Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

Milleman skrev 2016-02-23 23:26:05 följande:

Mina händer "somnar" lätt nu så det börjar pirra i dem. Men jag har inte ont i handlederna och det hade jag sist vid karpaltunnelsyndrom.

Mina händer somnar om nätterna! :/

Är uppe och kissar 100 ggr/natt. En ond cirkel då jag måste dricka mkt vatten på dagarna för att inte samla på mig för mkt vätska :(

60 dagar kvar! Det drar ihop sig :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-24 10:06:01 följande:

Har du kudde mellan knäna och lägger in täcket under magen? Jag tycker att det ger jätteskön sovställning. Men som jag längtar till jag kan sova på mage igen :P

Haha. Precis så sover jag. Fast jag har ett extratäcke mellan knäna och typ rullar in mig i sovtäcket och stoppar det väl under magen :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Hmm.. Vi ska åka till sälen på lördag... Min yngste son sa: "hoppas inte "Bodil" kommer när vi är i sälen"!

Tanken har tidigare inte ens slagit mig... Men TÄNK OM! Hjälp! Mina pojkar har kommit fort och ett par veckor tidigt... HUR ska man hinna ta sig till Mora från hundfjället liksom OM det skulle dra igång?! Ska man packa en liten akutväska tro? :/ kommer vara mellan v 33-34 när vi är borta!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-25 10:04:56 följande:

Vi vågar inte ens åka till mina föräldrar i Skåne då jag inte vill föda i Helsingborg ;)

Vi var i Vemdalen förra året och jag tyckte det kändes så långt till läkarvård, nu hade jag aldrig vågat.

Men i Norrland har ju många långt till sjukhus och det brukar ju lösa sig.

Packa en liten väska så är ni lite förberedda. Murphys lag säger ju att om ni inte packar så kommer bebisen att komma :)

Ska du åka skidor?

Nä. Jag får valla barn :D vågar inte åka nu!

Kanske får packa med lite smått då :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Duvan82 skrev 2016-02-25 11:03:12 följande:

Vad lustigt var i Tandådalen förra veckan, och var då mellan v34-35... Var också orolig kan jag säga, eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att senaste barnet gick sjukt fort. Men tänkte att, äsch de föder ju barn de som bor där med så det löser sig väl. Du får lyssna och känna av bara.

Jag trodde att närmaste BB var i  Falun? Att de lagt ner Mora...?

Nåväl, ha en toppen vecka. Det vill ju till att den kommer så många veckor innan egentligen.

Ah. Så kanske det är numera. Har liksom inte funderat över vart närmsta sjukhus ligger trots att det är 5 gången på ett år vi åket dit nu.. Denna gången känns det dock lite mer relevant :D får väl åka scooter till nån sjukstuga i närheten :D haha
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Kontroll hos bm idag! +8,6 kg, SF 31 (i vecka 32), så det hade planat ut lite. Hade SF 30 i vecka 30 sist!

Hon ligger mer huvudet neråt, men det har jag känt sedan flera veckor tillbaka!

Hon kanske har bråttom ut :) hoppas dock det dröjer minst 4-5 veckor till! :)

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-26 18:33:12 följande:

På riktigt. Det känns som att jag ska spricka. Och att revbenen ska knäckas. Och det är typ 8 veckor kvar! :O

Haha. Samma här. Fattar inte att magen faktiskt kan, om man har otur, bli 7-8 cm STÖRRE! Hjälp!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Dessa nätter... Höfter och revben värker. Jag var uppe på toa 4 ggr från kl 23-04.30! Jag som alltid fryser vaknar i pölar utav svett! Känner mig helt matt och slut i kroppen :(

Var bara tvungen att gnälla av mig.. Jag är så trött....

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-01 12:42:19 följande:

Stackars alla er som har så mycket problem

Får lite dåligt samvete som egentligen bara har besvär med halsbränna..

De värker nog mest eftersom jag bara kan ligga på sidan. Kanske låter jag pessimistisk.. Men jag tror inte massage hjälper i detta läge
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Malla1 skrev 2016-03-02 08:53:21 följande:

[quote=76396150][quote-nick]Nonym skrev 2016-03-02 08:46:07 följande:[/quote-nick]Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....[/

Sådär har jag känt varje gång men man glömmer bort haha

Jag känner likadant även om detta är min bästa utav 3 graviditeter!
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016