Marsbebis 2016
Tänk om du bara har 3 v kvar! Tror bm att du föder lika tidigt igen?
Första veckan hemma från jobbet å det är så skönt. Tar det väldigt lugnt å har mindre ont. Var med min stora tjej i skolan i måndags så mysigt. Och som idag när natten varit skit så är det väldigt skönt å veta att man inte ska jobba. Men första dagen idag jag har lämnat den minsta på förskolan å sen åkt hem själv känns lite skumt. Så nu ska jag ta ett bad.
Hemkommen från köpcentrumet. 1 timme där sen orkade inte ryggen mer! Jag som annars kan springa där hela dagen!:) köpte 2 amningsbehåar på hm, skulle haft någon amningströja men så dåligt utbud på mammakläder har de där! Allt e slut! Blev ett vanligt linne som är lite längre istället. De ska packas ner. Köpte även en fin Fleeceoverall på Åhléns, 40% rabatt. Hämtade även ut Liberos babybox på maxi. Har ni hämtat ut era? Jag har fått från babyland, kronans apotek, libero o väntar på Hjärtans apotek.
Första dagen hemma, har legat på sängen och slösurfat på babyskydd sedan barnen gick till skolan. Känns såå konstigt, hur jag ska fylla dagarna?, samtidigt har jag massor att göra, vet inte vart jag ska börja. Måste nog vänja mig vid känslan först. Riktigt deppigt att lämna jobbet igår, grät en liten skvätt på hemvägen. Kommer sakna alla, det är en så stor del av livet, men nu börjar nåt annat. Jag är helt ambivalent , men jag vänjer mig nog.
Var hos Bm idag. Min mamma följde med :) bebisen hade högt hjärtljud till en början, 174, men hon hade precis ätit frukostbuffé o hade hicka!!:) det lugnade ner sig sen till 154. Nästa gång ska vi prata om förlossningen sa hon. Då ska mannen med. Olyckligtvis ska han opereras snart, o blir det som förra gången att lillasyster också kommer tidigare....då är det runt det datumet han ska opereras. Min mamma står standby med semesterdagar o får hjälpa till då. Tänk om hon föda när han ligger på operationsbordet!! Många tankar! Fick boka tid hos min psykolog för att snacka ut o ett besök till väntar.
Inatt hade jag jätte ont i vänster sida av magen, längst ner! Det kom i vågor o gjorde så ont att jag var tvungen att massera ryggen o andas igenom det. Det höll på i en halvtimme o kom igen sen efter ett tag. Med dottern hade jag oxå jätte ont i en sida men det var i v 22, då hade jag lite blod i urinen o de misstänkte njursten, kräktes då oxå. Var detta något liknande eller var det förvärkar? Efter ett tag blev magen sten hård! Var rädd att det skulle sätta igång idag, o vi som ska ha kalas!!:)
Jag hoppas att det löser sig för er med barnvakter o tillväxt ul. Det är så jobbigt att gå o oroa sig för saker o man kan ej göra något åt det
Spännande att det börjar närma sig för några. Min make har varit på mig om att packa BB väskan. Då vi inte lyckats med det någon av de två gångerna tidigare. Första gången tog jag med busskortet så vi kunde åka hem igen( jag trodde inte det var dags) andra gången, hade jag inget med. Jag ringde jobbet och sa att jag skulle komma senare för vattnet hade gått!! Men vad ska jag packa?? Har ni era väskor redo??