Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Nonym skrev 2015-10-20 16:33:23 följande:
    Hur långt gången är du då? Är i själv i vecka 16, och jag har inte haft några vidare symptom på flera veckor.. utom då förstoppning, halsbränna/sura uppstötningar, nån liten molvärk ibland, andfåddhet och ömma bröst.. så egentligen är det väl många symtom, men inga sådär tydliga som innan..

Men innan så var det ju konstant jättetydligt hela tiden...
    Vecka 15 idag. Det som jag främst tänkt på är att jag varit piggare och inte känt av fogarna.
    Men idag är det värre igen så får väl vara glad :P
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-10-20 16:51:49 följande:
    Tröttheten ska ju avta när moderkakan tagit över, så det är ju som det ska fogarna kanske beror på hur mycket det växer där nere?

Skönt ändå då?
    Jag har ju bara förra graviditeten att jämföra med och vad jag kan minnas var foglossningen konstant. Men det kan ju vara annat nu klart.
    Jag är inte helt lugn. Inte jätteorolig men ändå inte lugn.
    Har så ont i nacken så jag har huvudvärk varje dag. Orkar inte ens laga mat. Nån som har tips? Vill inte behöva äta värktabletter hela tiden.
  • Milleman
    ellami skrev 2015-10-20 18:31:56 följande:

Åh måste dela med mig av en häftig grej!! Har känt små buffar sen 15+0 och lite fladder vid enstaka ögonblick redan innan det. Nu i v 16+1 känner jag bebis så tydligt. Flera buffar och småsparkar åt gången. La mig ner raklång precis och tog upp tröjan och då kunde jag se även utanpå magen!! Det trodde jag inte! Och häftigt att det är så långt ner, ser och känner bebis strax ovanför blygdbenet liksom. Undra om jag verkligen har moderkakan fram denna gång med eller om hon såg fel när jag kan känna det så tydligt och även se rörelser utanpå:)

Häftigt och härligt! Och jag tvivlar på att du har moderkakan fram.
    När sonen låg i magen och var stilla nån dag så räckte det att vi spelade eric saades "manboy" så började han dansa :D
    Han älskar än idag att lyssna på musik och dansa!
  • Milleman
    Issi skrev 2015-10-21 08:41:56 följande:
    Å så bra, då kan jag ju fråga dig lite =) Främst, hur är den i terräng? Kommer gå mkt på grusvägar, har läst att fjädringen är sådär men min erfarenhet är att det kan vägas upp av bra däck. vad tycker du? Har du åkt mkt kollektivt med den? Är den lätt att häva upp på buss tex? Går handtaget att fälla in ordentligt?

jag ska också köpa en ergobaby tänkte jga, hade en gammal babybjörn sist, HELT värdelös!
    Vi hade en ergonomisk bärsele sist och det var riktigt bra. I den vi hade fick barnet bara sitta vänd mot dig men det tycker inte jag är negativt. Kunde ha den vid enstaka tillfällen när sonen var sjuk upp till han var typ två år.
    Men den, liksom allt annat sålde vi sist då vi nog inte trodde det skulle bli fler barn XD
  • Milleman
    mammatillEllie skrev 2015-10-23 08:05:46 följande:
    Jag har också haft mycket huvudvärk. Var hos en kiropraktiker igår och det hjälpte kan jag säga. Känns mycket bättre i nacke och axlar idag.
    Har bokat in en massage om 1,5 vecka. Hoppas det hjälper. Spikmattan har hjälpt lite också.
  • Milleman

Helt plötsligt har jag börjat oroa mig för ma :( tycker magen växer för lite. Och innan har jag känt nått som jag trott varit bebis men känner inte det längre! :(

• Milleman
    Bozzy skrev 2015-10-24 00:18:54 följande:
    Läste någonstans att tarmarna kan svullna i början på graviditeten och sen släpper det någon gång efter v 12 eller senare. Kanske var det du har känt? 
    Fast jag ser och känner att det är livmodern som är bulan under naveln när jag ligger ner. Men visst, saker och ting bakom kan ju ha svullnat av. Men med sonen var jag tjock nu.
    Men att illamående, ljudkänslighet, trötthet, buffar och allt det där försvunnit gillar jag inte :/
  • Milleman
    annsofie90 skrev 2015-10-24 10:08:47 följande:
    Jag känner exakt likadant!! Jag tycker inte att magen växer alls och jag har inga andra symtom! Jag är i v 15 (14+1). Jag var på KUB när jag var i slutet på v 12 (11+8) och då såg allt jättebra ut och det var låg risk för kromosomfel. Jag hade inga tydliga symtom då heller så allt är ju säkert bra nu också men man blir ju så orolig och det går inte att tänka på något annat. Jag ska på RUL 23 november så det är ju en hel månad kvar. Har du varit på något UL än?
    Jag har ju haft mängde med symptom som nu bara försvunnit tvärt typ. Skulle gärna vilja veta att bebisen lever. Vill ju inte gå runt och tro att jag är gravid om jag inte skulle vara det längre. Men jag har inga blödningar och inte ont. Så eg borde man väl tro det bästa! Har RUL 18/11 och det känns långt dit just nu. Var på ul i v 10 och då såg allt bra ut. Vecka 14+4 nu.
    Missförstå mig rätt. Det är JÄTTEHÄRLIGT att vara pigg och orka laga mat och umgås med sonen igen. Om jag bara visste att bebis mår bra.
  • Milleman
    ellami skrev 2015-10-24 20:03:38 följande:
    Kram till dig, vet hur fruktansvärt det är att gå runt och oroa sig sådär. Jag skulle råda dig att prata med din bm, kanske få komma in och lyssna på hjärtat för att försäkra dig om att allt är bra. Men det är ju rätt vanlig att symptom försvinner efter första trimestern. Du gjorde inget kub?
    Tack. Nej vi gjorde inte kub. Jag hoppas allt är bra i magen. Så jobbigt att undra.
Svar på tråden BF april 2016