Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

Nonym skrev 2016-01-27 07:49:11 följande:

Ni som vet något, är det svårt att bli sjukskriven/få graviditetspenning beviljat? Jag har ansökt om graviditetspenning från 60 dagar innan bf och väntar nu på besked.

Igår efter jobbet hade jag så ont i rygg/höfter/knän så jag bokstavligen låg och grät i soffan i två timmar. Har ungefär två veckor kvar tills startdatumet på min sökta graviditetspenning, men jag har svårt att se att jag ens klarar jobba halvtid tills dess, än mindre heltid som jag gjort hittills

Svårt att säga. Beror lite på vad du har för yrke också? Jag är undersköterska i hemtjänsten, vilket är väldigt tungt!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

80 dagar kvar idag! Heja heja! Hoppas hon vill kika ut lite tidigare som pojkarna har gjort!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Åh. Jag blir så avis på er som har färre dagar kvar än mig!

Hur mår ni? Jag känner mig heeeelt dränerad på energi och saknar helt initiativförmåga att göra något! Så segt!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-08 21:28:29 följande:

Vad har ni för sf-mått (och vecka)?

Hade 23 eller 24 i vecka 25! Igår i vecka 30 = SF 30! Så det har dragit iväg lite! Ligger mellan normala och översta kurvan! Men det är ju nu bebisen lägger på sig som mest och ska dubbla sin vikt fram till BF! ;)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Issi skrev 2016-02-09 09:10:58 följande:

Jag är i v 33 (idag) och var hos BM imorse. Huvudet verkar ligga nedåt men inget fixerat ännu. Sf mått ligger exakt på medelkurvan och har gjort hela tiden. + 10 kg, har gått upp 7 kg bara sedan jul... buu får helt sluta med sötsaker nu, lika bra att vänja sig för efter förlossningen blir det ändå totalstopp. 10 kg är inte så mkt men jag vägde mer innan denna graviditet än vad jag gjorde med första barnet så jag vill inte gå upp för mkt. Gick upp 23 kg med dottern (!!!) men det var iofs över sommaren så mkt var väl vatten.

Jag har gått upp 9 kg. Är i vecka 30! Livrädd att gå upp lika mkt som med grabbarna 30 kg sommarbarn och 20+ februaribarn... Önskar att jag MAX går upp 5 till....

Men så ligger jag här med en marabou i soffan.. :((
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Issi skrev 2016-02-09 09:55:03 följande:

Å jag känner igen mig exakt =) Det är så SVÅRT att inte unna sig. Särskilt när man känner sig sådär gravid-ynklig och trött =)!

Men det är ju det! Får dra ner på annat ist :D haha. Råkade visst äta choklad ist för lunch igår också och räknar med att jag inte kommer behöva äta lunch idag heller! Det vore ju skönt om det fanns något slags piller som fick en att helt kunna avstå socker.. Men det är omöjligt!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-09 11:02:47 följande:

Igår i vecka 29+0 var mitt sf-mått 29. Jag har gått upp ca 10 kg. Änsålänge nöjd men jag vet hur det sköt iväg i slutet förra gången.

Jag hoppas jag har min bebis här om 8-9 veckor :)

Och ja, det är jättesvårt att stå emot onyttigheter :P hade eg bestämt att ha nolltolerans från jag gick in i v 30 men jag inser redan att det kommer bli svårt. Det allra bästa är ju att rensa bort allt godis ur skåpen och helt enkelt inte köpa hem. Då kvittar det hur stort suget blir!

Haha. Men om det oftast är ensjälv som åker och handlar då för sambon jobbar hela dagarna? DÅ faller man lätt pladask för frestelserna :D ska veeeerkligen försöka bättra mig. Får köpa kromtabletter och inbilla mig att de fungerar!

Jobbigt att det är fettisdagen idag :S
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Min första son följde översta hela grav. Han var 49 cm och vägde 3160 g!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

67 dagar kvar här! Har ett riktigt obehagligt tryck neråt och har spenderat större delen utav dagen på soffan! Har lite mensvärkliknande sammandragningar till och från. Känner mig helt slut.. Som en trasdocka!

De ringde från skolan kl 9 i morse och sa att äldsta sonen var hängig.. Åkte och hämtade honom och tog med den yngre på en gång när jag ändå var där, blir ett evigt åkande annars...

Så här ligger jag nu i soffan med 2 yberpigga ungar som härjar på övervåningen :/

Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016