Inlägg från: Issi |Visa alla inlägg
  • Issi

BF april 2016

zargari skrev 2015-11-04 02:50:37 följande:

Hej alla! 
    Hoppar in här och deltar i gruppen! Tungan ute
    Första barnet och beräknad 30 april, så spännande!

Efter att egentligen inte trott att jag kunde bli gravid och skulle påbörja IVF och hormonbehandlingar nästa år (34 år) så blev vi VIPS gravida!! SÅ GLADA! 

Är bara superorolig nu och hoppas allt går bra!

Här är lillens bild från KUB 

Vad roligt att det gick vägen utan IVF =) Varje dag sker ett "under"! Klart det kommer gå bra. Har du gjort KUB så har du ju apsserat den värsta tiden för missfall. När ska du på RUL?
  • Issi

Jag har en fråga till er som har barn sedan tidigare. Hur gör man innan förlossningen om man vill vara ledig och vila upp sig? Jag hade tänkt att varva fp för det andra barnet och semesterdagar veckorna innan bf för att hinna ta det lte lugnt. Men om man gör så har man väl inte rätt att ha barnet på fsk längre? Och då blir det ju inte så mkt vila =)

• Issi
    Duvan82 skrev 2015-11-05 12:52:57 följande:
    Nej man kan ju inte lämna dom om man har semester el föräldrarledigt. Endast om du är sjukskriven... Kan vara skönt för barnen dina att vara lediga med, och kanske lite egentid med mamma innan den lille kommer.

Ja absolut! Tänker mest att det är bra om hon kan vara där lite granna iaf, så att jag då som sagt får- VILA :) i 9e månaden är man ju inte precis redo att gå ut i skogen och leka varje dag som jag minns det och en treåring behöver ju på stimulans.
    Men om man tar ut fp så borde hon ju iaf få gå 15 timmar/vecka? vilket ändå hjälper jättemkt både för mig och henne... Så att ta ut fp borde ju vara att föredra framför semester den här gången. Semester kan man ju ta ut lite på sommaren sedan istället...

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-09 16:08:05 följande:

Ska till läkaren imorgon och prata om mer sjukskrivning. Min kropp orkar just nu inget, vare sig psykiskt eller fysiskt.

Gick 3-400 meter idag då vår bil gick sönder och det gjorde ont nere i/på magen. Varför? Känns som stundtals molvärk, stundtals hugg. Gör mer ont om jag rör/trycker lätt på magen.

Vad jobbigt att du mår så dåligt! Jobbar du?

Vet inte varför det gör ont, det är inte fogarna eller? tydlgit mage?

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-10 09:50:16 följande:

Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.
    Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.
    Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

Nu såg jag detta meddelande. SKönt att du fick sjukskrivning,. vad skrev läkare n i intyget? usch vad det låter obehagligt med bristningen!

När skulle igångsättningen ske då? Har inte gjort det själv men har flera i min närhjet som gjort det, har inte varit några problem alls. På ett sätt är det ju skönt att veta när det blir...

• Issi

Jag har köpt en liggdel till Kronan City nu, den var på rea på deras hemsida (den fina GULA färgen från 2014). Nu ska jag bara vänta på att en vagn med sittdel dyker upp på blocket. Annars köper jag nog en ny, de går ju att sälja begagnat sedan. Tänkte nog en blå sittdel. Vilka vagnar har ni tänkt/köpt?

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-11 12:09:46 följande:
    Jättefin, fin färg också =)
  • Issi
    Nonym skrev 2015-11-11 12:41:02 följande:

Vad många som skaffat vagn redan! Vi har inte ens diskuterat vilken vagn vi ska ha...

Jag har bara skaffat en halv vagn =) Det är ju lite tidigt eg men jag ska inte köpa så mkt annat så det är det enda köpet jag behöver lägga krut på, därav besattheten tror jag =)
  • Issi

Kul att fler har köpt vagn =) Brio Smile funderade jag också på... och valde eg inte bort den, gick bara på att köpa Kronans liggdel så billigt haha, så kan det gå =)

Ni som har syskon till bebisarna, ska ni köra på ståbräda eller tropr ni att de kan gå själva? Min dotter är 3,5 när bebin kommer så hon kommer nog behöva ståbräda om jag är ute ensam och inte kan ha två vagnar, så långt orkar hon ju ändå inte gå... har ca 30 min gångväg till förskolan (och lika långt hem då) så vid hämtning är det ju nödvändigt om jag itne har bilen...

• Issi
    Malla1 skrev 2015-11-17 19:59:35 följande:

Någon här som oroar sig för förlossningen?

Jag ska inte säga att jag oroar mig men jag insåg häromveckan att jag ska genomgå en förlossning till, bearbetar det för närvarande. Jag hade en bra förlossning (eller hur bra det nu kan vara) men den gick fort. Hade svaga värkar hela dagen men inte alls så att jag trodde att det verkligen var på G. Sedan gick vattnet på kvällen och 3 timmar senare var hon ute så de tre timmarna var väldigt intensiva och känns inte verkliga. Hann inte få bedövning som jag tänkt osv. Men nu är jag ju lite mer beredd och kommer åka in tidigare. BM skrev i min journal att jag skulle få komma in tidigt, skönt.
Svar på tråden BF april 2016