Inlägg från: Issi |Visa alla inlägg
  • Issi

BF april 2016

Cocolemon skrev 2015-08-13 09:31:20 följande:
    Tack för din omtanke :)

Tyvärr kan jag inte vara hemma från jobbet då jag har ett par viktiga möten i morgon, men än så länge fungerar det, har fått fruktansvärt ont i magen så har pratat med gyn så får faktiskt komma dit efter jobbet, vilket känns skönt..extra orolig då min sambo är i Japan och har ingen annan att prata med om det här hemma :(

Men nu är jag 100 på att det är mf tyvärr :(
    Usch vad tråkigt, och jobbigt att vara ensam. Således än bättre att du kan få hjälp på gyn, schysst av dem att fixa tid.

Ta någon värktablett så slipper du ha ont iaf. Den enda fördelen (sjukt att srkiva så jag vet) är att det är såpass tidigt att det förmodligen kommer gå fort och du kan nog få mens igen redan enligt din cykel + några dagar. Du förlorar inte så mycket tid som man gör om mf kommer senare. Klen tröst jag vet men iaf.

Kollar in här då och då om du vill snacka av dig!
    Kram igen
  • Issi

Hej alla!

Vad mycket ni har skrivit sedan jag var inne sist =) har varit på resande fot och inte haft så bra koll. Var på hälsosamtal i fredags hos barnmorskan, tyvärr kunde de inte göra något VUL för hon var inte utbildad i det (tydligen bara läkare som gör det?). Men jag fick inbokat ett UL i v 11. Tur att jag bokade in ett privat ul i v 9 också så att jag inte behöver vänta så länge med att se att det mår bra (eller inte).

Mår ganska dåligt nu på dagarna, inte så mycket på morgonen utan mer mitt på dagen. Kan nästan inte äta någonting.

Min dotter fyller 3 om ett par veckor och om jag ska vara ärlig så är jag (trots att vi eg planerade att få syskon när hon var 2,5) ganska glad över att det inte blev så för hon har verkligen haft en galen trotsperiod mellan just 2,5 och 3 som nu verkar ha lugnat ner sig. Hon har tex vägrat ta på sig några kläder så vi ahr fått tvinga på henne det 1 min innan vi ska till förskolan och sedan bara bära ut henne till bilen eftersom hon blivit som en planka av ilska. Hade varit jobbigt med en bebis i det läget också :S Men jag tror man löser de flesta situationer man hamnar i trots allt 0)

Någon som har varit på VUL ännu och fått se något??

• Issi
    Idilia skrev 2015-08-17 06:14:15 följande:

Trevlig läsning nu på morgonen :)

Å, mysigt! Är det en app? Eller en hemsida?
  • Issi
    Flerattälska skrev 2015-08-17 21:51:46 följande:

Hej, Plussade igår och har beräknad bf 25/4.

Har en son som hinner fylla fyra innan ev syskon kommer. Har försökt sedan förra våren ochhar tyvärr haft några missfall sedan dess men äter nu trombyl i hopp om få slutföra denna graviditet.

Beklagar att så många haft en så kämpig väg att gå för att få ett barn. Håller tummarna för att alla fina plus håller hela vägen fram till april <3

Jag är i samma sits som du, äter dock inte Trombyl, hur kom det sig att du fick det utskrivet? Och hur länge ska du äta det? Är bara nyfiken då jag själv går och lurar på vad mina missfall har berott på...
  • Issi
    ellami skrev 2015-08-17 18:32:05 följande:

Jag har vul imorgon.. Så nervös. Någon mer som har haft eller ska ha i dagarna? Känner mig dock relativt lugn nu när jag mår såhär illa (vid mitt MA försvann symptomen). Mår illa ständigt, dag som natt.. Blir lite lättare när jag kräks sen sätter det igång igen. Kan inte äta något heller, känner avsmak för precis allt, och äter jag lite slutar det ändå ofta med att jag kräks upp allt till slut. Vågen visar -2 kg på bara en vecka. Fler som mår såhär kasst?? Försöker dock att inte gå runt och klaga, längtat har man ju :) lite svårt att må såhär med en vild ettåring hemma bara.. Gäller att stå ut!

