• emzerus

Vi som försökt 10 månader

miamarina84 skrev 2016-02-21 20:57:32 följande:

Sks ringa min infertilutrednings gubbe i morgon o kolla vad mitt sköldkörtel prov låg på egentligen. Provet låg normalt sa han under utredningen o ibte tänkte jag på att fråga. VAD jag egentligen låg på. Helst ska man ligga under 1-2 så vill verkligen veta. Om jag ligger högre kommer jag att vilja ha tabletter ändå så jag ligger lägre, för att höja fertiliteten.... Vet ni vad ni ligger på?

Det kan väl vara bra att kolla upp...fick du nå svar idag?

Jag har legat väldigt lågt tsh efter mina operationer o hade i oktober 0.08. Alldeles för lågt så sänkte levaxindosen ett steg o tog nya prover vid jul o då hade mitt tsh stigit till 14. Så det var ju på tok gör högt :( har höjt dosen igen o ska ta nya prov om ett oar veckor... jag gissar på att det är pga att jag ligger fel i fosfn hela tiden dom ställer till det för vårs gravid planer :( riktigt irriterande! !
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-22 16:30:44 följande:

Tänkte kolla om någon vet.. Har använt cb ältest dubbelindikator för första gången. Hade blinkande gubbe igår (hade sex). Imorse visade den redan fast smiley så antar att det är idag jag är max fertil. Någon som vet när äl sker? Idag, imorgon? Är det bättre att ha sex några dagar till nu? Ska ju köra på ikväll iaf men kanske lika bra på tisdag också? När jag haft det rosa cb så visar den antingen ring el fast smiley och om jag förstått det rätt så sker äl ca 12-36 timmar efter fast smiley. Är det samma på dessa lila?

Har aldrig haft det lila men tror att det är samma...att när den visar fast gubbe då sker äl inom de närmsta 48 h. Så jag skulle ha sex ikväll o ev imirgon med om det går o sen om ytterligare 2 dagar alltså torsdag. Alternativt ikväll o på onsdag ????

Kör hårt ;)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-02-22 21:18:02 följande:
    Mitt värde vsr 2,1 så relativt lågt så hoppas ibte att det ska vara något problem. Men läste att någon klinik i Malmö ville att man skulle ha ett :/ hoppas du får bra resultat :)
    Jag har hört av mina läkare på kvinnokliniken att tsh helst ska ligga under 2 när man vill bli gravid... du ligger ju väldigt nära så det kanske är bra ändå. Läkaren du frågade borde ju säga att du ska ta medicin om han trodde att det påverkade! 
    miamarina84 skrev 2016-02-22 21:33:17 följande:
    Men oj 14 de e bra högt o 0,08 så långt. Sådan skillnad :( vad ör fosfn för något? Hoppas att nästa prov blir alldeles perfekt så ni får köra igång igen o inte vänta som Alltid.
    haha, jag som skrev lite slarvigt :) fosfn = dosen :) Vi har ju kört på endå trots att jag legat fel i värdena...för jag har frågat otaliga gånger om det är detta som påverkar våra chanser och som gjort  att vi fått många missfall. Men ingen riktigt vet verkar det som :( vad jag förstår så är det värre att ligga för högt än för lågt i tsh. Hoppas att värdet sänkts nu iaf!

Kram till er o ha en bra dag!! 
    Nenna9 skrev 2016-02-22 20:04:23 följande:
    Hoppas så fina att de får ordning på värdena! Drygt när doseringen kan vara så svår:(. Ska själv och lämna prover imorgon så får vi se vad läkaren säger på fredag <3

tack vännen! Hoppas dina värden är i topp :) Kram <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-02-23 13:20:58 följande:

Åh, tack så mycket :) 

Fram till bim (som var i lördags) så kändes det som om mensen var på väg (känns fortfarande lite så, är som en tyngdkänsla i magen). Sen under helgen började brösten ömma en del så då började jag misstänka lite, såklart också för att mensen inte dök upp. Hatar negativa test så vågade inte testa förrän imorse. 

Just nu är de ömma brösten det som känns mest och tyngdkänslan över magen.

Är orolig, lycklig och lite i chock, kan inte riktigt tro att det är sant. 

Tack så mycket för all stöttning jag fått i den här tråden. Kommer hänga kvar här och hålla tummarna för er alla!

Massa kramar!

Åh va roligt!!!! Stort grattis till er <3

Underbart ju!!

Hoppas att vi är flera som lyckas snart så att vi kan följas åt hela vägen :)

Kram!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-26 11:39:42 följande:

Hej tjejer!

Återbesöket gick jättebra, värdena ser väldigt bra ut. T4 ligger nu på 22 så helt normalt. Tsh har alltid legat mycket lågt på mig (0,02) och likaså nu men inget som de reagerar på skulle påverka fertilitet. Däremot ska man ju inte ligga för högt. Vi diskuterade att jag kanske skulle kunna äta 75 mikrogram två dagar i veckan och 100 som jag äter nu resten. Men hon tyckte inte det var nödvändigt med tanke på att värdena ändå låg bra och att man ändå justerar dosen vid en ev graviditet. Jag kommer nu fortsätta gå på koll hos endokrina mottagningen för att se att det fortsätter bra och så. Så det känns bra!
    Trevlig helg på er!

