• Casslo08

Hängtuttar och degmage..

Känner igen mig! Degmage-jepp! Bristningar- check! Dock väldigt smala och bleka så syns inte SÅ mkt. Hängbröst- något "påsigare" men inte hängiga då jag har rätt små bröst! Har ca 10 -15 kg jag vill få bort! Började på lchf igår och har tänkt kombinera det med fasteperioder (5:2). Och jag kör på dagliga promenader med vovven :)) Nu ska fan fläsket bort!!!

• Casslo08
    fluu skrev 2015-08-09 12:25:19 följande:

Har(eller hade innan iaf) mer bristningar än hud på magen. De första 1-2 åren syntes de jättemycket,men nu när barnet är tre år har de börjat blekna lite. Mina bröst är större och befinner sig något längre söderut än innan och jag har lite degigare mage. So what?

Härligt att du känner "so what" :) för egen del bryr jag mig inte så mkt heller förutom att jag vill känna mig lättare,smidigare och ha vilka kläder jag vill inte att det ska kännas obekvämt av att det klämmer åt eller dylikt. Dessutom finns mycket diabetes i min släkt så det är främsta orsaken till att jag vill ha bort överflödigt fläsk.
  • Casslo08
    fluu skrev 2015-08-09 12:34:53 följande:

Hälsoaspekten är såklart viktig, speciellt om du ligger i riskzonen för något.

Nej ligger inte i någon riskzon. Ligger på normalt bmi men jag vill ju ändå försöka stoppa det i tid och inte låta åren gå och bli fetare och sjuklig. Väger ca 72-74 till mina 162 cm så 10-15 kg ska då bort.
  • Casslo08

Mina bröst förändrades inte det minsta under graviditeterna. Blev inte det minsta större! Dock när mjölken kom så gick jag från b kupa till d kupa!

• Casslo08
    Anonym (Osexig) skrev 2015-08-09 13:43:56 följande:

Samma här, bristningarna har iallafall blekts väldigt mycket på mig. Värre var det i början när dom knall lila..;) jag siktar på 20 kg jag! Får väl sätta upp små del mål för att man ska orka med..

Jag håller med, bort med allt daller!!

Har du någon särskild diet eller plan? Jag har varit skeptisk mot lchf men det funkar bra hittills med mättnadskänsla. Är inte småhungrig hela tiden som på andra dieter. Detta tänker jag dock köra med för alltid men kanske något mindre fanatiskt när jag nått målvikten. Känner mig sjukt peppad,hoppas det håller i sig!!!!
Svar på tråden Hängtuttar och degmage..