Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

sweeneybob skrev 2015-11-03 19:35:47 följande:
    Hej Paro, vi borde ha samma BF, är i v. 16+2. jag är jätteorolig, den senaste veckan grinar jag bara hela tiden. känner mig säker på att något är fel, magen har inte vuxit NÅGONTING än, ni andra mammor - är det verkligen normalt??

detta är mitt första barn, men har fått missfall innan, och känner mig så himla rädd, min sambo förstår inte alls varför jag oroar mig. Vi har RUL den 18 nov och då kommer dessutom inte min sambo kunna vara med, är så himla rädd att hjärtat inte ska slå och att jag ska få ta emot beskedet ensam. min barnmorska säger bara att allt är normalt, men jag kan inte slappna av. Gråter
    Jag är gravid med mitt andra barn och magen syns typ bara på morgonen om jag ligger på rygg. Då blir det en liten bula under naveln.
    Jag ska också på RUL den 18/11. Synd ni inte kan gå båda, det är ju väldigt häftigt.

Jag fick lyssna på hjärtljuden i onsdags. Det lugnar en :)
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-04 12:31:15 följande:
    Jobbar på förskola så de funkar faktiskt när man är i gång hela tiden. Hemma har jag fullt upp med två barn också så de går i ett. Ibland glömmer jag bort att äta men de får jag sota för sen :)
    Det bästa med att jobba förskola är ju rutinen på mat :P frukost kl 8, frukt 9.30, lunch 11.30
    Man hinner knappt bli hungrig :D
  • Milleman
    sweeneybob skrev 2015-11-04 16:41:38 följande:
    Jag ringde barnmorskan i dag och fick komma in snabbt på eftermiddagen för att lyssna efter hjärtljudet, hon hittade det på en gång och all oro bara släppte. så himla skönt! varför har jag inte gjort det tidigare?! :,)
    Det är många barnmorskor som inte vill lyssna innan RUL för att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden. Så du hade nog inte fått göra det mycket tidigare!

Men vad härligt att allt lät bra :D
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-04 21:13:28 följande:

En fundering. Jag är i V 17+1 (17+6 enligt bm) och har Rul imorgon. Stämmer de att de görs tidigast 18+0? Har ju ingen lust att få åka därifrån och komma tillbaka nästa vecka :( de skiljer ju "bara" 5 dagar. Sen kan de ju givetvis vara så att jag är längre gången än jag tror.

Jag hade med glädje gjort två ultraljud :D om de kommer på imorn att det är för tidigt ska du ju be om ett nytt.
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-05 09:04:43 följande:

Som jag trodde så var jag för kort gången. 16+4. Nytt bf 16/4. Ska tillbaka 24/11. Men lillen levde!!! :) :)

Åh vad härligt. Att den levde och att du ska få kika igen. Hoppas din sambo kan hänga med då! Det är ju en upplevelse!
  • Milleman
    Pauliina skrev 2015-11-05 09:04:43 följande:

Som jag trodde så var jag för kort gången. 16+4. Nytt bf 16/4. Ska tillbaka 24/11. Men lillen levde!!! :) :)

Jag som är siffernörd tycker det ser bra ut att du är i vecka 16+4 och har bf 16/4 ;)
  • Milleman
    Malla1 skrev 2015-11-06 18:32:04 följande:

Men med tanke på att ja har rätt stor kula på magen så blir jag lite orolig, RUL den 23e så då får vi se ;)

Jag var också riktigt stor tidigt. Vi trodde det var två. Men det var en. En bamsebebis visade det sig ;)
  • Milleman
    bine87 skrev 2015-11-07 21:12:22 följande:

Jag har verkligen en skitdag idag. Känner mig fruktansvärt nere. Vaknade kl fem till mitt alarm då jag börjar jobbet 6.30. Kände mig som att jag blivit överkörd. Kunde knappt fungera på hela dagen. Mådde pyton när jobbdagen var över och blev upphämtad av min farmor då hon nog trodde jag skulle trilla omkull nånstans. Vilade lite hemma innan jag satte igång med pajbaket och pastasalladen inför fars dag fikat imorgon efter kyrkan.
    Jag har försökt få tag i mitt ex men han verkar inte vilja svara. Han skrev till mig för en stund sen så vetifan vart han har tagit vägen nu. Vill väl bara inte prata med mig. Det är alltid bara när det passar honom. Fy fan va jag är arg alltså. Ledsen och arg och trött och jag vill bara skrika rätt ut. Jag håller verkligen på att flippa ur. Klättrar väl snart på väggarna eller börjar dra hår från huvudet. Jag vet inte vad jag ska göra.. :( känner mig så himla ensam.

En stor kram till dig!! Har du familj eller vänner som du kan dela tankar med? Så viktigt att få ventilera oro men också få glädjas ihop med någon!
    Var i staden bor du?
  • Milleman

Jag gör inte längre något vettigt på jobb. Skulle hellre bli sjukskriven på 100% så någon tar över min tjänst. Och så daglig huvudvärk på det...
    Är så förvånad och fascinerad över att jag fortfarande jobbar (40%) när jag snart går in i v 18. Förra gången var jag 100% sjukskriven och sängliggande från v 8.

• Milleman
    Nonym skrev 2015-11-08 20:13:14 följande:

Måste bara få säga att jag säkert kände bebisen idag!!

Tyckte jag kände nåt och la handen på magen och då kändes det utanpå också!

LYCKA!!

Kul! Jag har känt inuti men igår var första gången det plötsligt syntes utanpå en gång. Beror säkert på hur bebisen ligger!
    Var detta ditt första barn?
Svar på tråden BF april 2016