Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

Halloj ! Har haft span på Er ett tag, men har inte skrivit något då vi inte har gått ut officiellt med graviditeten än. Går dock in i vecka 16 med 3e barnet nu, så det känns lite som om det är dags att träda fram ;)

Dock så har alla symptom försvunnit?! När jag väntade min andra son kände jag sparkar i vecka 16! Nu ser det bara ut som om jag har ätit för mycket bullar.. Det är kavlugnt i magen. Har moderkakan i framvägg denna gång, så det kanske beror på det?! Vi lyssnade på lilla hjärtat i måndags efter att ha gjort ett Moderkaksprov torsdagen innan.. Det tickade på med 158 slag. Men oron för missfall finns hela tiden!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-10-31 11:32:45 följande:

Tänkte kolla en sak med er för skojs skull. Om ni drar ner understa locket på högra ögat, har ni ett V där då?

Hur menar du?
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-10-31 13:44:52 följande:

Om du står framför en spegel och kollar i högra ögat, finns de kärl där som bildar ett V under understa ögonlocket. :)

Det gör det faktiskt.. Har det någon speciell betydelse? :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-10-31 17:01:17 följande:

De är en "myt". Om de finns ett V, får man en flicka. Jag har inte haft det dem andra graviditeterna men nu har jag.

Det vore ju himla skoj om det stämde. Har nämligen 2 pojkar sen innan. Å vårt "arbetsnamn" på bebisen är Bodil ;)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-10-31 17:29:30 följande:

Har med två killar innan men kallar magen för August :) nu har jag ett V, så får se på torsdag. Skräckblandad förtjusning.

Vi har inte bestämt om vi ska ta reda på könet. Har ju redan haft chansen eftersom vi har gjort ett Moderkaksprov pga dåliga resultat på kub. RUL den 24/11.., får se om vi ska eller inte :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Jag är i vecka 15+3 Å känner ingenting.. Men magen har börjat växa iaf.. Och vi har ju sett på ul 2 gånger redan att det faktiskt bor en liten parvel där inne =)

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    SarahJ skrev 2015-11-03 07:48:52 följande:

Även fast jag känt rörelse de senaste tre veckorna så finns oron där. Är i v 15+3 idag. Känner inte dagligen men ca 3 ggr i veckan. Livmodern är nu vid naveln min. 

Min livmoder är också vid naveln, men tyvärr känner jag inga sparkar än trots att detta är mitt 3e barn. Med nr 2 kände jag i vecka 16... Men jag har moderkakan i framvägg denna gång, så det är säkert därför!
    becka1989 skrev 2015-11-03 15:55:08 följande:

Någon mer än jag som ständigt är näppt i näsan och hostig?? Har varit så från och till sen vecka 11

Jepp. Täppt och nyser. Ingen hosta dock. Missbrukade otrivin menthol de andra 2 grav i 9 månader. Denhär gången är jag stenhård och använder endast näsolja :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Nonym skrev 2015-11-06 17:11:33 följande:

Jag hade en arbetskamrat som ville ha ett tredje barn, de blev gravida, och på Rul visade det sig vara trillingar! Så nu har han fem barn "istället" för tre

Wow! Men vilket jobb! Det gick trillingar på min yngsta sons avdelning på dagis. De hade en son sen innan och fick alltså 3 pojkar till! :) de fick hemtjänst som hjälp! :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Vi har också köpt en halv vagn :) hittade en emmaljunga liggkorg, helt ny och superbillig, så då kunde vi inte låta bli! Bara älskar den. Scandinavian limeted edition.

Vi har kollat ett schassi som vi ska köpa nytt.. Nåt med svängbara framhjul och luftdäck! Vi bor på landet, så det måste vara comfort ;)

Är det nån mer som har eller har haft moderkakan i framvägg? Jag har det denna gång.. Å jag känner inte alls av bebisen än.. Är i 16+4 idag! Frustrerande då jag kände min andre son i vecka 16!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Pauliina skrev 2015-11-11 19:57:27 följande:

Jag har i framvägg. Första av de tre gånger jag varit gravid. Inte känt något alls, 17+3 idag. Har känt de andra i V 16, så visst är man lite ledsen.

Ja, man blir så ledsen. Och orolig! Haha

Jag bor också i Västerås btw! :)
    Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016