Kram

Vad skönt vännen! <3 Härligt att allt såg bra ut o att läkaren tycker du ligger bra i värdena :) 

Då har du också ett lågt tsh... är ju det jag också haft o t4 har legat normalt tidigare men ändå har de velat sänka min dos så att tsh höjs. Känns ju onödigt då kanske... Tänk att läkarna säger så olika :( 

jag ska ta nya prover nästa vecka o på återbesök 7 mars... 

trevlig helg! 
    Kram!
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2016-02-29 06:04:58 följande:

Verkar som vi lyckats efter en kur med Pergotime. Mått illa hela natten så tog ett test för en timme sen. Gravid 1-2 står det på CB digital.

Har tid idag på gyn för att ta blodprov o kolla om jag haft äl. Känns ganska överflödigt. ;) men åker dit ändå o hoppas de istället går med på att ta ett för att säkerställa graviditet.

Grattis :) 
    Va härligt att pergotime fungerade för er <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-03-10 12:10:56 följande:

Hej alla fina, gravida och icke gravida:).
    Hur mår ni?
    Min mens kom igår tyvärr men det känns helt ok! Hade väl inte vågat tro att det skulle ta sig på första försöket nu efter operationen. Men hoppas gör man ju alltid:). Så vi tar nya tag:). Känner att vi mår väldigt bra iaf och känns skönt att veta att IVF finns till höst om vi inte lyckas innan, vilket jag ändå tror och hoppas att vi gör:). Vi försöker koppla av och njuter av varandra och ser fram emot en härlig vår och sommar. Antingen med gott vin el alkoholfria drinkar, det blir som det blir. Hursom är det tryggt att IVF finns där iaf. Målet är att bli gravida i år såklart:).
    Kram på er alla <3

Hej vännen <3 

Trist att mensen kom men snart är det ny chans för er :) Härligt att ni mår så bra o är optimistiska! Förstår att det känns skönt att veta att ni får hjälp via IVF i höst OM det inte tar sig innan...det kanske hjälper till att liksom slappna av lite! Men hoppas det snart är er tur :)

Jag är på äl+10 idag o hoppas hoppas. Första månaden med trombyl o progestron 2 dagar efter ÄL så hoppas såklart att det gör underverk ;) 
    Symtom har jag gott om men det verkar jag typ alltid ha denna tid så :) 

Kram!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-03-10 12:47:27 följande:
    Jag mår bara fint, har fått sett det lilla knytet i tisdags. 8 mm med ett tickande hjärta och på helt rätt ställe denna gång :) Trots att oron kan smyga sig på då och då tänker jag att jag ska försöka att njuta. Jag mår bättre av det än att ständigt oroa mig och om det skulle gå fel så kommer det inte göra mindre ont för att jag har oroat mig. Hur det än går så vet jag ju iaf att jag och mannen faktisk kan bli gravida tillsammans.

Kram!
    Åh va underbart att ni fått se den lille med pickande hjärta o allt!! <3 När är du beräknad till? 
    Så glad för er skull <3 
  • emzerus

Hej tjejer! 
    Har inte varit så aktiv här på familjeliv sista tiden...är in o läser då o då men har liksom inte "orkat" skriva...har varit rätt nere ett tag o känt att allt bara är så orättvist. 
    Men innan påsk var jag o mannen iväg på en välbehövlig semester o fick lite sol o värme o hem o fira påsk med min familj o fick ännu mer värme o kärlek så känns som om jag fyllt på med lite ny energi nu :) Sen hjälper det ju till att våren är på intåg :) 

Imorse på äl+8 så kunde jag inte låta bli utan tog ett gravtest o jag tycker mig se något väldigt svagt. Jag har ju tyckt så tidigare med men hoppas ju så innerligt att det kan vara nåt denna gång o att det blir starkare inom några dagar! 
    har nu försökt sen september 2014 så nu baske mig ska det vara vår tur!! 

Hur är det med er o hur går det för er? 
    KRAM!

• emzerus
    miamarina84 skrev 2016-04-03 21:13:07 följande:
    Började lite ledsamt att läsa att du varit nere osv. Men nu kommer du igen o med ett plus tom. Vi håller tummarna. Har oxå hållt på sedan sep-14 o jag är på äl 7, så jag kommer denna månad med ;) jag är mer harmonisk än på länge. Har inte brytit ihop förra månaden när mensen kom. Så min spärr kanske e borta o jag är mer tillgänglig? ;) nu kör vi :)
    Tog ett nytt test imorse men tyckte knappt jag såg något alls då :( Men är ju väldigt tidigt ute så jag tänker att än är det inte kört :) Att man aldrig kan låta bli o testa, jag är verkligen hopplös på det! 

Då ligger vi ju väldigt lika, båda i antal dagar från ÄL o hur länge vi hållt på...så ja nu är dte vår tur tycker jag att vi bestämmer :) 
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader