Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Hej får man vara med här? :)
    Gravid med andra barnet, har en 4-åring.

• Milleman
    squib skrev 2015-09-22 11:46:56 följande:

Välkommen! Jag väntar också andra barnet. Min dotter är 3 år. När har ni tänkt berätta för storasyskonet?

Han vet redan! Vi var på ultraljud förra veckan och då var min man och son med. Han satt helt fascinerad och tittade och hon som gjorde ultraljudet visade och berättade på ett fantastiskt sätt :)
    Jag har en lite jobbig graviditet så det kändes skönt att berätta för honom och inte ljuga.
  • Milleman
    isadora81 skrev 2015-09-22 10:36:30 följande:

Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(

Du har väl fått utskrivet lergigan komp? Utan de skulle jag inte klara detta. Tar en direkt jag vaknar (ihop med nått litet ätbart) och lägger mig igen. Tar sen en till 6 tim senare.
  • Milleman
    Woodwick skrev 2015-09-24 13:55:34 följande:

Hej alla vi fick se vår lilla skratt igår på Vul är ju bara 9+1 idag men allt såg bra ut vilket var en lättnad. Jag undrar dock hur vanligt det är att få symptom nu? Jag har bara haft lite lite illamående som varat Max 5 min däremot har jag varit extremt trött. Mina nya symptomer kom igår kvöll då jag blev väldigt illamående och har i stort sett varit vaken halva natten och idag fortsatte illamående och spydde på jobb, kunde knappt ta bussen hem utan att börja hulka mig...kan de vara så att symptomen kommer så här sent?

Härligt! :)

Jag fick också symptom ganska sent. Hade lite ömma bröst första veckorna och tänkte att jag klarade mig undan det mesta. Tji fick jag ;) har nog alla symptom man kan ha nu.
  • Milleman
    Idilia skrev 2015-09-24 06:15:23 följande:

Jag är också hungrig jämt. Tycker det är skitjobbigt. Vad äter ni på kvällarna? Känns som det inte spelar någon roll vad jag äter, jag går och lägger mig hungrig ändå.

Skorpor och varma koppen :)
  • Milleman
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-25 00:59:08 följande:
    Vet inte hur ni andra ser mina meddelanden men här ifrån blir alla mina smileysar massa frågetecken??
    Man kan inte använda emojis på familjeliv utan får använda hederliga kolon :)

Stort grattis till tvillingar!!
  • Milleman
    Sail on silvergirl skrev 2015-09-25 07:53:47 följande:

Hej! Jag är i v 10+6 idag. I går kväll hade jag så ont i halsen så jag tog en mucoangin, heeeeeelt utan att tänka på att det kunde vara det minsta farligt. :(
    På fass avråder man gravida att ta det i första trimestern, för lite info finns. Men på janusinfo står det att det inte är någon risk. Tänker inte ta en enda till, men tänkte höra om någon med lite koll vet hur farligt det kan vara med en tablett??

Jag har mycket svårt att tro att EN ENDA tablett av någonting skulle vara farligt. Tänk vad många barn som skulle födas med fel då många nog råkar ta något innan de läser fass. Jag har både råkat ta en ipren och ett nässpray man inte fick. En gång vardera och jag är inte orolig. Vilken tur att du inte hann ta de i flera dagar utan kom på det direkt :)
  • Milleman

Ang kön så tror jag att det är en flicka denna gång. Var stensäker på pojk förra gången och det blev det. Denna graviditeten är annorlunda plus att alla i min familj, långt bak fått en flicka och en pojke. Spännande som bara den!

Svar på tråden BF april 2016