• emzerus

Vi som försökt 10 månader

happylife skrev 2016-09-26 13:38:23 följande:
    Tack <3

Ja i en bf maj, finns två. Ingen Facebook, kanske efter lyckat vul

Dudå?
    Missade ditt svar här :) 

jaha finns det två bfmaj grupper... jag är med i fbgruppen också :) 

Välkommen dit sen :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-10-02 19:31:15 följande:

Började resan september 14 och nu september 16 fick vi se ett plus. Första plusset ever gravid 2-3 :) vi lyckades mitt emellan två ivfer. I augusti misslyckades vi och v 45 har vi äggplock inbokat.. Under kan ske :)

Men åh va härligt! Stort grattis till er <3
  • emzerus
    happylife skrev 2016-10-02 21:53:06 följande:

Hur kommer man med i fb gruppen och vad heter den?

Vi har fått se ett hjärta slå så nu kanske jag vågar <3

Åh va härligt att ni fått se lilla hjärtat slå <3

I den Bf maj grupp jag är med i på familjeliv så finns det en länk i trådstarten till en tjej på fb. Så till henne kan du skriva så bjuder hon in dig :)
  • emzerus

Det gick inte vägen denna gång heller. Gjorde ultraljud idag I v 10+6 o fostret var i v 8+1 och det fanns inte längre någon hjärtaktivitet :( är så fruktansvärt ledsen o arg o tycker livet är sjukt orättvist!

Blir skrapning på fredag :(

• emzerus
    happylife skrev 2016-10-11 20:29:34 följande:
    Nej, vad säger du!!! Usch blir så ledsen nu.

Hur mycket ska en människa behöva stå ut med?! Det finns ingen rättvisa.

Jag är innerligt jätteledsen för er skull!!! Vet inte vad jag ska säga.

Skickar massa kramar och kärlek i alla fall <3 <3 <3
    Tack <3 
    nej det finns verkligen ingen rättvisa!! 
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-10-12 06:48:35 följande:
    Nä, fy vad orättvist. Jag blir så ledsen för er skull :( vet inte heller riktigt vad jag ska skriva. Skickar massa kramar. Ta hand om varandra ?
    Tack <3
  • emzerus
    happylife skrev 2016-10-12 18:52:00 följande:
    Kände du på dig att nåt va galet?
    Egentligen inte... hade mindre symtom men tänkte att det säkert var normalt :( Ingen blödning eller ont eller nåt. Så chocken vart total! 
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-10-13 12:58:24 följande:

Alltså så hemskt att det ska behöva drabba er som redan genomgått en massa missfall tidigare, blir så arg och ledsen att livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Hann ni få några svar från fertilitetsmottagningen innan du blev gravid (för visst var det så att ni var mitt uppe i en utredning?)? Känns ju som att det är extra viktigt att ni blir ordentligt utredda båda två för att förhoppningsvis få någon förklaring till varför det inte vill sig så de kan hjälpa er och ni slipper genomlida detta igen.

Tänker på er <3

Ja jag tycker vi varit med om tillräckligt redan :(

Vi hann med o ta sperma prov som var normalt o prov för att se om jag hade ägglossning vilket jag ju hade då jag vart gravid den månaden. Sen har de ju tagit en mängd andra prover tidigare under missfallsutredningen o alla prover är normala. Det är det som är så sjukt!

Jag bara hoppas att kroppen återställer sig snabbt o att vi blir gravida snart igen o att det får gå hela vägen den här gången! Annars vet jag inte vad jag gör!!
  • emzerus
    happylife skrev 2016-10-13 14:38:33 följande:
    emzerus skrev 2016-10-13 12:19:08 följande:

Egentligen inte... hade mindre symtom men tänkte att det säkert var normalt :( Ingen blödning eller ont eller nåt. Så chocken vart total! 

