Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Pauliina skrev 2015-09-26 21:35:35 följande:

Ikväll är en jobbig kväll. Oro, ångest. Är helt hundra på att de ligger ett dött barn i min mage, trots att jag inte fått nå blödning, känner lite symptom ibland men hjärnan är helt inställd på att inte få se någon rörande bebis på Rul om ca 1 månad.. Fy dessa tankar!!

Men du... Varför har du såna tankar? Har det hänt dig tidigare? Första eller andra barnet?
    Förra graviditeten oroade jag ihjäl mig. Det tar så mycket på psyket. Från vilken vecka kan barnmorskan lyssna på hjärtljuden? Du skulle behöva få veta tidigare än om en månad!! Kram
  • Milleman
    squib skrev 2015-09-26 09:54:30 följande:
    Grattis! Jag är själv tvilling. Min mamma brukar skämta om att det är två i min mage. Vi får se vad ul säger. :)
    Alla, inklusive vi, trodde att det var två i min mage. Men det var bara en. Men han vägde som två haha :P
  • Milleman
    MeMon skrev 2015-09-27 18:19:57 följande:

Gokväll! Då är jag ÄNTLIGEN i vecka 13. Emellanåt har tiden stått stilla så kändes helt hopplöst att jag nångång skulle komma hit, men se det gjorde jag! Oron har dock stundtals varit stor... Kör sen i fredags med seaband och det hjälper faktiskt! Behöver inte äta 24/7 längre, skulle testat för längesen. Imorrn åker jag utomlands med jobbet och ska droppa nyheten för en till kollega på flyget. På onsdag väntar kub, börjar bli nervös för det. Jag har ingen aning om hur jag skulle ställa mig till ett dåligt resultat :-/ Är vi fler som har kub-test på g?

Härligt :)
    Vad kul att droppa nyheten på flyget :)

Vi ska inte göra kub. Gör de flesta det?
  • Milleman
    bine87 skrev 2015-09-27 21:38:25 följande:

This does not look pretty..

Jag har redan skitsköna mammabyxor :D tänker inte ha tighta jeans intryckta i magen.
  • Milleman
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-27 23:34:51 följande:
    Milleman skrev 2015-09-27 22:35:05 följande:

Jag har redan skitsköna mammabyxor :D tänker inte ha tighta jeans intryckta i magen.

Jsg köpte mamma byxor för några veckor sedan. Kändes fånigt att köpa dom så tidigt först men de vanliga satt åt och det var ju förklarligt :)
    Haha mm. Fast ska jag må så här dåligt så ska jag iallafall få ha sköna byxor på mig ;D
  • Milleman
    bine87 skrev 2015-09-29 11:03:19 följande:

Någon annan som tänkt använda tygblöjor eller har använt till tidigare barn?

Ja vi kommer ha det när vi är hemma för att spara på ekonomi och miljö :) tänkte köpa ett baspaket på 6 allt-i-ett-blöjor (ca 600 . Om man använder minst 3 av de per dag under ett år har man sparat in 1100 blöjor. Vad är det i pengar? Ca 2500?
    Men vi kommer inte ha det när vi bor på vår båt då vi inte har tvättmaskin. Kommer även ha med engångs när vi ska iväg.
    Jag är mer för tygblöjor än min man så det blir en bra kompromiss :)

Tygblöjor är enklare än vad många tror. Det är inte som förr i tiden. Idag ser de nästan ut som vanliga blöjor :)
  • Milleman
    squib skrev 2015-09-29 19:06:50 följande:
    bine87 skrev 2015-09-29 17:46:24 följande:

Jo jag började prata om det med min familj då det för mig är en självklarhet att använda tygblöjor. Dom var allt annat än positiva till det. Men dom förstod nog när jag väl började prata att det inte behövde vara så tokigt som dom inbillade sig.

Konstigt att övriga i familjen ska motsätta sig. Jag möter också samma motstånd hemma. Trist när man vill spara pengar ovh tänka på miljön.

Var ska du köpa baspaketet, milleman?!
    Det jag tittat på är Retropi. Googla det. Det är enfärgade blöjor dock, lite kul med mönstrat också. Men jag ska sy ganska mycket mönstrade kläder och då kanske det är skönt med enfärgade blöjor :)
  • Milleman
    Milleman skrev 2015-09-29 22:06:40 följande:
    Det jag tittat på är Retropi. Googla det. Det är enfärgade blöjor dock, lite kul med mönstrat också. Men jag ska sy ganska mycket mönstrade kläder och då kanske det är skönt med enfärgade blöjor :)
    Helvita allt-i-ett blöjor kommer jag köpa på Littlebloom.

Det finns ju flera olika sorters tygblöjor men här blir det allt-i-ett trots att man behöver tvätta hela blöjan varje gång. Det känns som det passar oss bäst!
  • Milleman
    Solen87 skrev 2015-09-30 09:16:45 följande:

Jag har en undran. Väntar mitt andra barn, har en pojk på 14 månader. Alla säger ju att det ska synas så tidigt med andra barnet jämfört med första. Men jag tycker inte det syns alls, hur är det för er andra? Är i vecka 14 nu.

Syns mindre på mig nu med andra. Förra gången var jag rätt tjock redan i v 16. Nu är jag i v 12 och möjligt att det syns lite men inte så någon skulle undra tror jag.
    Det är jag glad för, vill ha ett mindre barn denna gång :)
  • Milleman
    ellami skrev 2015-09-30 09:35:10 följande:
    Fick ni stora barn första gången eller varför vill ni ha mindre?

Jag har också en ettåring och har redan börjat få mage, vecka 14 nu, med honom syntes en liten kula först efter RUL men nu känner jag mig redan lite tjockare. Tror dock inte alls att det har att göra med storleken på den lilla i magen :)
    Min son vägde 5300 g och var 56 cm lång.
    Det är inte bra för varken mamma eller bebis. Men det gick bra. Däremot känner jag inte för det igen.
Svar på tråden BF april 2016