dag, men jag åt väl inte så jättebra.. Jag lyckades iallafall gå ner det jag la på mig under graviditeten. Dock var ju bristningarna, hängbrösten och degmagen likt förbannat kvar haha, men det kändes bättre. Nu har jag gått upp det dubbla nästan, och det är pga sjukdom och lathet. Men jag blir också så arg på mig själv att jag har låtit mig själv förfalla så. Jobbigt att ta sig tillbaka!

Men heja oss!! :D
  • Casslo08

Känner igen mig! Degmage-jepp! Bristningar- check! Dock väldigt smala och bleka så syns inte SÅ mkt. Hängbröst- något "påsigare" men inte hängiga då jag har rätt små bröst! Har ca 10 -15 kg jag vill få bort! Började på lchf igår och har tänkt kombinera det med fasteperioder (5:2). Och jag kör på dagliga promenader med vovven :)) Nu ska fan fläsket bort!!!

• fluu

Har(eller hade innan iaf) mer bristningar än hud på magen. De första 1-2 åren syntes de jättemycket,men nu när barnet är tre år har de börjat blekna lite. Mina bröst är större och befinner sig något längre söderut än innan och jag har lite degigare mage. So what?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Casslo08
    fluu skrev 2015-08-09 12:25:19 följande:

Har(eller hade innan iaf) mer bristningar än hud på magen. De första 1-2 åren syntes de jättemycket,men nu när barnet är tre år har de börjat blekna lite. Mina bröst är större och befinner sig något längre söderut än innan och jag har lite degigare mage. So what?

Härligt att du känner "so what" :) för egen del bryr jag mig inte så mkt heller förutom att jag vill känna mig lättare,smidigare och ha vilka kläder jag vill inte att det ska kännas obekvämt av att det klämmer åt eller dylikt. Dessutom finns mycket diabetes i min släkt så det är främsta orsaken till att jag vill ha bort överflödigt fläsk.
  • fluu
    Casslo08 skrev 2015-08-09 12:32:24 följande:
    Härligt att du känner "so what" :) för egen del bryr jag mig inte så mkt heller förutom att jag vill känna mig lättare,smidigare och ha vilka kläder jag vill inte att det ska kännas obekvämt av att det klämmer åt eller dylikt. Dessutom finns mycket diabetes i min släkt så det är främsta orsaken till att jag vill ha bort överflödigt fläsk.
    Hälsoaspekten är såklart viktig, speciellt om du ligger i riskzonen för något.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Casslo08
    fluu skrev 2015-08-09 12:34:53 följande:

Hälsoaspekten är såklart viktig, speciellt om du ligger i riskzonen för något.

Nej ligger inte i någon riskzon. Ligger på normalt bmi men jag vill ju ändå försöka stoppa det i tid och inte låta åren gå och bli fetare och sjuklig. Väger ca 72-74 till mina 162 cm så 10-15 kg ska då bort.
  • Anonym (jepp)

Japp allt det som TS beskriver har jag men eftersom det inte finns nåt att göra åt (förutom operation som inte är ett alternativ för mig) så är det inget jag funderar över eller bryr mig om

• MammAmma

Efter fyra barn och två stora viktuppgångar samt lika stora viktnedgångar är min kropp en rätt sorglig syn. Bristningar på mage, lår och bröst - yes! Sladdrig halvt hängig mage - Jajamen. Halvtomma hängpattar - det kan du tro!

Hade grymma komplex för allt detta ett tag, men har kommit över det nu. Det ser egentligen inte riktigt så illa ut som jag först tyckte, och även om jag hellre skulle trolla bort det om jag hade magiska förmågor, så är jag faktiskt ganska nöjd idag

Svar på tråden Hängtuttar och degmage..