Berätta gärna om hur ditt VUL gick! Jag har tidigt UL på barnmorskegruppen på tisdag, längtar men är också hetl skräckslagen, sist jag var där fanns inget levande foster =(
  • Issi
    Minus75 skrev 2015-08-19 22:49:16 följande:
    Jag äter också Trombyl denna gång. Förra gången var jag ju med i Lennart Bs studie, så då vet jag inte om jag fick Trombyl eller placebo, men jag gick hela vägen efter att ha fått 6 missfall innan. Så jag tror på trombyl. Iaf för min kropp! ????
    Ni verkar vara flera som fått den här hjälpen! Jag blev faktiskt remitterad till Lennart B efter mitt tredje missfall av en gynekolog men just i det skedet som han hörde av sig så kände jag att jag inte orkade prata om varken missfall eller graviditet och vad honom återkomma (vi försökte inte ens i juni, jag var helt slut efter alla processer med missfallen). sedan misstänker jag att han har försökt ringa mig under sommaren men jag har missat och det har försvunnit bland alla miljoner andra som ringt på annonser jag har haft uppe på blocket (helt sjukt många som hörde av sig om ett klaffbord, ett klaffbord!?!, och så fattade jag ine hur jag skulle få bort annonsen :S. Iaf, i förra veckan fick jag hem ett brev från honom där det stod att jag skulle höra av mig till honom om jag fortfarande var intresserad men nu är jag ju redan i v 8 så jag antar att det är försent att börja då? Hur länge ska ni äta/åt ni trombyl? alltså fram till vilken vecka?
  • Issi
    hondendärtjejen skrev 2015-08-24 05:34:27 följande:

Ett inlägg i panik...!

Enligt sista mens ska jag vara/varit i v 6+1 idag.

Jag skrev ett inlägg i onsdags om att jag hade fått bruna flytningar, har fått brunfärg på toapappret nån gång om dagen sen dess. Inte mycket och inte hela tiden ibland syns det inte ens.

Jag mår illa, har ömma och knöliga bröst, humörsvängningar och vad jag mest kan säga är växtvärk, det molar lite och men gör inte ont. Varför försvinner inte symtomen?

Tog ett graviditetstest för en timme sen och det har blivit svagare än häromdagen...

Varför??!! Åh jag orkar inte

Jag vet att vårat mvc bara har läkartider på onsdagar så att få ett ultraljud därifrån är nog redan kört.

Ska jag behöva åka till gynakuten igen där man bara blir fnyst åt för man är orolig även om man inte blöder!

Testet ska ju inte bli svagare men du kanske tog en annan typ av test? Minns fel? Eller hade varit på toa nyligen?

Min erfarenhet av svagare test har tyvärr varit att det följs av en blödning och därmed missfall men därmed in sagt att det är så för dig. Gör det svåraste som finns - vänta... Håller tummar och tår!
  • Issi

Hej alla!

Idag går jag på nålar, ska nämligen göra tidigt UL idag. Är i v 9 (8+3) så om det finns något där inne bör man ju se det. Är skitnervös då jag förra gången när jag gjorde tidigt UL upptäckte att det inte fanns något levande foster. Någon annan som snart ska göra VUL/UL?

Den här gången mår jag dock mycket sämre, mår illa och har spända bröst. Det är inget problem att "bara" dricka en kopp kaffe om dagen om man säger så... men ändå, drömde mardröm inatt om det jäkla ultraljudet.

• Issi

Å jag hade tyckt att det var så bra om vi inte hade en fb grupp utan snackade på här. På fb blir jag alltid osäker på vem som kan se osv iom att man har sitt riktiga namn,. plus att jag gillar att gå in här varje dag ;)

• Issi
    Minus75 skrev 2015-08-25 20:34:46 följande:
    Hoppas att det gick bra idag!

Jag var på VUL igår och då syntes bara en hinnsäck. :( Jag är så himla ledsen, jag borde enligt ÄL-test vara i 6+5, så det borde ju synas nån liten prick.

Usch, hade ju två MA och fyra MF innan sonen kom till så det känns ju inte så hoppfullt även om jag ska tillbaka nästa vecka och kolla igen.

Blä, jag ville ju så gärna! (Och är ständigt hungrig (vilket jag inte är annars) och lite lätt illamående så det känns orättvist att det kanske inte finns någon där!
    Hej! Det gick bra på ULet! Först tyckte jag att hon var tyst lite väl länge och tappade hoppet i några sekunder men sedan sa hon att hon såg ett hjärta och att allt såg fint ut, man såg att navelsträngen höll på att bildas (coolt). Måtten stämde exakt med senaste mens vilket ju också var skönt.

Som någon skrev så kan det ju verkligen vara så att det är för tidigt för dig att se något. Allt är ju så yttepyttelitet! Fick du tid för ett nytt Vul?
Svar på tråden BF april 2016