Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2016-02-09 21:07:45 följande:
    Jag hittade bra amningsbh på lindex. 2 för 249kr tror jag.

Tänk om du bara har 3 v kvar! Tror bm att du föder lika tidigt igen?
    Samma pris på hm, har ett presentkort där så tänkte utnyttja det. Vi alla tror att lillasyster kommer tidigare ( haha tänk om hon inte gör det!!) man vet inte varför storasyster kom men jag tror att jag var för stressad o att hon helst enkelt inte fick plats i mig mer. Min mamma o jag är rätt små, fast lite kurviga;) mamma födde små barn fast gick över tiden. Min dotter vägde 3130 o var 49 cm så jag tror att kroppen kände att det inte fanns mer plats. Då var vi inte alls förberedda men det tänkte jag vara denna gång, fick lite panik nu när du räknade!!:) jalla jalla!!
  • Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-02-10 10:57:31 följande:

Första veckan hemma från jobbet å det är så skönt. Tar det väldigt lugnt å har mindre ont. Var med min stora tjej i skolan i måndags så mysigt. Och som idag när natten varit skit så är det väldigt skönt å veta att man inte ska jobba. Men första dagen idag jag har lämnat den minsta på förskolan å sen åkt hem själv känns lite skumt. Så nu ska jag ta ett bad.

Jag njuter av min andra vecka! Njut på!:)
  • Frida Li

Hemkommen från köpcentrumet. 1 timme där sen orkade inte ryggen mer! Jag som annars kan springa där hela dagen!:) köpte 2 amningsbehåar på hm, skulle haft någon amningströja men så dåligt utbud på mammakläder har de där! Allt e slut! Blev ett vanligt linne som är lite längre istället. De ska packas ner. Köpte även en fin Fleeceoverall på Åhléns, 40% rabatt. Hämtade även ut Liberos babybox på maxi. Har ni hämtat ut era? Jag har fått från babyland, kronans apotek, libero o väntar på Hjärtans apotek.

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-10 12:33:16 följande:
    Jag hämtade bara liberos box, är de andra också bra?

Vilken tur att hitta overall på rea! Vad köpte du för storlek?
    Strl 50/56. Har sen en från storasyster som nog är strl 62
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-02-12 09:46:16 följande:

Första dagen hemma, har legat på sängen och slösurfat på babyskydd sedan barnen gick till skolan. Känns såå konstigt, hur jag ska fylla dagarna?, samtidigt har jag massor att göra, vet inte vart jag ska börja. Måste nog vänja mig vid känslan först. Riktigt deppigt att lämna jobbet igår, grät en liten skvätt på hemvägen. Kommer sakna alla, det är en så stor del av livet, men nu börjar nåt annat. Jag är helt ambivalent , men jag vänjer mig nog.

Jag är hemma min andra vecka nu. Förra gången hade jag jätte svårt att släppa jobbet i tankarna men inga problem denna gång! Man är ju upptagen hela tiden när man redan har barn!:) jag har haft fullt upp, besök hos BM, köpcentrumet för att handla grejer till bebisen, träffar med vänner, Ikea, Öppna förskolan med storasyster, o pysslar nu ihopa Pom poms till lillasysters rum. Jag måste nästan säga till mig själv att göra ingenting lite, o inte bara stressa omkring!!
  • Frida Li

Var hos Bm idag. Min mamma följde med :) bebisen hade högt hjärtljud till en början, 174, men hon hade precis ätit frukostbuffé o hade hicka!!:) det lugnade ner sig sen till 154. Nästa gång ska vi prata om förlossningen sa hon. Då ska mannen med. Olyckligtvis ska han opereras snart, o blir det som förra gången att lillasyster också kommer tidigare....då är det runt det datumet han ska opereras. Min mamma står standby med semesterdagar o får hjälpa till då. Tänk om hon föda när han ligger på operationsbordet!! Många tankar! Fick boka tid hos min psykolog för att snacka ut o ett besök till väntar.

• Frida Li

Inatt hade jag jätte ont i vänster sida av magen, längst ner! Det kom i vågor o gjorde så ont att jag var tvungen att massera ryggen o andas igenom det. Det höll på i en halvtimme o kom igen sen efter ett tag. Med dottern hade jag oxå jätte ont i en sida men det var i v 22, då hade jag lite blod i urinen o de misstänkte njursten, kräktes då oxå. Var detta något liknande eller var det förvärkar? Efter ett tag blev magen sten hård! Var rädd att det skulle sätta igång idag, o vi som ska ha kalas!!:)

Jag hoppas att det löser sig för er med barnvakter o tillväxt ul. Det är så jobbigt att gå o oroa sig för saker o man kan ej göra något åt det

• Frida Li
    Emzaan skrev 2016-02-14 16:43:17 följande:

Spännande att det börjar närma sig för några. Min make har varit på mig om att packa BB väskan. Då vi inte lyckats med det någon av de två gångerna tidigare. Första gången tog jag med busskortet så vi kunde åka hem igen( jag trodde inte det var dags) andra gången, hade jag inget med. Jag ringde jobbet och sa att jag skulle komma senare för vattnet hade gått!! Men vad ska jag packa?? Har ni era väskor redo??

Jag har börjar packa...vet inte riktigt vad jag ska ja med mig? Hant heller aldrig packa någon väska förra gången. Det jag har packat nu är : tandborste, trosor, strumpor, fick nya fina mysbyxor från twilfit i julklapp (enligt mamma ska man ha nya fina myskläder med sig, det "piggar" upp lite). Nytt linne, amningsbh. Den i all hast slänger jag väl ner lite schampogrejs o lite smink. Ska ha med mig nyponsoppa o någon energibar också.

Har ni andra några tips?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-14 19:38:36 följande:
    Jag tar med mitt babynest. Det var jobbigt att rulla kuddar sist. Sen har jag köpt tofflor som kan kastas efteråt för att inte dra hem sjukhusbakterier. Har även med systemkamera eftersom vi bara tog iphonebilder med stora dottern. Min fina vetekudde ska också med. Funderar även på Naproxen eftersom jag fick tjata om det senast...
    Varför just Naproxen? E det smärtstillande?
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-15 01:15:07 följande:
    Ja, det är tillägg till paracetamol och sist när jag var på bb så sa barnmorskan snipigt att det brukade vara de som snittats som fick både paracetamol och Naproxen. Jag hade dock rätt ont eftersom jag blivit klippt och därmed sydd i ett stort område. Jag hade just läst kirurgikursen under utbildningen och lärt mig att ett bra vetenskapligt underlag säger att postoperativ smärta som lindras farmakologiskt går över fortare och risken för kronisk smärta minskar; alltså ville jag slippa ha riktigt ont. Blev också helt återställd!

Kan tilläggas att Naproxen tillhör NSAID som Ipren, så det var inte knark jag bad om
    Ja vad är det man får för smärtstillande efteråt? Kommer ihåg att de gav mig lite piller lite då o då o en natt hade jag så ont i magen att jag inte kunde sova på hela natten. Bad om att få något men de fnyste bara att jag hade fått o det var inte dags att "fylla på". Jag lider av migrän ibland o brukar ta blandningen voltaren o panodil. Men voltaren får jag inte ta nu men får ta diklofenak istället. Man kanske skulle ha med sig en sån dos istället? Eller man ska låta personalen fixa de
Svar på tråden Marsbebis 2016