-
Jag råkade citera två inlägg av dig :)miamarina84 skrev 2015-09-01 18:57:53 följande:
-
Va skönt att kroppen kanske har kommit i "fas" efter pillerstoppet. Är ju inte ovanligt att allt rubbas lite efteråt...och börjar mens mm stabilisera sig så kommer det säkerligen kunna bli lättare att bli gravid också. Håller mina tummar o tår för dig >3Leonas skrev 2015-09-01 18:55:08 följande:
Det är så spännande att följa vad som verkar vara på gång hos flera nu, håller tumarna för er! Här tror jag att ägglossning varit nyligen och inväntar bim. Tänkte att jag inväntar o ser om det blir något nu i september, annars söka hjälp. Har varit utan p-piller ett år nu. Genomlidit ett tufft hormonkaos i kroppen efter ha slutat med pillrena. Nu först har de jobbiga finnarna (blemmorna) äntligen börjat ge sig och kommer mensen inom två veckor så har även dem börjat stabilisera sig. Har återfått lite hopp nu om att min kropp kanske kan bli lite mer pålitlig och mottaglig för en graviditet :)
-
Duktig du är som höll dig från att testa! Håller alla tummar jag har för dig vännen! <3Nenna9 skrev 2015-09-02 09:01:14 följande:
Lyckades hålla mig från att testa imorse vilket känns bra! Idag är det BIM, lite smånervös att mensen ska komma, vill verkligen inte! En kollega på jobbet kom precis och berättade att hon är gravid i vecka 19. Blir glad för hennes skull och samtidigt önskar jag inget hellre än att det är min tur nu! Hoppas ni får en bra dag <3
Jag sjukskrev mig idag o är hemma resten av veckan åtminstone. behöver nog försöka landa i allt som hänt. varit ett par jobbiga år då jag sommaren 2013 fick reda på att jag hade cancer o behandlats för den i olika omgångar, och mitt uppe i det så gifte vi oss så sköt lite på att ta tag i alla känslor. Sen fick vi klartecken att börja försöka bli gravida hösten 2014 o har sen dess haft 3 missfall o det känns som att allt bara kom ikapp en nu o orken är helt borta :( Ska försöka bearbeta allt nu o ta bättre hand om mig själv!
Kram <3 -
Duktig du är som höll dig från att testa! Håller alla tummar jag har för dig vännen! <3Nenna9 skrev 2015-09-02 09:01:14 följande:
Lyckades hålla mig från att testa imorse vilket känns bra! Idag är det BIM, lite smånervös att mensen ska komma, vill verkligen inte! En kollega på jobbet kom precis och berättade att hon är gravid i vecka 19. Blir glad för hennes skull och samtidigt önskar jag inget hellre än att det är min tur nu! Hoppas ni får en bra dag <3
Jag sjukskrev mig idag o är hemma resten av veckan åtminstone. behöver nog försöka landa i allt som hänt. varit ett par jobbiga år då jag sommaren 2013 fick reda på att jag hade cancer o behandlats för den i olika omgångar, och mitt uppe i det så gifte vi oss så sköt lite på att ta tag i alla känslor. Sen fick vi klartecken att börja försöka bli gravida hösten 2014 o har sen dess haft 3 missfall o det känns som att allt bara kom ikapp en nu o orken är helt borta :( Ska försöka bearbeta allt nu o ta bättre hand om mig själv!
Kram <3 -
Vaa? Låter ju hur märkligt som helst ju!! Kommer ingen mens om ett par dagar så tycker jag att du ringer din bm igen o frågar om du inte kan få komma o göra vul eller ta blodprov.Nenna9 skrev 2015-09-02 18:40:46 följande:
Testade såklart CB plus nu och inte något plus överhuvudtaget. Ingen mens än heller. Detta känns hopplöst!!! Kan 2 test visa så olika, helt galet. Förstår varken ut eller in!
jag fortsätter iaf hålla tummarna för dig o för er andra i tråden <3 -
Bra att du fått tid på tisdag iaf vännen <3 Låter ju ioförsig som en rimlig förklaring eftersom du fick positivt, att det sedan inte utvecklade sig som det skulle :( Fy va tråkigt!! Om det är så så får du försöka tänka att det iaf fungerar mellan dig o din man o det är ju skönt att veta <3Nenna9 skrev 2015-09-03 11:20:38 följande:
Mensen har sakta visat sig tyvärr. Precis pratat med Sophiahemmet och fått tid på tisdag för att kolla livmodern och äggledarna. Hon kunde redan säga att blodproven såg väldigt bra, lågt på sköldkörtel vilket enligt dom var bra! Äggreserven såg också bra ut så än så länge goda nyheter! Hon tyckte också det var väldigt märkligt att jag fått positivt med lloyds och igår då negativt på cb. Kunde ev vara någon biokemisk reaktion, att ägget kanske hade blivit befruktat men så hände något. Men det kan de se på tisdag. Så det var denna uppdatering:)!
Stor kram!! <3
-
Absolut, 12 gången gillt låter helrätt! NJUT av er semester nu!! <3miamarina84 skrev 2015-09-04 20:56:55 följande:
Den fertila perioden börjar nu o i natt drar vi utomlands. Semester o ägglossning samma v måste betyda att det är vår tur nu, 12 försöket gillt ;)
-
Idag är jag på Äl+13 och bim om jag utgår från att mensen normalt kommer dag 28. Men jag brukar samtidigt ofta ha en lutealfas på 16 dagar o cykeln kanske rubbats lite då jag haft två missfall på raken så ingen av mina senaste 2 blödningar har ju varit mensblödning utan missfall.
Imorse tog jag iaf ett cbplus och inom tiden så anar jag ett svagt plus. Svårt att få det på bild samt har jag svårt att tro på det.... jag har de tre ggr jag tidigare varit gravid alltid fått plus på äl+10 o sen på äl+13 så har plusset varit starkt. Så känns konstigt när det är så annorlunda... fast det kanske är bra i sammanhanget eftersom ingen av de 3 tidigare graviditeterna gått vägen?
Lägger upp bilden o undrar ifall någon mer än jag ser det svaga plusset?
-
Tack fina du <3 Så här ser plusset ut nu:Nenna9 skrev 2015-09-05 12:59:27 följande:Jag ser allt ett svagt plus!! Åh håller verkligen alla tummar och tår att det är så, och att det går vägen denna gång!!! Testa om ett par dagar igen så är det förhoppningsvis starkare! Stor kram fina <3
Det har ökat i styrka. Tog precis ett Lloyds också men var visst inte så kissnödig så kom inte så mkt :) men fick ett svagt plus även där. Jag skulle ju ringa till min läkare på kvinnokliniken när jag plussade för att hon skulle skriva ut progestron. Men nu är det ju helg så jag kommer inte kunna ringa eller få ut nåt först på måndag så hoppas verkligen att det inte påverkar :(
Vågar knappt tro att det är sant, är väldigt skeptisk denna gång!
-
Tack snälla rara <3 jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång men vågar inte riktigt tro på det än... Ringer kvinnokliniken på måndag så får vi se.Nenna9 skrev 2015-09-05 17:25:29 följande:
Tror det andra inlägget försvann så skriver igen. Se det positivt att det inte är lika starkt nu som det varit tidigare. Vet ju själv att mitt positiva var så starkt BIM -4 och så blev det svagare och svagare. Så hoppas detta är ett gott tecken! Det är så att din tur nu<3
Hur är det med dig vännen? ????