Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

BF april 2016

TootsieRoll skrev 2015-12-14 09:25:18 följande:

Hej allihopa! Osäker på om jag skrivit här tidigare, om så är fallet är det länge sen... Är gärna med iallafall, väntar mitt första barn, en liten tös, den 24/4 och är i vecka 22.  Jag har mått väldigt bra i min graviditet hittills, inget illamående alls. Har en del övervikt sen innan grav (BMI 30) men har inte gått upp i vikt ännu, vilket verkar vara positivt. (eftersom jag redan är överviktig). Jag studerar på heltid och arbetar i butik, börjar känna av det i kroppen nu med smärtor i fötter, ben och rygg. Hoppas på att kunna arbeta fram till BF men jag är lite orolig att så inte kommer bli fallet iom att jag börjar få ont.

Skönt att vara med i en tråd där man får ventilera lite! Ha det fint alla! 

Jag har också Bf 24 April och väntar en flicka :D

Har också mått bra, förutom foglossning, som gick över när jag slutade rida!

Har gått upp ca 2 kg. Denhär graviditeten är inte alls lik mina 2 andra då jag väntade pojkar. Gick upp massor i vikt och såg ut som en flodko på slutet! Nu var jag normalviktig innan grav och hoppas kunna hålla mig "inom ramarna" när det kommer till viktuppgång!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-14 13:06:15 följande:

Jag har också BF 24/4 med flicka haha :D

Triss i brudar på samma dag :D får se vilken som kommer först. Mina pojkar har kommit 2 v tidigt respektive 8 dagar tidigt! :)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 11:54:18 följande:

Åh vad roligt med en till med samma BF!  Skönt att du också fått må bra förutom foglossningen. Jag har ont i hela nederdelen av krppen som sagt, särskilt efter att ha jobbat ett pass i butiken på 8 timmar  Är inne på att boka tid för att gjuta ortopediska fotbäddar för att bli mer avlastad i fötterna. Det är dyrt, men kan få det subventionerat genom jobbet iallafall. Kanske skaffa ett sånt där bälte också, har du någon erfarenhet av ett sånt?

Trist att du fick sluta rida tillfälligt. Tränar du något annat nu under tiden? 

Ja, jag har provat ett sånt.. Men nja.. Jag tycker de är lite obehagliga att ha på sig.. Funkar ju om man är hemma, men lnget man går ut i liksom.. Lindrar väl en del iaf!

Nej. Jag tränar inget annat. Har liksom ingen lust. Men vi har en stor gård och 8 hästar, så jag får nog min beskärda del utav motion iaf :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 17:47:48 följande:

Okej, ska se om jag kan låna ett och testa innan jag bestämmer mig för om det är bra eller inte  Härligt att bo på en stor gård! Vi bor i en liten etta, så ganska så olika hehe. Jobbar du på gården också?

Oj. En liten etta Bara? Har ni planer på att flytta när bebisen kommer, eller kör ni på "compact living"? :)

Jag jobbar heltid som undersköterska i hemtjänsten, men är för tillfället sjukskriven. Jag har 3 egna hästar och 5 inackorderade, så visst finns det att göra.. Å så 2 katter, hund och 2 barn :D

Bälte brukar finnas att låna.. Jag fick låna ett utav min sjukgymnast!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 20:28:21 följande:

Jaa det är en etta på 40 kvadrat, men räknas som 1,5 rum och är väldigt välplanerad så vi känner att vi absolut kan bo kvar iallafall ett år efter att bebisen kommit. Bostadsmarknaden i Sthlm är ju helt galen, så vi kommer nog få en del pengar för lägenheten som vi kan lägga på ett större boende. Vi tar det när vi känner att behovet finns helt enkelt :) Vi har också två katter, men det är i princip vad som får plats i djurväg 

Ja, det vore tokigt med en häst i lägenhet :D

Jaa. Det är galet med bostadspriserna. Här i Västerås är det inte särskilt billigt heller, även om det inte går att jämföra med sthlm! :D
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-16 19:11:54 följande:

Får då och då sammandragningar. Kan inte alls minnas att jag hade det så tidigt sist. Lite läskigt.

Jag med.. Men har haft så i flera veckor. Hade tidigt med andra barnet med. Första brukar inte börja så tidigt... Hade också smärtsamma eftervärkar efter förlossning nr 2!
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    Milleman skrev 2015-12-16 21:31:03 följande:

Vad gör de åt eftervärkar?

Ingenting.. Du kan få ett par Alvedon! Det är bara att härda ut! De kan vara riktigt obehagliga och göra ont..
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Har gått upp typ 4 kg och går in i vecka 24 i morgon.. Gick inte upp något alls i början, så dedär kilona har kommit senaste veckorna!

Gick upp över 30 med första och typ 20 men andra...hoppas slippa det denna gång, och det verkar ju faktiskt så :)

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Jag har börjat bli så andfådd! Måste typ halvsitta och sova då det känns som om lungorna inte får tillräckligt med luft när jag ligger ner! Å så är man bara i vecka 24 och en hel evighet utav graviditeten är kvar :'(

En kort hundpromenad känns som ett 7-milslopp.. Flåset är helt värdelöst och bebisen trycker på nån nerv i magen så jag får jättehåll!

Fler som känner igen sig, eller är det bara jag?

Passar på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Jag är inte heller groteskt stor. Minsta magen hittills utav 3!

Vi är i sälen på skidsemester. Jag står nedanför backen och fryser och hejar på barnen! Så otroligt mysigt här uppe! Drygt dock med alla kläder man måste bylsa på sig... Som att man inte var halvt orörlig innan liksom :D

Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden BF april 2016