• MammAmma

Hängtuttar och degmage..

Efter fyra barn och två stora viktuppgångar samt lika stora viktnedgångar är min kropp en rätt sorglig syn. Bristningar på mage, lår och bröst - yes! Sladdrig halvt hängig mage - Jajamen. Halvtomma hängpattar - det kan du tro!

Hade grymma komplex för allt detta ett tag, men har kommit över det nu. Det ser egentligen inte riktigt så illa ut som jag först tyckte, och även om jag hellre skulle trolla bort det om jag hade magiska förmågor, så är jag faktiskt ganska nöjd idag

• MammAmma
    Anonym (Lite) skrev 2015-08-09 12:49:38 följande:

Har bristningar på magen och huden ser lös ut under naveln typ. Om jag har midjehög bikini så ser jag likadan ut som förut. Brösten är som innan men jag ammade inte. Väger mindre nu än när jag blev gravid (51kg till 164cm)

Så ser min mage också ut, låter det som.
  • MammAmma
    Anonym (jepp) skrev 2015-08-09 12:52:25 följande:

Amning har inte något att göra med om brösten förändras, det är graviditeten som gör det

Tror det där är en sanning med lite modifikation. Brösten förändras av graviditet främst, helt klart, men jag är rätt säker på att jag inte skulle ha lika 'substanslösa' bröst om mina inte vuxit från B- till F-kupa under amningen :P
  • MammAmma
    Casslo08 skrev 2015-08-09 12:59:40 följande:

Mina bröst förändrades inte det minsta under graviditeterna. Blev inte det minsta större! Dock när mjölken kom så gick jag från b kupa till d kupa!

Det gjorde definitivt mina! Under första graviditeten blev både bröstvårtor och vårtgårdar större, likaså själva brösten men inte lika dramatiskt som under amningen. De blev hårda och svullna och alla blodådror blev väldigt synliga, såg ut som att jag hade åderbråck!
Svar på tråden Hängtuttar och degmage..