• Anonym (Osexig)

Hängtuttar och degmage..

Hej där!

Jag är lite nyfiken på hur ni ser på er själva efter er graviditet. Hur har ni förändrats kroppsligt? Hur tänker ni när ni ser er själva??

Som rubriken lyder så har jag fått hängbröst, degmage, celluliter och bristningar. Mår piss över detta!

• Svar på tråden Hängtuttar och degmage..
  • Anonym (Osexig)
    Casslo08 skrev 2015-08-09 12:22:41 följande:

Känner igen mig! Degmage-jepp! Bristningar- check! Dock väldigt smala och bleka så syns inte SÅ mkt. Hängbröst- något "påsigare" men inte hängiga då jag har rätt små bröst! Har ca 10 -15 kg jag vill få bort! Började på lchf igår och har tänkt kombinera det med fasteperioder (5:2). Och jag kör på dagliga promenader med vovven :)) Nu ska fan fläsket bort!!!

Samma här, bristningarna har iallafall blekts väldigt mycket på mig. Värre var det i början när dom knall lila..;) jag siktar på 20 kg jag! Får väl sätta upp små del mål för att man ska orka med..

Jag håller med, bort med allt daller!!
  • Casslo08
    Anonym (Osexig) skrev 2015-08-09 13:43:56 följande:

Samma här, bristningarna har iallafall blekts väldigt mycket på mig. Värre var det i början när dom knall lila..;) jag siktar på 20 kg jag! Får väl sätta upp små del mål för att man ska orka med..

Jag håller med, bort med allt daller!!

Har du någon särskild diet eller plan? Jag har varit skeptisk mot lchf men det funkar bra hittills med mättnadskänsla. Är inte småhungrig hela tiden som på andra dieter. Detta tänker jag dock köra med för alltid men kanske något mindre fanatiskt när jag nått målvikten. Känner mig sjukt peppad,hoppas det håller i sig!!!!
  • Peter37

Men snälla ni..om ni bara visste hur vackra ni är..ni har burit och fött fram en underbar liten skapelse. .

Klart att den förändras lite..men enligt mitt tycke till det bättre. .härligt med en kvinna med lite hängiga bröst och mjuk mage..

Kvinnor är underbara

Kram till alla vackra kvinnor

• Anonym (J)
    Peter37 skrev 2015-08-09 14:00:06 följande:

Men snälla ni..om ni bara visste hur vackra ni är..ni har burit och fött fram en underbar liten skapelse. .

Klart att den förändras lite..men enligt mitt tycke till det bättre. .härligt med en kvinna med lite hängiga bröst och mjuk mage..

Kvinnor är underbara

Kram till alla vackra kvinnor

Så fint skrivet! Tack!

Jag har precis fött mitt fjärde barn. Gick upp ca 15 kg och har fem kvar. Ammar, så brösten är det inget fel på just nu. Men jag ser fortfarande ut som om jag var i fjärde månaden ungefär. Jag skulle helst velat se ut som innan jag fick barn, men jag är samtidigt stolt över min kropp, och min man älskar mig, så skit samma! Den kommer alltid att bära spår efter barnen. Ska jag börja träna igen så är det för att må bättre fysiskt!
  • Anonym (E)

Jag har riktiga babushka-pattar. Stora hängiga (ammar och har storlek J). Jag ser fortf gravid ut, magen sprängd av bristningar och är degig. Jag mår inte dåligt över mitt utseende, det är denna kroppen som skapat mitt barn och den som nu ger barnet mat. Jag är för första gången stolt över min kropp av denna anledning! Sedan försöker jag förstås träna lite lagom och få den i trim så gott det går. När jag är klar med barnafödandet ska jag också förminska brösten och samtidigt lyfta upp dem. Men även om jag efter försök ändå har degmage så är jag glad för det. Barnet är 2,5 mån.

• Anonym (mamsi)

Mammavikten landade på cirka +6kg. Det låter kanske inte så mycket men såg faktiskt riktigt plufsig ut och kände mig osexig. Tog tag i mitt liv och började äta bättre och röra på mig. Har gått ner 8kg av bara farten. Är egentligen mer fit nu än före graviditeten men det märks ju ändå att man fött barn och blivit äldre. Har några lindriga åderbråck på benen som stör mig jättemycket. Magen är slappare än förut trots att jag är mer vältränad. Det som stör mig mest dock är att tuttarna inte längre är lika fasta och välformade :(

Egentligen är det inget större problem men blir ändå lite ledsen när jag tänker på att jag aldrig mer har möjligheten att få till en perfekt kropp (utan plastikkirurgi) även om jag skulle anstränga mig järnet. Kanske är det mer åldersnoja. Vet inte riktigt.

• KakanSmakan

Jag ser fram emot lite hängigare bröst den dagen jag förhoppningsvis blir gravid. Nu är mina som två små semel-lock (semlelock kanske det heter på icke-göteborgska).

Mina systrar och mamma fick större bröst, och lite hängigare efter sina graviditeter och för mig, en trettioåring med bröst som en tjej i puberteten ser jag alltså fram emot det. Hoppas bara vi lyckas bli gravida.

• Anonym (tjopp)

Jag fått allt det du skrev, alltså hängbröst, degmage, celluliter och bristningar. Fått barn och sen gått ner 45 kg så kroppen har nog tagit rätt stryk. Mina bröst bryr jag mig inte i, dom är små och inte i vägen när jag tränar så gör inget om dom hänger lite, celluliter spelar mig ingen roll, bristningarna bleknar mer och mer. Är väl huden på magen som är jobbig då.

• Anonym (Jag)

Mitt barn är snart 1 år, jag gick upp ca 15 kg under graviditeten och inom några månader ner till den vikten jag vägde innan. MEN MAGEN! Herregud.. Jag ser ju fortfarande gravid ut.. Inte kul. Och bristningarna jag fick på magen gör det inte bättre! :(
    Brösten ser likadana ut som innan, så det får jag iallafall vara glad över!

• BinoMarie
    När det gäller celluliter så är det ju många faktorer som påverkar (gener inte minst). Det viktigaste som man kan påverka med är ju träning och kost. För vissa fungerar det med massage. Kom ihåg att 90% av alla kvinnor har celluliter.
  • Kastrull

Fyra barn. Klart kroppen tagit stryk. Men är rätt nöjd ändå. Yngsta är bara 3 månader, har väl tänkt komma igång med träningen så småningom. Men har just nu hälsporre på båda fötterna så jag kan knappt gå........

Svar på tråden Hängtuttar och degmage..