• emzerus

Vi som försökt 10 månader

pandoraDiem skrev 2016-08-17 07:48:47 följande:

Lycka till på fertilitetsmottagningen idag emzerus! Hoppas så att ni känner att ni fått/kommer få hjälp när ni går därifrån idag. Tycker det låter som att ni har kämpat ensamma länge nog nu.

Tack, det gick bra idag! Fick lämna blodprov för att kolla om jag är immun mot röda hund o sen för att se om jag haft ägglossning. 

Min man fick en tid för att lämna spermaprov. Och så bokade vi in en ny tid då vi ska träffa en läkare för undersökning samt göra upp en plan. Så det känns väldigt skönt! 

Hoppas du mår bra!! Närmar sig nu va tills bebisen kommer till er? <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-08-17 18:07:44 följande:
    Vad kul att höra att det känns bra. Jag tyckte det var en enorm lättnad att få en plan. Fick ni läkartiden relativt snart eller?

Jo här är det bara bra, blir långsamt större. Snart bara 10 veckor kvar :)

Kram!
    Fick läkartid den 8 september så relativt snart iaf :) 

Åh va härligt, hoppas att du mår bra i graviditeten <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-19 20:01:55 följande:

Jag är jätte mesig med smärta o pipig o gnällig. Men man får så mycket medicin så jag kände inte direkt något. Man känner att de gör något men inget gör ont :) jobbigaste var att sätta in embryot för då var de tvungna att öppna upp så mycket tyckte jag :/ hade väldigt ont efter äggplocket fram till insättning. Sedsn har jag kunnat jobba . Har ni fått tid nu i september? Skönt att det är i rullning :)

Håller verkligen tummarna stenhårt att det blir plus för er nu!

Ja vi har tid 6 september o ska få svar på prover jag lämnat samt min mans spermier ob som han ska lämna om ett par veckor. Ska även göras upp en plan för oss.

Jag har plussat igen :) fick svagt positivt i förrgår dom sedan ökAT i styrka o idag positivt på cb digital. Är på äl+11 idag så går se om jag passerar bim denna gång. Men har en bra känsla idag iaf <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-08-19 22:59:13 följande:

Åh, håller alla tummar att plusset blir starkare och stannar i sådär 9 månader! Nu är det verkligen, verkligen din tur.

Tack snälla du <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-20 13:37:41 följande:
    Åh så spännade

Håller alla tummar o tår :)
    Tack <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-20 13:37:41 följande:
    Tänker på dig o håller tummarna så hårt jag bara kan <3
  • emzerus

Hur går det för er? 

Mitt plus höll i sig o har sett vår lilla plutt 2 ggr på vul med tickande hjärta <3  Är i v 8+4 idag. Har aldrig kommit så här långt så känns underbart roligt o spännande! Självklart finns nervositeten där o en oro men försöker tänka positivt! 

Kram på er <3

• emzerus
    happylife skrev 2016-09-25 20:33:55 följande:

Har den här tråden under mina favoriter, vet inte riktigt varför, men fick se Du skrev och blev jätteglad! Så ville bara säga grattis <3<3<3

Tack snälla <3 känns overkligt men så underbart!

Hur går det för dig?

Kram <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-09-25 21:32:48 följande:

Grattis!! Så kul att höra :) jo oron är nog en del av allt det här, jag kommer på mig själv med att tänka "bara jag får mitt barn i min famn", men jag antar att i den sekund jag får det kommer oron att bli ännu större. Men det är ju klart att man oroar sig över nåt så viktigt och underbart för en, man får helt enkelt försöka hitta nåt förhållningssätt till den.

Håller alla tummar, detta ska nog gå bra :)

Kram!

Tack <3 Håller med, en viss oro hör nog till föräldrarollen o kommer inte släppa ens när bebisen kommit :)

Lycka till till er då det närmar sig nu <3

Uppdatera gärna här sen om du vill :)

Kram!
  • emzerus
    happylife skrev 2016-09-26 12:36:34 följande:

Know the feeling!

Bra faktiskt, gravid igen nu, V6+0, tidigt vul på ons o hoppas så!!

Men åh va roligt! Grattis <3

Är du med i Bf maj gruppen här på familjeliv eller Facebook?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader