Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

AsaEriksson skrev 2016-04-07 20:00:04 följande:

Kan du få igång henne? Om hon reagerar när du försöker få kontakt så skulle inte jag vara så orolig... Om du dock inte får det så bättre att kolla en gång för mkt. Men sen är det ju så att de oftast lugnar sig lite under förlossningdygnet.

Näe. Vi försökte faktiskt ruska igång henne, men hon ville inte, så därför lyssnade vi och då vart jag lugn. Ska se om hon är mer vaken när jag kommer hem från promenaden
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    LovisaC1982 skrev 2016-04-07 21:29:43 följande:

Min bebis är jättesvår att ruska igång, om du har nåt riktigt kallt och sött som du kan äta helst glass eller liknande kan det vara en idé att testa. Annars är det bara att ringa förlossning så du får kolla, hellre en gång för mycket än att behöva oroa sig .

Vi är påväg in. Men jag kan ju inte låta bli att känna mig överflödig....
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-04-08 16:49:25 följande:

Hur mår ni alla? Här är det bra. Konstigt att ibland till och med glömma att jag är gravid :P nu är det inte så länge till vårt snitt. Spännande.

Idag har jag sytt lite till bebisen. Tänkte ha klart ett nyfödd-set innan hon kommer.

Åh så söta :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Nu är det ju verkligen mellan hopp och förtvivlan. Sömnlösa nätter flera dagar på raken.. Vaknar kl 02 och kan bannemig inte sova!

Klev upp nu 5.15 och fick se att en del utav slemproppen lossnat. Jag vet att det inte behöver betyda något, men det inget iaf lite hopp om att det händer något "där nere".

V 37+6 idag.. i v 37+6 föddes min äldsta son.. Allt över detta är "mental övertid"! Jag vill verkligen försöka att inte tänka så.. Men det gååååår inte!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    AsaEriksson skrev 2016-04-10 07:17:11 följande:

Vänta du till du är i vecka 41+0 (som jag idag) skjut mig!!!!

Alltså, STACKARS DIG! Jag hade begärt inläggning på psyket och nedsövning! ALDRIG att jag skulle palla!

Har iaf vart ut och fodrat hästarna och tagit mig en frisk promenad! Hoppas det vill sätta igång nånting...
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-04-10 08:22:34 följande:

Lider med er som har det jobbigt :( håll ut! Det är trots allt snart över och ni har er bebis hos er!!!

Jag är glad för varje dag utan tecken på att det är på gång så jag är nöjd. Inatt kom inte vår 5-åring in till vår säng och jag sov mycket bättre. Tydligen han med eftersom han sover än :P

Att gå över tiden är jättejobbigt! Milton föddes i v 42+0 så jag hade gått in i v 43 samma dag. Tur det var fint väder så jag kunde sitta i solen och så :)

Jo. Man försöker ju tänka så.. Samtidigt snurrar tankarna. Jag är livrädd för att föda ett stort barn tex. Något jag aldrig tagit upp med min bm då jag aldrig gått tiden ut... Men jag är livrädd för hur stor ungen ska bli om jag går så långt!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Slemproppen har släppt i 2 omgångar under dagen. Jag har sån grym värk i underlivet. Känns som någon har sparkat upp en träsko där nere! Har aldrig vart med om något liknande?! Nån annan som haft den känslan!? Det liksom både bränner och ja... Gör ONT!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Malla1 skrev 2016-04-10 20:17:29 följande:

Den känslan har jag haft till och från nu i över en vecka, sen slemproppen släppte. Jag börjar tro att det inte finns någon bebis som vill ut, har dock (igen) börjat få mer värkar eller vad det är men dom är än så länge inte så starka men dom har ökat lite i styrka under dagen. Törs inte hoppas på nånting längre då jag bara blir besviken. Men jag vet ju att det bara kommer smälla till och då förmodligen bli bråttom men frågan är ju bara när....

Men fy. Stackars dig. Har riktigt ont i ljumskarna med... Plus liksom inuti underlivet.. Så svårt att förklara. Har väl lite sammandragningar.. Men inga som gör direkt ont (längre)! Kanske bara smäller till här också.. Men jag vågar inte heller hoppas på något! Går ju "bara" in i 38+0 i morgon!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Lyllos Er som iaf vet när ni får ut bebisen!

Jag ringde och grät mig till en tid hos bm idag. Hon ska undersöka och se om det hänt något där nere sen förra måndagen och om det har börjat öppna sig så gör hon en hinnsvepning!

Jag är desperat. Jag får ingen sömn och jag har sån sjuk värk. Pallar inge mer nu!

Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016