BF april 2016
Men så ligger jag här med en marabou i soffan.. :((
Jag gör ofta popcorn på kvällen för att stilla suget, det funkar ganska bra. Om man gör i kastrull kan man ju välja att ha lite mindre olja samt skippa att vräka på smör... men det är ju oftast inte salt jag är sugen på utan SÖTT. :D
Jag har också redan sökt fp men det gick jättefort, på typ 2 dagar. Så om man har alla uppgifter inregistrerade behöver man nog inte stressa, även om det såklart är skönt att ha gjort. Jag gjorde som jag gjorde med förra barnet, sökte för 3 månader nu i en första omgång, sedan ska jag känna efter om det var lagom antal dagar osv...
Nu har jag 40 dagar kvar till BF, sjukt. Det innebär att jag bara ska jobba 10 dagar till, eller egentligen 8 om man bara räknar arbetsdagar. SKÖNT. Sedan ska jag ligga i soffan och jäsa samt förbereda det sista. Jag sover inte heller bra, många toabesök samt att det är så sjuk obekvämt hur jag än ligger. Har också börjat snarka (!!!!???!?), drömde själv om det inatt och mannen bekräftade. Jag som är så sjukt sur på honom för att han snarkar jämnt :DD
Och måste för övrigt irritera mig lite. Upptäckte att nackskyddet har försvunnit på babyskyddet (har varit utlånat) och vi kommer inte hitta det. Så det får bli ett nytt men just nu lutar det åt att hyra från NTF faktiskt, kostar ju bara 400 kr för 9 månader. Med dottern bytte vi till bakåtvänd stol vid 5-6 månader när hon kunde sitta.
35 dagar kvar idag, äntligen börjar man se ljuset i tunneln. Men tyvärr börjar jag ju också fundera på förlossningen mer och mer. Ser itne fram emot den alls måste jag säga. Men o andra sidan, det brukar ju gå lättare andra gången och dessutom vet man ju lite mer vad som kommer av allt det onda. Kanske lättare att motivera sig själv då!
Okej era bästa tips mot halsbränna. Läkemedel? Blir tokig, får inte sova. Hjälper inte med Gaviscon
Hej alla! Jag har inte riktigt hängt med nu, har inte lyckats fylla på bf listan, telefonen vill inte :) har iaf bf 4 april, andra barnet. Jag hoppas dock innerligt på att det ska bli tidigare. Har lite motvärk idag, som mensvärk i korsryggen, så började min första förlossning så jag håller tummarna men vill inte hoppas på för mycket :)
Igår vid 23 föddes vår lilla tjej. Hade oregelbundna värkar på FM igår (svaga) men sedan försvann de på EM. Kom tillbaka vid 19 tiden och var då lite starkare men fortfarande oregelbundna. Eftersom vi jade snabb förlossning sist ringde jag vid 20 och frågade hyr vi skulle göra. Hon tyckte att vi skulle åka in o titta. Kom in vid 21.15 och då var värkarna starkare. tur att vi åkte in för sedan kom hon :) hann inge med något mer än lustgas denna gång heller trots tappert försök att åk i tid.... Lycka till alla andra!!