• emzerus

Vi som försökt 10 månader

pandoraDiem skrev 2015-10-18 18:52:52 följande:
    Ja tiden mellan äl och bim är alltid så låång.

Jag och min sambo har diskuterat andra vägar mot barn ett tag nu. Och vi båda vill ha barn oavsett om det sker här hemma, via ivf, via donation eller adoption. Vi ställde oss precis i kö hos två adoptionsförmedlare, det är ju inte läge än men vi tänkte att vi iaf kan stå i kö så vi kan använda kötiden om det blir aktuellt. Först ska vi däremot testa ivf.

Jag tror det är viktigt att prata med varandra, känna in vad den andra är någonstans i denna kamp. Jag och min sambo tycker rätt lika vad det gäller hur mycket vi vill ha barn däremot tänker jag på det mer och vi hanterar det på olika sätt. Först bara antog jag att han kände samma som mig, nu vet jag att vi fungerar olika och därför kan hjälpa varandra.
    Vad skönt att ni är eniga! Bra också att ni ställt er i adoptionskö, lika bra att liksom vara förberedda om utifall att...
    miamarina84 skrev 2015-10-18 19:02:52 följande:
    Skönt att ni är överens ;) ja o min sambo har inte lika stor kärlek till barn. Jag gör allt för att jag ska få barn :) medan min sambo säger att e de mina spermier som krånglar så vill inte han att Jag ska fortsätta med honom osv. Han vill inte adoptera eller ha en sperma bank. Som sagt han vill ibte ha barn till vilket pris som helst, som Ja vill. Den 12 november får vi alla våra och får därefter snacka tyvärr.
    Jag tror att min man är mer "emot" adoption än ägg/spermiedonation i dagsläget. Jag ska inte säga att jag helt har förlikat mig med tanken att adoptera heller men kan inte säga blankt nej heller. I min värld (sen om det stämmer eller inte vet jag inte) så tror jag att det är lättare att knyta an till ett barn som man burit i magen trots att en/eller båda av oss inte är biologisk förälder. Då är man liksom med från början på ett annat sätt...

Om det kommer till det att det är enda utvägen för att få barn överhuvudtaget så lär vi ju diskutera det mer ingående o allvarligt än vad iaf vi gjort i dagsläget.

Det är inte lätt när man inte tycker lika och det finns inget rätt eller fel i detta. Och det är ju ett väldigt stort beslut så det gäller att kunna prata med varandra o vara ärliga o lyssna till  hur den andra känner o tycker!

Jag hoppas bara att det ska gå vägen för oss alla snart! Vi förtjänar verkligen ett break nu tycker jag! <3

• emzerus

Äl+10 idag o bim den 24 oktober. Tog ett cbtest imorse o tycker mig ana ett svagt svagt plus. Någon mer som ser det jag ser? :)

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-10-20 19:31:27 följande:

Månaderna (inne på 13 försöket) går o går o går ändå kör man nedräkning. 5dagar till bim, 4dagar till bim osv. Nu är man 2dagar till bim o inga spottings än dock molande värk i magen. Hoppet är det sista som sviker en ;)

Det är ju tur att hoppet lever kvar, är ju därför man orkar kämpa på :) Håller tummarna för dig vännen <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-10-20 20:07:50 följande:

Håller tummarna för er! Tycker mig kanske ana något svagt emzerus, bilderna här på fl blir ju inte av bästa kvalité direkt :)

Nej det är så svårt att få med på bild samt att bilderna kan synas olika bra på olika datorer/mobiler...men jag hoppas att det ökar i styrka snart :)
    Nenna9 skrev 2015-10-20 20:25:58 följande:
    Tycker mig också ana ett svagt plus, håller tummarna för er alla! Vill också börja försöka igen!!
    Hoppas ju såå!! Vill att det ökar i styrka o då börjar jag med progestron så hoppas vi att det gör underverk! :)  Förstår att du vill börja försöka igen vännen, men snart är ni där hoppas jag!! <3 KRAM!

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-20 20:29:55 följande:
    Hur lång är din cykel? Tänker jag är på äl+13 och bim 26/10? Fick glad gubbe på cb redan dag 9 denna gång så kanske har med de o göra. Tror att jag ligger tidigt med äl. Kram <3
    Min cykel brukar vara 28 dagar o denna månad fick jag ÄL på dag 14. ÄL har kommit lite senare sista månaderna, i början av året hade jag ÄL dag 11 eller 12 i cykeln o alltid mens 16 dagar efter positivit Ältest men efter 3 missfall på raken i juni juli o augusti så har dels ÄL kommit senare o så vet jag inte riktigt om lutealfasen är 16 dagar fortfarande eller kortare nu?

Kram!
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-10-20 22:36:43 följande:
    Hoppas innerligt att Det är ert plus som håller i sig! <3
    tack snälla du!! <3

Skulle inte ta ett test imorse men gjorde det iaf dum som jag var o tyckte inte att strecket var nå starkare alls...kanske tom liite svagare :( vet att det fortfarande är tidigt (ÄL+11) men borde inte strecket iaf bli lite lite starkare varje dag?
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-21 20:29:07 följande:

Då har vi ungefär lika lång iaf. Går jag tillbaka och kollar sista 8 mån så varierar det lite mellan 26-30 men oftast 27 dagar. Är det konstigt att jag har äl så tidigt? Sista månaderna har jag fått glad gubbe dag 9-10. Någon gång tom dag 8. Hoppas sååå att strecket blir starkare för dig nu<3

Tycker inte det är konstigt att ha äl tidigt. Huvudsaken är ju att lutealfasen är hyfsat lång så att ett ev befruktat ägg hinner fästa. Och med lång menas väl 12-16 dagar.

Så verkar i so ordning tycker jag :)

Ja ja hoppas verkligen att det blir ett ordentligt plus snart o att det får stanna!! <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-22 14:17:27 följande:
    Tack fina <3! Har du tagit nått mer test idag eller väntar du? Snacka om att du har lätt för att bli gravid iaf:)!
    Tog ett test imorse o möjligen att jag anade något där...så jag vet inte alls. Antingen var det något som sen avstannat o så kommer mensen snart eller så blir det starkare snart. Är hemskt att inte veta :(

Den senaste tiden verkar jag haft väldigt lätt för att bli gravid, men har varit sämre med att få behålla graviditeterna :( Hoppas att det kan funka med båda delarna snart!! <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-22 16:45:19 följande:
    Ja verkligen, men som du säger båda delarna måste funka! Håller tummarna! Var och tog blodprover imorse och läkaren ska ringa imorgon runt 09.00 så hoppas innerligt att värdena gått ner så jag snart får operationstid! Kram <3
    Ja det får vi hoppas att de gjort nu så att du kan få opereras o hamna på banan igen! jag håller tummarna o skriv gärna o uppdatera så snart du vet nåt! Kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-23 09:55:34 följande:

Här var det goda nyheter imorse, mina värden ser jättebra ut så nu inväntas pist från kirurgen för operation. Är såååå himla glad!!!

Åh va skönt vännen! :) Härligt att det gick så snabbt ändå att få till rätt värde inför operation!! perfekt ju!
    Trevlig helg! <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader