• emzerus

Vi som försökt 10 månader

miamarina84 skrev 2015-10-11 20:46:31 följande:

Ja vi får väl se vad de säger, men stabil med levaxin efter 4-6 v det hoppas jag innerligt. Man är ju så himla trött att vänta, tycker jag o många många fler har väntat tillräckligt länge ;) detta med barn är visst en helt vetenskap. Har inga symtom från sköldkörteln, inte sjuk ofta o varken smal eller tjock alldeles lagom ;) cancer, jag beklagar. Borde finnas något klister man kan klistra på ägget så de sätter sig samt på något att kan klättra uppåt o sedan fastna o fullborda en graviditet ;) jag ska uppfinna det klistret.

Ja ett sånt klister vore ju perfekt ;)

Hoppas att du snart får reda på mer o slipper gå i ovisshet o vänta. Som du säger vänta har vi alla gjort alldeles för länge redan!! Nu måste det få bli vår tur snart! <3
  • emzerus

Hade äl i lördags den 10 oktober så nu har den långa väntan till bim den 24 oktober börjat :)

Nu har jag iaf progestron hemma  att ta direkt vid ett ev plus, vilket känns bra!

Hur mår ni alla? <3

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-10-12 19:55:54 följande:
    Jag hade ägglossning torsdags o bim den 22 okt. Jag känner aldrig av att ägget sätter sig eller får några nidblädningar. Så inget händer fram till BIM. Jag försöker att hålla mig sysselsatt för att ibte tänka på att räkna ner på dagarna. Dock går ibte så bra ;) så ditt progesteron funkar typ som ett plåster? För att hålla kvar ägget som sätter sig. Känner du av när det sätter sig?
    Jag har heller aldrig haft nå nidblödning däremot brukar jag ha rätt mkt symtom- men det har jag alltid mellan äl o bim även de månader det inte tagit sig så det är lite lurigt att gå på :) Än känner jag inget men är ju bara på äl+2 typ...

Att försöka tänka på annat brukar inte gå så bra här heller, man vill ju liksom inget hellre än att bara veta :) otålig är bara förnamnet ;)
    Progestronet ska stödja graviditeten o hjälpa till att bygga upp livmoderslemhinnan samt gulekroppen... Vi har ju inte sett att jag har en dålig progestronhalt men detta är en enkel grej de sätter in efter upprepade missfall o för vissa hjälper det.  Så jag hoppas att jag är "vissa"!!

Tror inte att jag känt av när ägget fäst, vet att jag vissa månader känt nå stick/hugg men det har jag även gjort ett par gånger när det inte tagit sig... så jag kan nog ibland tolka in lite väl mkt i det jag känner :)

Brukar du känna av nå symtom mellan äl o bim?

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-12 20:29:07 följande:
    Åh spännande!! Hoppas det tar sig för er båda nu då! Jag mår bra, väntar på att få lämna blodprov nästa fredag för att se att t4 sänkts och att jag svarar bra på behandlingen. Då blir det förhoppningsvis operation snart:).

Jag kände "hugg" liknande känsla i äggstocken, livmodern när jag var gravid. Det stramade ner på ljumsken eller hyr jag ska förklara. Sa tom till min man att nu känns det som det händer något! Inga andra symptom, mådde riktigt illa men det var bara någon dag. Däremot var ju mitt MF så tidigt så man vet ju inte hur det hade känts om det gått längre.
    Håller tummarna för er!
    Hoppas att T4 sänkts så att du får operation snart! Jag har genomgått operation av sköldkörteln  2 ggr så undrar du något så är det bara att fråga!
    Kram <3
    Angdev skrev 2015-10-12 20:51:35 följande:

11:e försöket och är på BIM-4. Har haft genomskinliga blödningar blandat med bruna sedan lördagskväll. Skulle det inte bli något denna gång så blir det samtal till gyn :(

Hoppas att det är 11e gången gillt för dig!! Brukar du ha såna flytningar/blödningar innan bim i "vanliga" fall?

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-13 10:08:38 följande:

Har fått jätterikliga mjölkaktiga flytningar sista dagarna. Är på äl+7 idag. Brukar inte ha så här. Kanske har med medicinen att göra, ingen aning. Vi hade inte sex dagen då glad gubbe var men däremot tre dagar innan samt dagen efter. Vi kom överens om att vi ska "inte försöka" nu förräns min sköldkörteln är under kontroll så "låg i" gjorde vi ju inte direkt men samtidigt kände vi att blir det så blir det. Någon som har/haft liknande?