Det är kanske ingen tröst, men en vän till mig har haft två sena MA i sena veckor men ska föda nu när som helst. Dom hittade ingen förklaring där heller, ibland har man bara sån otur

du har kanske haft fler MF MA än så jag vet inte, men de verkar ju inte va fel på någon av er iaf. Hoppas ni får behålla nästa graviditet <3 för en nästa blir det!
    Tack <3 

Ja tyvärr är det vårt 7e missfall, men de 6 första var tidiga runt v 5/6 o då började jag blöda av mig själv. Så detta var helt klart värre när vi tom sett vår lilla plutt 2 gånger på vul m tickande hjärta o allt o att sen nästa gång så var fostret dött :( Fruktansvärt!! 

inget är som sagt fel på oss vad proverna visar så jag hoppas ju som sagt attd et blir vår tur nångång...gärna snart! <3 

Hoppas att din graviditet går bra! <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-10-15 09:53:30 följande:
    Nej. Faan detta orättvisa i livet. Kan inte relatera till din sorg då jag aldrig varit där. Men blir så ledsen. Hur mycket ska man orka?? Du är verkligen en stark kvinna o vet att när sorgen läkt, går ni på det igen. Men tillåt dig att sörja. <3
    Tack <3  Livet är inte rättvist men tycker att nån måtta får det väl ändå vara... 

Hoppas att det går bra för dig! <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-10-15 16:48:57 följande:

Men verkligen. Så gud delar ut problemen lite,hur mycket orkar man :/ på fredag blir vårt tidiga ultraljud. Hoppas innerligt på ett hjärta där?

Håller tummarna för dig <3 vilken vecka är du i då?
  • emzerus
    Miaaaaa33 skrev 2016-11-24 09:45:20 följande:

Hej tjejer!

Jag har följt er sen start, hur går d för er? Tänker på er titt som tätt och hoppas snart det blir ett plus på stickan och att plusset håller i sig i 9 mån kram

Hej! Jag väntar in ägglossning som verkar komma senare än vanligt. Skapades den 14 oktober o fick mens den 11 november o borde ha äl snart men hittills inge positivt ältest.

Hur går det för dig?

Kram
  • emzerus
    happylife skrev 2016-11-24 14:02:16 följande:

Håller tummarna för dig ska du veta! <3

Tack snälla du! <3

Hur är det med dig?
  • emzerus
    happylife skrev 2016-11-24 15:02:47 följande:

<3

Jag ska inte klaga, glad över att få ha krämpor.

Kollade på ul igår senast och det ser bra ut , glad men rädd fortfarande!

Du får klaga ;) skönt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i nu?
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-24 15:05:22 följande:

Tummar hålls här också <3

Tack <3

Har din lilla kommit nu? <3
  • emzerus
    happylife skrev 2016-11-24 16:58:55 följande:

Hehe känns fel att klaga =P

Men mår ändå helt ok!

V 15 (14+3) nu

Men oj va tiden har gått :) härligt att ha kommit så långt ändå!

Mys!! Ta hand om dig! <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-24 17:50:28 följande:

Ja, han är 4 veckor idag. Tiden bara flyger fram :)

Hoppas så att du får den finaste julklappen man kan få. Tycker verkligen att det får räcka med otur nu. Kram!

Men åh va underbart! Stort grattis till dig!! <3

En liten pojke...har han fått nå namn?

Du behöver inte berätta om du inte vill såklart. .. :)

Stort grattis igen o njut av din lille prins <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-24 20:31:44 följande:

Tack <3

Oliver heter han och han är världens sötaste :)

Men åh vilket fint namn o jag förstår att han är världens sötaste <3
  • emzerus

Är på dag 15 i cykeln o ingen ägglossning än...eller inget utslag på ägglossningstest iaf. Vanliga cykler brukar jag ha äl på dag 11 eller 12. Började testa på dag 9 så tycker inte att jag borde ha missat heller. Kan äl komma mkt senare eller hoppar den över den här månaden tro? Frustrerande....

• emzerus
    happylife skrev 2016-11-25 11:14:58 följande:

Är de din första äl efter avbrytandet?

Innan mitt avbrytande hade jag alltid äl dag 14. Men efter avbrytandet dag 21, oerhört frustrerande. Köpte rosenrot försök två, då kom äl redan dag 12!

Testat rosenrot? Trodde verkligen inte de kunde funka så bra.. Försök nr 3 blev jag gravid

Jag vet inte... väntade in en mens efter skrapningen som kom den 11 november. Så hade kanske ägglossning mellan skrapningen den 14 okt o mensen 11 nov.

Var det första äl efter skrapning som äl kom dag 21 eller flera cykler?

Har inte testat rosenrot men fortsätter äl att krångla kan jag göra det.

Tack för ditt svar! <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader