• Anonym (Osexig)

Hängtuttar och degmage..

Hej där!

Jag är lite nyfiken på hur ni ser på er själva efter er graviditet. Hur har ni förändrats kroppsligt? Hur tänker ni när ni ser er själva??

Som rubriken lyder så har jag fått hängbröst, degmage, celluliter och bristningar. Mår piss över detta!

• Svar på tråden Hängtuttar och degmage..
  • Mee
    Anonym (Osexig) skrev 2015-08-09 12:12:40 följande:

Ja men det blir ju ganska lätt så kan jag tänka mig, man latar till det pga vakna nätter eller rentav bekvämlighet bara ;) Men vi började faktiskt här hemma igår med att äta bättre och fler mål om dagen, samt promenader till en början.

Jag fick min son för tre år sedan, och till en början var jag väldigt hurtig tycker jag, promenader varje dag, men jag åt väl inte så jättebra.. Jag lyckades iallafall gå ner det jag la på mig under graviditeten. Dock var ju bristningarna, hängbrösten och degmagen likt förbannat kvar haha, men det kändes bättre. Nu har jag gått upp det dubbla nästan, och det är pga sjukdom och lathet. Men jag blir också så arg på mig själv att jag har låtit mig själv förfalla så. Jobbigt att ta sig tillbaka!

Men heja oss!! :D

Ja så är det. Det har varit mycket vakna nätter för oss. Sonen har först nu i sommar börjat sova hela nätter och han är 2 år! Så man har varit lite trött hela tiden..

Jag lyckades också gå ner det jag hade gått upp och lite till när jag ammade, ca 20 kg. Har gått upp nästan allt..

För mig är det främst magen jag ogillar mest på min kropp. Den hänger liksom en kombo av löshud, lite fett och svaga inte magmuskler. Har problem med ryggen så har inte kunna stärka bålen så som jag velat.

Har sportat väldigt mycket i mitt liv när jag var yngre. Men iom plusset på Stickan och knäproblem (spelade fotboll) som jag ignorerat tidigare så la jag av med fotbollen. Har efter det inte hittat någon träningsvariant som jag gillar utan tappar motivationen för att det inte är något roligt..

Nu är jag gravid med 2an och får nu inte "banta" då det blir farligt för bebis. Är beräknad 5/1 (får se imorgon mer exakt har rul då :D) men har sagt till mig själv att till sommaren ska jag helst ha blivit mer fit. :)

Ska vi använda oss av den här tråden och peppa varandra att äta så hälsosamt som möjligt och komma igång med promenader alt någon träning? :)
  • Anonym (Lite)

Har bristningar på magen och huden ser lös ut under naveln typ. Om jag har midjehög bikini så ser jag likadan ut som förut. Brösten är som innan men jag ammade inte. Väger mindre nu än när jag blev gravid (51kg till 164cm)

• Anonym (jepp)
    Anonym (Lite) skrev 2015-08-09 12:49:38 följande:

Har bristningar på magen och huden ser lös ut under naveln typ. Om jag har midjehög bikini så ser jag likadan ut som förut. Brösten är som innan men jag ammade inte. Väger mindre nu än när jag blev gravid (51kg till 164cm)

Amning har inte något att göra med om brösten förändras, det är graviditeten som gör det
  • fluu
    Casslo08 skrev 2015-08-09 12:38:34 följande:
    Nej ligger inte i någon riskzon. Ligger på normalt bmi men jag vill ju ändå försöka stoppa det i tid och inte låta åren gå och bli fetare och sjuklig. Väger ca 72-74 till mina 162 cm så 10-15 kg ska då bort.
    Då behöver du verkligen inte oroa dig, men det är såklart bra att tänka på hälsan.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MammAmma
    Anonym (Lite) skrev 2015-08-09 12:49:38 följande:

Så ser min mage också ut, låter det som.
  • MammAmma
    Anonym (jepp) skrev 2015-08-09 12:52:25 följande:

Amning har inte något att göra med om brösten förändras, det är graviditeten som gör det

Tror det där är en sanning med lite modifikation. Brösten förändras av graviditet främst, helt klart, men jag är rätt säker på att jag inte skulle ha lika 'substanslösa' bröst om mina inte vuxit från B- till F-kupa under amningen :P
  • Casslo08

Mina bröst förändrades inte det minsta under graviditeterna. Blev inte det minsta större! Dock när mjölken kom så gick jag från b kupa till d kupa!

• MammAmma
    Casslo08 skrev 2015-08-09 12:59:40 följande:

Mina bröst förändrades inte det minsta under graviditeterna. Blev inte det minsta större! Dock när mjölken kom så gick jag från b kupa till d kupa!

Det gjorde definitivt mina! Under första graviditeten blev både bröstvårtor och vårtgårdar större, likaså själva brösten men inte lika dramatiskt som under amningen. De blev hårda och svullna och alla blodådror blev väldigt synliga, såg ut som att jag hade åderbråck!
  • Litenåfin

Jag klarade mej med ytterst lite bristningar men en slapp otränad kropp med alldeles för mkt trivselkilon.
    Eller egentligen otrivsel.
    Jag började med att byta jobb. Sen slutade jag med ursäkter. La om kosten. Ingen diet utan en långsiktig förändring. Gym med tunga vikter. Olga Rönnberg inspirerat. När jag fick min målvikt belönade jag mig med nya bröst.
    Nu tränar jag 4ggr i veckan för att jag trivs med det och äter rätt.
    Jag har aldrig varit så nöjd och trygg med min kropp. Snyggare vid 33 än vid 23.
    Kan jag kan alla! :)

• Brumma

Min mamma (dom alltid varit smal o vältränad) uttryckte sitt missnöje och att hon skämdes över hur kroppen såg ut (degade, bristningar o hängbröst) när hon solade med en väninna. Väninnan har inget av det - anledning, hon kan inte få barn. Hon förklarade hur avundsjuk hon var på min mammas kroppsliga "skönhetsfel" och efter det har min mamma tänkt annorlunda.. jag försöker se det så jag med. Jag har haft upprepade missfall, svårt att bli gravid osv och att min kropp ser ut som den gör innebär ju att jag efter många års försök äntligen fick bli mamma.

Dessutom ÄLSKAR mina barn att jag är så mjuk och min man ÄLSKAR min ngt större rumpa och att det finns ngt att ta tag i ;)

Så ja. Min kropp är annorlunda men det är jag otroligt tacksam över :)

Svar på tråden Hängtuttar och degmage..