Nej jag brukar inte ha särskilt mkt flytningar så jag vet inte...men en del får ju ökade flytningar i tidig graviditet. Och skulle det vara kopplat till medicinen du äter vet jag tyvärr inte heller men hoppas ju att det är nå roligare än så :)

Håller tummarna <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-10-13 18:55:43 följande:
    Njae symtom, ja de kan jag ha. Men tycker de varierar från månad till månad. I början hade jag halsbränna,vilket jag aldrig har annars. Någon månad var jag dunder hungrig, några andra månader var jag super kissig. O dessa symtom är inte mina pms så säkert söker jag efter grav tecken haha ;) jag menar har ett ägg aldrig sätts sig fast hos mig kan jag ju inte ha symtom (egentligen) .. Är på äl 5 o inväntar o känner efter om ägget sätter sig denna månad då. O om några dagar efter det inväntar vibim, en jävlans massa väntan. Alla tjötar dock om deras ömma o svullna bröst, så mina känner jag på varje dag dock ibte ömma heller haha..
    Ja ibland undrar man ju hur mkt psyket o önskan kan spela in egentligen...haha... :) Kan komma på mig själv att sitta o "trycka" på brösten för att liksom hoppas att de är ömma :) Ibland kommer min man på mig o bara skrattar :)

Tiden mellan mens o äl är skönast i månaden tycker jag för då kan jag slappna av o faktiskt tänka på annat. När älperioden är har man fullt fokus på det o sen kommer den lååånga sega väntan. Och varje gång tänker jag att denna gång ska jag inte ta ett gravtest innan bim o sen på typ bim-5 så börjar jag testa iaf. Man är ju hopplös!
  • emzerus
    Angdev skrev 2015-10-12 21:47:09 följande:
    Tack! :)
    Aldrig, det är därför en liten låga av hopp har tänts. Men samtidigt får man vara realist... Fick nidblödning med sonen men då fick jag bara en liten blödning som varade en halv dag, inte som nu med sina 2 dagar. Vet iofs att nidis kan vara ett antal dagar men gör att man känner sig osäker...
    Nidblödning kan säkerligen te sig olika... Hur har det varit idag då?

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-10-13 19:49:55 följande:
    Haha du är test tokig alltså, då har man svårt att hålla sig ;) Jsg har bara testat mig innan någon fest osv så jag vet om jag ksn dricka eller inte.. Men annars testar jag aldrig, vet att min mens är regelbunden så inväntar alltid min mens. Det senaste månaderna ni har Jsg börjat få spottings några dagar innan min mens, vilket jag aldrig fick i början. Som sagt ingen är den andra månaden lik (typ) ;)
    Haha, testgalen- det är nog jag det ;)
    Får se hur länge jag lyckas hålla mig denna gång!

Idag var två föräldralediga kollegor o hälsade på med sina småttingar- åh vad det sög i magen då :( Vill också ha en bebis...NU!! <3

• emzerus
    Angdev skrev 2015-10-15 22:25:37 följande:
    Mensen kom tyvärr så nu satsar på 12:e gången gillt :S
    Trist med mensen men hoppas på 12e gången gillt då :)
    pandoraDiem skrev 2015-10-16 09:26:22 följande:
    Tråkigt :( Min mens är snart över för denna månad så nu blir det 14e gången gillt (eller nåt sånt). Håller tummarna för oss, plötsligt händer det för oss också!
    Håller tummarna för dig!! <3

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-10-18 17:18:40 följande:

Tack Emzerus! Håller tummarna för dig också :)

Tack <3

Idag är jag på Äl+8 o fyy va tiden går sakta!

Ska på fest nästa helg o kommer på mig själv att tänka i banorna "om jag är gravid" o fundera kring vad jag ska kunna dricka o äta på den festen... inte bra att jag tänker så men kan inte slå undan tankarna...kommer bli så besviken om det inte blir nåt :(

Jag har även lyft frågan om ägg- och spermiedonation o adoption med min man...jag har redan börjat fundera kring det o tycker att det kan vara bra att prata om det iaf även fast vi inte vet om vi behöver det ännu. Men min man är nog inte riktigt redo för det ännu...
    Jag kan absolut inte tänka mig att leva utan barn medans min man i dagsläget iaf säger att kan han inte få egna barn kan han leva utan.

Någon mer som diskuterar detta?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader