Nenna9 skrev 2016-01-29 21:46:24 följande:
Usch så jobbigt att tänka så vännen. Hoppas så att det blir bättre snart. Skönt att ni har tid snart ändå för att diskutera alternativen. Någon förklaring tycker man ju att det borde finnas när det hela tiden upprepar sig. Måste vara så psykiskt påfrestande, känner verkligen med dig.
Operationen gick jättebra, inga påverkningar på stämbanden. Ända jag har känt att nacken vart lite stel samt att jag kände lite halsont när man sväljer. Men allt det har blivit så mycket bättre och känns otroligt bea efter så här kort tid. Jag äter en tablett (100 mikrogram) levaxin nu, samma dos som innan operationen. När jag lämnade sjukhuset dagen efter operation så var värdena helt normala. Har återbesök 26 februari så får se då om de behöver justera någonting.
Har också förstått att det kan vara svårt att hitta rätt dos. Har du haft så flera ggr eller är det nu sista tiden som dina värden ändrats?
Kram
Ja det ska bli skönt att träffa läkaren o diskutera våra alternativ o ställa alla frågor man kommit på sista tiden. Hoppas även få göra ett vul för att se så att allt ser okej ut efter förar månadens tidiga missfall....tyckte att jag blödde så lite då...
Min nacke var också stel efter operation...man ligger ju tydligen extremt bakåtlutat med huvudet så det är ju inte så konstigt :)
Jag har legat väldigt lågt i tshvärdet sen juli2013 o har gradvist sänkt dosen sen dess.... i början av oktober hade jag 0,08 i tsh så sänkte då levaxindosen från 100 till 75 men då fick jag tsh 14 som jag hade i av januari. Så nu äter jag 100 igen o ska ta nya prover 28 februari.
Hoppas att det ser bättre ut då! men jag tyckte att jag mådde som bäst när jag åt 175 mg men läkaren tyckte inte mina värden var bra då...
Kram!